چت

تصدی‌گری دولتی عامل فساد بزرگ در فولاد مبارکه/ بررسی جزئیات تخلفات‌ در قوه قضائیه

عضو هیات تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: با تصدی‌گری دولت در امور تولیدی ممکن است جناحی در فعالیت‌های سیاسی خود از این رانت استفاده کند.

تصدی‌گری دولتی عامل فساد بزرگ در فولاد مبارکه/ بررسی جزئیات تخلفات‌ در قوه قضائیه

لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره تخلفات رخ داده در شرکت فولاد مبارکه اصفهان و عوامل موثر بر بروز چنین اتفاقاتی، اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود دولت نباید در امور تصدی‌گری و تولید دخالت مستقیم داشته باشد به علت جلوگیری از همین مسائل است زیرا این مساله به منزله رانت است. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: با تصدی گری دولت در امور تولیدی در نتیجه ممکن است جناحی در فعالیت‌های سیاسی خود از این رانت استفاده کند و با منصوب کردن افراد خود از ظرفیت موجود در کارهای مختلف و انتخابات استفاده کنند. 

عضو هیات تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان بیان داشت: به همین علت در دنیا بر کوچک‌سازی دولت‌ها تاکید می‌شود و دولت‌ها فقط در حوزه سیاستگذاری و نظارت نقش دارند زیرا اگر دولت وارد کار تصدی‌گری شود حداقل زیان آن تنبلی، کم‌کاری و خسارت است و در سطوح بالاتر رانت، فساد، حزب‌بازی، مافیا و امثال آن تشکیل می‌شود. 

سیاه‌کلی بیان داشت: براساس گزارش واصله مجلس کار نظارتی خود را در خصوص تخلفات فولاد مبارکه اصفهان انجام داده است اما بررسی جزئیات این تخلفات برعهده قوه قضائیه است. 

بنابراین گزارش در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه اصفهان، ۹۰ عنوان تخلف، انحراف و تحمیل خسارت و توزیع رانت بالغ بر ۹۱ هزار میلیارد تومان و همچنین ضعف‌های ساختاری و نواقص قانونی مورد شناسایی قرار گرفته است./فارس نیوز

×