چت

تثبیت قیمت میلگرد بر روی 4 هزار تومان

زمزمه های جذابیت صادرات با افزایش جهانی قیمت سنگ آهن مجددا به گوش میرسد چرا که پس از اتفاقات پی در پی طبیعی و همچنین تنشهای ناشی از جنگ تجاری، قیمت سنگ آهن روند صعودی به خود گرفته است.

تثبیت قیمت میلگرد بر روی 4 هزار تومان

این موضوع برای ما نیز باعث جذابیت در افزایش صادرات سنگ آهن گردیده است و از منابعی که تلاش کردند تا ضمن افزایش تولید از این موضوع بهترین استفاده را ببرند می توان به سنگ اهن گلگهر اشاره داشت. در مورد تغییرقیمت پایه شمش فولادی و مقاطع که این روزها با شیب ملایم افزایش قیمت مواجه گشته است شاهد افزایش حدود ۲۵۰تومانی قیمت پایه ،آن هم ازسمت محصولات مرتبط با آن می باشیم.

اما نکته قابل توجه ودرد آور اعمال نفوذ یک جریان خاص در تصمیم گیری های فولادی کشور و موافقت معاونت فلزی با اینگونه تصمیمات انفعال گرا وثبات زا می باشد. قطعاً هر فعال اقتصادی واقف بر این است که در شرایط رکود، مهمترین عاملِ بازگشت رونق، ثبات و وحدت رویه در تصمیم گیری ها و توجه به منافع جمعی ( نه صرفا گروهی خاص) و رفع موانع فروش و صادرات می باشد. گمرک ایران نیز دربخشنامه‌ای موضوع لزوم اخذ مجوز جهت صادرات مواد معدنی (سنگ آهن، کنسانتره و گندله آهن) را ابلاغ کرده است تا در ساماندهی صادرات بخش معدن و حصول اطمینان از برگشت ارز حاصل از آن و جلوگیری از تضییع حقوق دولت با استفاده از کارت‌های بازرگانی غیر، صادرات این طیف محصولات هر چند سخت را تداوم بخشد.

البته اگر چه بازار داخلی گاها با شوک های ریز و درشتی برای افزایش قیمت ها مواجه می گردد اما در واقع بازار توان و علاقه ای برای افزایش قیمت مقاطع فولادی در داخل نداشته و مصمم به تثبیت قیمت میلگرد داخلی در کانال ۴هزار تومان است وکاهش از این عدد را منطقی نمی داند‌. چرا که ادامه شرایط فعلی ،موجب حذف بسیاری از فعالان داخلی بخش تولید وفروش میلگرد خواهد شد.

ایران جیب

دیدگاه ها
×