چت

بازارهای آسیایی در مواجهه با اشباع فولاد چین

ایران- شاخص ماهانه فلزات MMI برای اولین بار در پنج ماه گذشته افزایش یافت و از افزایش 3.97 درصدی استقبال کرد. با این حال، این افزایش می تواند فریبنده باشد زیرا این شاخص همچنان با احساسات نزولی متعددی روبرو است. افزایش قیمت شمش آلومینیوم به رشد این شاخص کمک کرد. از سوی دیگر قیمت میلگرد و تیرآهن فولادی روندی نزولی داشت. در واقع، چین منبع اصلی این کاهش است و تضعیف واردات چین باعث آسیب هر دو شده است.

بازارهای آسیایی در مواجهه با اشباع فولاد چین

در مجموع، واردات چین به ایالات متحده در مقایسه با آگوست 2022، 7.9 درصد کاهش یافت.


کاهش تقاضای چین همچنان بر قیمت فولاد تأثیر می گذارد


به گزارش فولاد ایران، رکود اقتصادی چین و مناقشه تجاری مداوم با ایالات متحده همچنان باعث کاهش تقاضای فولاد می شود. به گزارش رویترز، هرگونه نشانه ای از انقباض واقعی در چین، که همچنان محرک اصلی رشد تقاضا در سراسر جهان است، به ویژه خبر بدی برای صنعت فلزات است. اعداد تجاری سه ماهه اول چین منعکس کننده افزایش فشار عرضه است و واردات سنگ آهن و کنسانتره کاهش یافته است.
بازگشت تاخیری در اقتصاد چین بر تقاضا تاثیر گذاشت و منجر به احساسات تیره و تار در بازارهای فلزات صنعتی شد.
برخی کارشناسان پیش بینی می کنند که تقاضای سرکوب شده چین برای فولاد در نیمه دوم سال 2023 ادامه خواهد داشت. با وجود این، اقتصاد چین همچنان به ایجاد رکود کلی در فلزات اساسی جهانی ادامه می دهد.


تأثیرات بر ساخت و ساز ایالات متحده


رکود در تولید چین بر سازندگان آمریکایی نیز تأثیر می گذارد که کاهش واردات چین به ایالات متحده یکی از نتایج اولیه است. در واقع، با کاهش واردات چین از لوازم الکترونیکی گرفته تا مصالح ساختمانی، مقامات دولتی همچنان برای آسیب های اقتصادی آماده می شوند.
از آنجایی که چین صادرکننده مهم فولاد است، کاهش واردات چین منجر به کاهش قیمت فولاد در ایالات متحده شده است، زیرا رشد تقاضا کاهش می یابد و عرضه مازاد بر بازار فشار وارد می کند. تحلیلگران پیش بینی می کنند که قیمت فولاد چین تا سال 2024 کاهش خواهد یافت.
با توجه به اینکه کالاهای فولادی مانند میلگرد بخش مهمی از فرآیند ساخت و ساز است، این کاهش قیمت فولاد به طور مستقیم بر صنعت ساختمان تاثیر می گذارد.
با این حال، تاثیر کاهش واردات چین فراتر از قیمت فولاد است. به عنوان مثال، هزینه مصالح ساختمانی در ایالات متحده به دلیل جنگ تجاری حدود 2 درصد افزایش یافته است. مالیات های اضافی بر واردات چین که قیمت لوازم ساختمانی را افزایش داده است نیز مقصر این افزایش است. کاهش واردات چین همچنین باعث انباشت فولاد چین در سراسر آسیا شده است. در نتیجه، اندونزی، تایلند و هند همچنان برای حمایت از بازار خود آماده می شوند تا از کاهش قیمت ها جلوگیری کنند./ فولاد ایران

دیدگاه ها
×