چت

اصلاح ساختار بودجه کشور راهبرد اولویت دار سال آینده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح ساختار بودجه راهبرد اولویت دار سال آینده در کشور است که قرار است در چهار ماه نخست سال بر مبنای شرایط جاری و نقش بیشتر مردم در اقتصاد عملیاتی شود.

اصلاح ساختار بودجه کشور راهبرد اولویت دار سال آینده است

به گزارش فولاد24 و به نقل از ایرنا، «علی لاریجانی» روز پنجشنبه همزمان با هفتمین روز از دهه فجر در جریان سفر به استان مرکزی در جمع اصحاب رسانه در اراک افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به سران قوا تکلیف کردند که بودجه سال آینده باید متناسب با شرایط جاری کشور تغییرات لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: کوچک شدن حجم دولت بر اساس سیاست های کلی نظام اسلامی، افزایش بهره وری در فعالیت ها، بودجه ریزی بر اساس عملکرد و انجام فعالیت های عمرانی با استفاده از کمک مردم از جمله تغییرات پیشنهادی برای بودجه سال آتی است که اعمال می شود. رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی زمان لازم را برای اعمال تغییرات در بودجه سال 98 در کوتاه مدت ندارد قرار است که ظرف چهارماه اول سال آینده موارد اصلاحی صورت بگیرد و ساختار بودجه با دامنه مشارکت جویی بیشتر مردمی، بهبود شرایط بودجه عمرانی ترسیم و اجرایی شود و اصلاحیه در اختیار مجلس قرار گیرد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان مرکزی در حوزه صنعت منبع انرژی فعال است که اکنون مشکلاتی برای آن به وجود آمده و امید می رود که با راهبردهای هدفمند، جایگاه خود را در نظام اقتصادی برجسته تر کند و با حمایت مجلس شورای اسلامی و دولت پرش اقتصادی در این خطه رخ دهد. وی افزود: آگاهی از نظر مدیران استان مرکزی و انعکاس راه حل های گره گشای آنان به حلقه تصمیم ساز کلان کشور برای حل معضلات این استان از جمله اهداف این سفراست. رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به قرارگرفتن در ایام بودجه ریزی کشور باید نیازها و مسایل استان ها به خوبی دیده شود تا هدایتگری بودجه با تصمیم های بهتری در سطح کشور و استان مرکزی پی گرفته شود.

لاریجانی به دعوت مشترک نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مجمع نمایندگان به استان مرکزی سفر کرده است. بازدید از حوزه علمیه خاتم الانبیاء (ع) اراک، حضور در واحد تولیدی، صنعتی هپکو، بهره برداری از پست 230 کیلوولت خنداب و نشست با فعالان اقتصادی استان مرکزی از جمله برنامه های تدارک شده در سفر دکتر لاریجانی است. استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که دو کرسی آن متعلق به اراک، کمیجان و خنداب است.

منبع:ایرنا

×