چت

هشدار در مورد افزایش مجوزهای تولید فولاد به ۱۶۰ میلیون تن و مخاطرات مالی

"صدور مجوزها به نسبت افزایش پیدا کرده و هیچ تصمیمی برای حل این مشکل اتخاذ نشده است.

هشدار در مورد افزایش مجوزهای تولید فولاد به ۱۶۰ میلیون تن و مخاطرات مالی

به گزارش فولاد 24 ، دبیر انجمن سنگ آهن در خصوص افزایش صدور مجوز‌های فولادی به ۱۶۰ میلیون تن در سال هشدار داد و این اقدام بی رویه را به عنوان یک تهدید جدی به صنعت معدن و اقتصاد کشور معرفی کرد.

سعید عسگرزاده در مورد افزایش صدور مجوزهای فولادی به صدا و سیما اظهاراتی داشت. او اعلام کرد: "با صدور مجوز برای ۱۱۲ میلیون تن فولاد و همچنین متناسب با آن برای صنایع بالاستی، نگرانی‌ها به صورت مکرر اعلام شد و در جلسات شرکت ملی فولاد این موضوع مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت."

وی افزود: "صدور مجوزها به نسبت افزایش پیدا کرده و هیچ تصمیمی برای حل این مشکل اتخاذ نشده است. با توجه به شرایط فعلی، امکان دارد تعداد مجوزهای صادر شده به ۱۶۰ میلیون تن در سال برسد. افزایش بی‌رویه در صدور مجوزها خطرناک بوده و ممکن است منجر به تلفات سرمایه ملی شود، در حالی که امکان تولید این حجم بزرگ از فولاد با بهره‌وری بهینه وجود ندارد. زیرساخت‌ها و زمینه‌های مناسب برای تولید ۱۶۰ میلیون تن فولاد فعلاً وجود ندارد و به عبارت دیگر، اسکله‌ها آمادگی ندارند تا این حجم را از نظر تخلیه و صادرات پذیرش کنند."

سعید عسگرزاده بیان کرد که احداث یک کارخانه فولاد به تبدیل یک میزان عظیمی از سرمایه و منابع پولی می‌انجامد که به جای خودروها و زمین‌ها، سرمایه‌ها را به سوله‌ها و مکان‌های بی‌مصرف تبدیل می‌کند.

دیدگاه ها
×