چت

پیش‌بینی بورس امروز

پیش‌بینی بورس امروز؛ چرخش نقدینگی به سود سهام متوسط و کوچک

پیش‌بینی بورس امروز

به گزارش فولاد24 و به نقل از تجارت نیوز؛ 

آنچه این روزها مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفته است. عملکرد بهینه‌تر شاخص ‌هم‌وزن نسبت به نماگر اصلی تالار شیشه‌ای است. این موضوع نشان‌دهنده تحرکات مثبت بیشتر در سهام متوسط و کوچک بازار است. اما علت این امر چیست؟ 

پاسخ این سوال را باید در سیاست‌های اتخاذ شده فعلی از سوی بانک مرکزی جست. با رکود حاکم بر کلاس‌های مختلف دارایی از جمله ارز، دلار در باند باریکی حرکت می‌کند و به طور کلی نوسانات بسیار محدودی دارد. از این رو شرکت‌هایی که فروش ریالی دارند، نوسانات بیشتری را نسبت به سهام دلاری (که عمدتا شاخص‌ساز هستند) تجربه می‌کند.

از سوی دیگر شرایط رکودی بازارها از تزریق سرمایه‌های درشت به بازار سهام جلوگیری کرده است. در این شرایط پول‌های خرد اقبال بیشتری به سهامی نشان می‌دهند که از ارزش بازار کوچک‌تر و شناوری پایین‌تری برخوردار هستند. بنابراین با توجه به این دو نکته، شاخص هم‌وزن موفق شده است از دماسنج اصلی بورس تهران پیشی گیرد.

مطابق انتظار، همان‌گونه که در گزارش قبلی عنوان شد، بازار سهام در روز دوشنبه شروع مثبتی داشت و به تعادل رسید. در راستای پیش بینی بورس سه‌شنبه، انتظار می‌رود با توجه به اینکه آخرین قیمت نمادهای زیادی پایین‌تر از آخرین قیمت تابلو بود، حداقل در شروع بازار، کفه ترازو در سمت فروشندگان سنگین‌تر باشد.

با این حال به نظر می‌رسد در افق میان‌مدت، بازار آخرین روزهای پیش از شروع موج بعدی صعود را پشت سر می‌گذارد و با ورود محرکی تازه، صعود نمادهای ارزنده بازار آغاز خواهد شد.

دیدگاه ها
×