چت

صرفه‌جویی ۴۸ میلیون یورویی شرکت چادرملو با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل مجموعه چادرملو بیان کرد: درسال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۵۰۰ قطعه در مجموعه چادرملو با صرفه جویی ارزی بومی سازی شد که این میزان سبب عدم خروج ۴۸ میلیون یورو ارز از داخل کشور شد.

صرفه‌جویی ۴۸ میلیون یورویی شرکت چادرملو با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان

صرفه جویی ۴۸ میلیون یورویی شرکت چادرملو با کمک شرکت‌های دانش بنیان

مدیرعامل مجموعه چادرملو بیان کرد: درسال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۵۰۰ قطعه در مجموعه چادرملو با صرفه جویی ارزی بومی سازی شد که این میزان سبب عدم خروج ۴۸ میلیون یورو ارز از داخل کشور شد.

امیر علی طاهرزاده، مدیرعامل شرکت چادرملو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی افق تهران در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین رویداد چادرو در خصوص  استفاده از تکنولوژی‌های جدید در جهت افزایش بهره وری در این مجموعه بیان کرد: تمام تلاش این مجموعه این است که نسبت به اجرایی کردن ایده‌های جدید گام بردارد، از نظر ما این هزینه فایده در قالب سرمایه گذاری با بهبود بهره وری به صورت کامل جبران خواهد شد، توجه به تکنولوژی‌های جدید در شرایط فعلی که سرعت رقابت پذیری و جهانی شدن به شدت در حال افزایش است موجب می‌شود قیمت تمام شده کاهش یابد.

وی در خصوص جذب نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان در مجموعه چادرملو بیان کرد: ما سال گذشته اقدامات زیادی را در جهت جذب نیروهای نخبه انجام دادیم، برای اولین بار نسبت به بورسیه شش نفر از دانشجویان جدید الورود تمهیداتی به عمل آمد در نهایت تمام تلاش ما این است که ساختار جدیدی از متخصصان و. نخبگان در مجموعه چادرملو تشکیل دهیم.

مدیرعامل مجموعه چادرملو اضافه کرد: سال گذشته نسبت به بومی سازی مجموعه‌ها با کمک شرکت‌های دانش بنیان اقدامات بسیاری انجام شد، در حال حاضر بالغ بر ۱۵۰۰ قطعه در مجموعه چادرملو با صرفه جویی ارزی ۴۸میلیون یورویی بومی سازی شد که نسبت به صرفه جویی ۲۵ میلیونی سال گذشته بهبود قابل توجهی یافت.

وی افزود: اگر برگزاری رویدادهای نوآورانه و فناورانه از سوی صنعت و دانشگاه پذیرفته شود، علاوه بر اینکه شرکت‌های معدنی و صنعتی منتفع می‌شوند، تیم‌های دانش‌بنیان نیز باور می‌کنند که فضای نوآوری در کشور ایجاد شده است. بنابراین شرکت‌های دانش‌بنیان کشور بدون شکل‌گیری فرایندهای رسمی و پیچیده، علم خود را در اختیار فعالان معدنی و صنعتی قرار می‌دهند. به عبارت دیگر، مهمترین مولفه در شرکت‌هایی که در راستای دستیابی به اهداف فناورانه حرکت کرده‌اند، این است که به نتیجه دلخواه خود دست یابند.

مدیرعامل مجموعه چادرملو با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در راستای توسعه زنجیره فولاد به ویژه در صنایع پائین دستی گفت: در سال گذشته با وجود کاهش قیمت‌ها در بازار جهانی، محدودیت‌های انرژی و رشد شدید هزینه‌های تولید، این شرکت توان خود را بر ارتقای بهره‌وری و افزایش تولید متمرکز نمود که این روند در سال جاری نیز تداوم داشت

طاهرزاده در پایان تاکید کرد: تلاش می‌کنیم حداکثر استفاده را از نیروهای نخبه داخلی که سرمایه اصلی کشور هستند انجام دهیم.

دیدگاه ها
×