چت

پیشگامی فولاد مبارکه در توسعه انرژی‌های پاک: از نیروگاه‌های خورشیدی تا حمایت از صنایع کوچک

حضور فولاد 24 در اختتامیه چهاردمین نمایشگاه تخصصی صنعت برق و اتوماسیون صنعتی و دومین نمایشگاه تخصصی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر اصفهان

پیشگامی فولاد مبارکه در توسعه انرژی‌های پاک: از نیروگاه‌های خورشیدی تا حمایت از صنایع کوچک

صنایع نیرو و انرژی پاک فولاد (صناپ)

مصاحبه با مهندس جعفرزاده: معرفی شرکت صنایع نیرو و انرژی پاک فولاد و دستاوردهای آن

در مصاحبه‌ای اختصاصی با جناب آقای مهندس جعفرزاده، مدیر عامل شرکت صنایع نیرو و انرژی پاک فولاد (صناپ)، فرصتی دست داد تا این مجموعه را به همراه حوزه فعالیت و دستاوردهای آن برای فعالان صنعت آهن و فولاد معرفی کنیم.

معرفی شرکت صنایع نیرو و انرژی پاک فولاد

مهندس جعفرزاده در آغاز گفتگوی خود با عرض سلام و خدا قوت به تیم فولاد 24، به معرفی شرکت صنایع نیرو و انرژی پاک فولاد پرداخت. وی بیان کرد: "این شرکت در سال 1401 با سهامداری گروه فولاد مبارکه تاسیس شد. هدف و مأموریت اصلی این شرکت، تمرکز بر انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر و تأمین انرژی برای گروه فولاد مبارکه است."

پروژه نیروگاه آفتاب شرق خورشیدی

یکی از پروژه‌های بزرگ این شرکت، نیروگاه خورشیدی آفتاب شرق با ظرفیت 600 مگاوات است که به گفته‌ی مهندس جعفرزاده، بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور به شمار می‌آید. وی افزود: "از سال 1401 کار اجرایی این پروژه آغاز شد و تاکنون 20 درصد از آن پیشرفت داشته است. انتظار داریم در آینده نزدیک، این نیروگاه به ظرفیت 20 مگاواتی برسد."

امکان همکاری با سایر مجموعه‌ها

در پاسخ به این پرسش که آیا این شرکت امکان راه‌اندازی پروژه‌های مشابه برای سایر مجموعه‌ها را دارد، مهندس جعفرزاده توضیح داد: "با توجه به وضعیت ناترازی انرژی در کشور، پایدارترین راه‌حل، تمرکز بر انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی است. فولاد مبارکه در این زمینه پیشگام بوده و با حل مسئله انرژی خود، باری از دوش کشور برداشته است. اما ما به این اکتفا نکردیم و در مجموعه صناپ طرحی را تدوین کرده‌ایم که بتوانیم به صنایع کوچکتر، گروه‌های صنعتی و شهرک‌های صنعتی نیز کمک کنیم."

برنامه‌های آینده

مهندس جعفرزاده در پایان به برنامه‌های آینده اشاره کرد و گفت: "ما در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی فاز اول نیروگاه هستیم و پس از آن قصد داریم به شرکت‌های کوچکتر کمک کنیم تا نیروگاه‌های کوچک مقیاس با ظرفیت‌های 5 کیلووات تا 10 مگاوات را راه‌اندازی کنند. این طرح در دست تهیه است و امیدواریم در یکی دو ماه آینده به نتیجه برسد."

این مصاحبه فرصتی بود تا با دستاوردهای شرکت صنایع نیرو و انرژی پاک فولاد بیشتر آشنا شویم و از برنامه‌های آتی این مجموعه در راستای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر مطلع شویم.

 

 

مصاحبه خبری با جناب آقای زمانی: بازخورد مجموعه‌ی سنا از چهاردهمین نمایشگاه برق و انرژی‌های تجدیدپذیر

در ادامه به گفتگویی با جناب آقای زمانی، روابط عمومی محترم مجموعه‌ی صناپ، پرداختیم. ایشان در ابتدای مصاحبه با سپاسگزاری از رسانه‌ی فولاد ۲۴، دیدگاه‌های خود را درباره‌ی نمایشگاه و فعالیت‌های مرتبط با حوزه‌ی انرژی‌های تجدیدپذیر بیان کردند.

نگاهی ترویجی به انرژی‌های تجدیدپذیر

آقای زمانی با اشاره به سیاست‌های فولاد مبارکه در نمایشگاه بیان کردند: "سیاست‌گذاری فولاد مبارکه در این نمایشگاه بیشتر نگاهی ترویجی نسبت به مخاطبان دارد." ایشان افزودند که با توجه به مسائل و چالش‌های کنونی کشور، از جمله ناترازی‌ها و آلایندگی‌های ناشی از نیروگاه‌های مازوت‌سوز، نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ مقیاس می‌توانند جایگزین مناسبی برای حل این مشکلات باشند.

تور مجازی نیروگاه‌های خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی

یکی از اقدامات شاخص مجموعه‌ی صناپ در این نمایشگاه، اجرای تور مجازی نیروگاه‌های خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی بود. آقای زمانی در این باره توضیح دادند: "ما این تور را با هدف آشنایی بیشتر مردم با نیروگاه‌های خورشیدی اجرا کردیم و استقبال خوبی از آن صورت گرفت."

بازدید گسترده و رضایت‌بخش

ایشان همچنین به بازدیدهای گسترده از غرفه‌ی صناپ اشاره کردند و گفتند: "ما روزانه نزدیک به ۲۵۰ نفر بازدیدکننده داشتیم، به‌غیر از جلسات تخصصی که با مدیران مجموعه برگزار شد. توانستیم اطلاعات مفیدی را به مردم و مراجعه‌کنندگان ارائه دهیم."

این نمایشگاه فرصتی مناسب برای معرفی و آشنایی بیشتر مردم با انرژی‌های تجدیدپذیر بود و مجموعه‌ی صناپ با بهره‌گیری از این فرصت، گام‌های موثری در راستای ترویج این حوزه برداشت.

دیدگاه ها
×