چت

بی اطلاعی برخی از تولیدکنندگان فولاد عراق از تحولات بودجه

برخی از تامین‌کنندگان میلگرد عراقی هنوز درباره تحولات بودجه اطلاعی ندارند

بی اطلاعی برخی از تولیدکنندگان فولاد عراق از تحولات بودجه

دولت عراق در حال بررسی امکان افزایش بودجه برای سال 2024 است. این افزایش بودجه به منظور اجرای پروژه‌های معوقه ارزیابی می‌شود. تامین‌کنندگان فولاد پیش‌بینی می‌کنند که با افزایش بودجه، سفارش‌های بیشتری دریافت خواهند کرد. اما سوالی که وجود دارد این است که آیا فروشندگان داخلی یا خارجی می‌توانند سود بیشتری کسب کنند؟

در حالی که برخی از تامین‌کنندگان میلگرد عراقی هنوز درباره تحولات بودجه اطلاعی ندارند، برخی دیگر امیدوارند که با افزایش بودجه، تقاضای فولاد افزایش یابد. با این حال، تردیدهایی وجود دارد که کارخانه‌های داخلی بتوانند به طور کامل از این فرصت استفاده کنند زیرا از یک سو با کمبود قراضه مواجه هستند و از سوی دیگر، استفاده از آهن اسفنجی برای فرآیند فولادسازی در زمستان دشوار و ایمن نیست.

در صورتی که کارخانه‌های عراقی مجبور به محدود کردن تولید خود و کارکرد با ظرفیت کمتر باشند، واردکننده‌ها به‌ویژه رقبای ایرانی، می‌توانند در پروژه‌های ساختمانی در حال انجام، موقعیت مطلوب‌تری داشته باشند.

آخرین قیمت میلگرد در بازار بغداد 500 دلار در هر تن درب انبار بوده است، در حالی که یک هفته قبل این قیمت 525 دلار در هر تن بوده است.

دیدگاه ها
×