چت

نبشی کرنربید چیست و چه کاربردهایی دارد؟

<p>کرنربید سازه گالوانیزه پانچ دار و محافظ کنچ های 90 درجه در سقف و دیوار و یا ستون ها می باشد، این سازه نبشی به علت داشتن سوراخهای نامنظم و ضخامت ورق کم، جهت محافظت از گوشه های ساختار سقف کاذب و دیوار dry wall قبل از اجرای درزگیری مورد استفاده قرار می گیرد.</p>

نبشی کرنربید چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کرنربید یکی از اجزای کاربردی در اجرای کناف و یا به طور کل سیستم های ساخت و ساز خشک و یا dry wall کناف است، کرنربید سازه گالوانیزه پانچ دار به ضخامت 2 الی 3 دهم بوده که محافظ کنچ های 90 درجه در سقف و دیوار و یا ستون ها می باشد این سازه دو وظیفه عمده را در کناف دارد یکی محافظت از کنج ها در برابر ضربات احتمالی و نیز ایجاد زاویه دقیق و یک دست برای تمیزی بیشتر و دقت اجرای کناف به طوری که اگر دوست داشته باشید کار شما دقت بالا و کنج هایی به برندگی لبه چاقو را داشته باشد از کرنربید استفاده می شود کرنربیدها شکل ها و مدل ها و طرح پانچ های مختلف و متفاوتی را دارند که همه آنها یک کارایی را داشته و فقط به جهت درگیری سازه با سطح طراحی شده اند کرنربید ها در مراحل اخر اجرای کناف یعنی مرحله بتونه کاری و فینیشینگ نهایی کارایی داشته و توسط بتونه کار روی کنج ها با ابزار مخصوص سوار می شوند، با ما همراه باشید با ادامه این مطلب:

  • سازه های کرنربید
  • پروفیل
  • بسته بندی و حمل

سازه های کرنربید:

سازه استاد C

این سازه به عنوان قسمت عمودی ساختار قاب فولادی در دیوارهای خشک بکار می روند. این سازه در فواصل 30،40 و 60 سانتی متر از یکدیگر و به صورت قائم نصب می شوند. مقطع این پروفیل C شکل بوده و در اندازه های۵۰،۷۰ و ۷۵، ۱۰۰ میلیمتر (عمق جان) و در دو نوع بر اساس استانداردهای DIN و NF تولید و عرضه می‌ شود.

کرنربید

سازه رانر U

این سازه به عنوان قسمت افقی ساختار قاب فولادی در دیوارهای خشک بکار می روند. این سازه به عنوان هادی استاد ها در سقف و کف بکار می رود. مقطع این پروفیل U شکل بوده و در اندازه‌های ۵۰،۷۰ و ۷۵، ۱۰۰ میلیمتر، در دو نوع بر اساس استانداردهای DIN وNF تولید و عرضه می‌شود.

سازه تراز

این سازه در فصل مشترک دیوار و سقف، به دیوار متصل شده و تراز سقف را مشخص می کند. همچنین، این سازه می تواند نقش باربری داشته باشد و به عنوان تکیه گاه در حاشیه سقف عمل نماید و یا به عنوان یک عضو الزامی در ساختارهای دارای عایق بندی صوتی یا دارای کد حریق نیز به کار گرفته شود. علاوه بر کاربردهای مذکور،از این سازه جهت زیرسازی در محل شکست‌های سقف نیز استفاده می شود. سازه تراز در دو نوع با نام های UD28 با مقطع ناودانی و L25 با مقطع نبشی تولید و عرضه می شود.

سازه سقفی

این سازه جزء اصلی زیرسازی سقف‌های کاذب D112 را تشکیل داده که به عنوان سازه باربر و یا سازه پنل خور عمل می‌کند. مقطع این سازه C شکل بوده و در دو نوع با نام‌های CD60 و F47 تولید و عرضه می‌شود. در محل هایی که نیاز به کد حریق دارد از سازهCD60 استفاده می‌شود.

پروفیل

سازه UD28 :

در فصل مشترک دیوار و سقف به دیوار متصل شده و تراز سقف را مشخص می کند. همچنین ، این سازه می تواند نقش باربری داشته باشد و به عنوان تکیه گاه در حاشیه سقف عمل نماید و یا به عنوان یک عضو الزامی در ساختار های دارای عایق بندی صوتی یا دارای کد حریق نیز به کار گرفته شود. علاوه بر کاربردهای مذکور ، از این سازه جهت زیر سازی در محل شکست‌های سقف نیز استفاده می‌شود. مقطع این پروفیل ناودانی شکل می‌باشد.

سازه CD60 :

جزء اصلی زیرسازی سقف کاذب D112 را تشکیل داده که به عنوان سازه باربر و یا سازه پانل خور عمل می‌کند. مقطع این سازه C می‌باشد.

سازه L25 :

در فصل مشترک دیوار و سقف به دیوار متصل شده و تراز سقف را مشخص می‌کند. همچنین ، این سازه می‌تواند نقش باربری داشته باشد و به عنوان تکیه گاه در حاشیه سقف عمل نماید و یا به عنوان یک عضو الزامی در ساختار‌های دارای عایق بندی صوتی یا دارای کد حریق نیز به کار گرفته شود. علاوه بر کاربرد‌های مذکور ، از این سازه جهت زیر سازی در محل شکست‌های سقف نیز استفاده می‌شود. مقطع این پروفیل L شکل می‌باشد.
نبشی کرنربید

سازه F47 :

جزء اصلی زیرسازی سقف کاذب D112 را تشکیل داده که به عنوان سازه باربر و یا سازه پانل خور عمل می کند. مقطع این سازه C می‌باشد.

سازه تراز:

این سازه در فصل مشترک دیوار و سقف، به دیوار متصل شده و تراز سقف را مشخص می کند. همچنین، این سازه می تواند نقش باربری داشته باشد و به عنوان تکیه گاه در حاشیه سقف عمل نماید و یا به عنوان یک عضو الزامی در ساختارهای دارای عایق بندی صوتی یا دارای کد حریق نیز به کار گرفته شود. علاوه برکاربردهای مذکور،از این سازه جهت زیرسازی در محل شکست‌های سقف نیز استفاده می شود. سازه تراز در دو نوع با نام های UD28 با مقطع ناودانی و L25 با مقطع نبشی تولید و عرضه می شود.

سازه سقفی:

این سازه جزء اصلی زیرسازی سقف‌های کاذب D112 را تشکیل داده که به عنوان سازه باربر و یا سازه پنل خور عمل می‌کند. مقطع این سازه C شکل بوده و در دو نوع با نام‌های CD60 و F47 تولید و عرضه می‌شود. در محل هایی که نیاز به کد حریق دارد از سازه CD60 استفاده می‌شود.

بسته بندی و حمل

این مقاطع ابتدا در بسته های کوچک بسته بندی شده و سپس از تجمیع این بسته ها به وسیله تسمه های فلزی بسته های بزرگتر ایجاد می شود.

از بلند کردن بسته های مقاطع بوسیله این تسمه ها باید پرهیز کرد، چرا که احتمال پارگی آن در اثر وزن مقاطع و آسیب دیدن آنها وجود دارد.

در هنگام برش و حمل این مقاطع باید از دستکش مخصوص استفاده کرد،چرا که در غیر این صورت احتمال آسیب دیدگی دست ها وجود دارد.

جالب است بدانید کرنربیدها شکل ها و مدل ها و طرح پانچ های مختلف و متفاوتی را دارند که همه آنها یک کارایی را داشته و فقط به جهت درگیری سازه با سطح طراحی شده اند کرنربید ها در مراحل آخر اجرای کناف یعنی مرحله بتونه کاری و فینیشینگ نهایی کارایی داشته و توسط بتونه کار روی کنج ها با ابزار مخصوص سوار می شوند. در پایان جهت مشاهده قسمتهای مختلف سایت فولاد24 می توانید از لینک های زیر استفاده نمایید.

لینک های دسترسی سریع به بخش های مختلف سایت فولاد ۲۴

منبع: گروه تأمین محتوای فولاد24
 

دیدگاه ها
×