چت

مفتول فنر

<p>مفتول فنر از فرآوری فولاد پرکربن و کربن متوسط ( فولاد گرم نورد شده ) به &nbsp;روش کشش سرد تولید و در صنایع مختلف کاربرد دارد با ما همراه باشید با مطالبی بیشتر درخصوص مفتول فنر.<br /> &nbsp;</p>

مفتول فنر

مفتول فنر چیست و چه کاربردی دارد، همانطور که می دانید مفتول فنر در فرآیند کشش سرد خشک، به گونه ای تولید می گردد که هیچگونه تغییری در عناصر شیمیایی مفتول فولادی صورت نمی گیرد بطوریکه با کاهش سطح مقطع فولاد در مجاورت پودر روانساز، خواص آن که شامل حد مقاومت کشش، حد الاستیسیته می باشد تغییر می کند و افزایش کیفیت سطح را دنبال خواهد کرد در ادامه مطلب به موارد زیر بیشتر اشاره خواهیم کرد:

  • مفتول فنر چه کاربردهایی دارد؟
  • آشنایی با استاندارد مفتول
  • آشنایی با دامنه تولید مفتول

کاربردهای مفتول فنر:

1 - فنرهای مکانیکی (Mechanical Spring Wire) این مفتول در ساخت انواع فنرهای کششی، فشاری ، پیچشی ، فرمینگ و نوردی کاربرد دارد و صنایع مختلف ، از جمله صنایع خودروسازی ، نفت و گاز و پتروشیمی ، ریلی ، نظامی ، لوازم خانگی، برق و الکترونيک ، نساجی،هيدروليک و پنوماتيک ، ماشین آلات کشاورزی و ... از این مفتول استفاده می کنند.

2 - مفتول فنر های مبلی (Upholstery Spring Wire)این نوع مفتول جهت تولید فنر صندلی های اتومبیل، مبلمان و تشک های خوشخواب بسیار کاربرد دارد.

مفتول های فنر، براساس استحکام و مقاومت کششی درجات مختلفی دارند لذا انتخاب صحیح مفتول، با توجه به میزان تنش های استاتیکی و دینامیکی تحمیل شده بر فنر، بسیار ضروری می باشد . به منظور تامین انواع مفتول فنر، از مواد اولیه استاندارد، اعم از فولادهای کربن متوسط و کربن بالا مانند 42B ،C68، 62B، 72B, 82B استفاده می گردد

مفتول فنر

استانداردها:

• DIN 17223

• DIN EN 10270

• ISO 8458-2

دامنه تولید مفتول ها:

قطر 1 میلیمتر الی 13 میلیمتر را در گرید های متفاوت بصورت کلاف و شاخه در بازار موجود می باشد.

بسته بندی مفتول ها:

وزن کلاف های تولیدی از 100 کیلوگرم الی 500 کیلوگرم می باشد.

جالب است بدانید امکان شاخه کردن مفتول فنر از 20سانتی متر الی 600 سانتی متر و در بسته بندی 20 الی 200 کیلوگرمی وجود دارد.

منبع: گروه تأمین محتوای فولاد24

دیدگاه ها
×