چت

ریکلایمر چیست؟

ریکلایمر ماشین بزرگی است که در حمل توده مواد استفاده می‌شود. وظیفه اصلی این ماشین، بازیابی توده مواد مانند سنگ معدن و غلات از انبار است. از یک توده کننده (Stacker) برای توده کردن مواد استفاده می‌شود و همچنین دستگاهی بسیار مناسب جهت ترکیب مواد مختلف معدنی از جمله سنگ آهک، زغال سنگ، سنگ آهن و غیره می‌باشد.

ریکلایمر چیست؟

 عملکرد ریکلایمر به این گونه است که پس از انباشت مواد و ایجاد پایه‌های مواد، مثلث‌های کناری با نام هرو به سمت جلو و عقب حرکت می‌کنند که این عمل موجب ریزش قسمت بالایی مواد به قسمت‌های پایینی می‌گردد. این عمل علاوه بر تنظیم حجم مواد خروجی، موجب ترکیب شدن بهتر مواد در راستای عمودی لایه‌ها خواهد شد. در این مقاله برای شناخت بیشتر ریکلایمر و بررسی عناوین ذیل همراه ما باشید:

  • دستگاه ریکلایمر چیست؟
  • انواع ریکلایمرها
  • سیستم‌های کنترل
  • کارکرد ریکلایمر

قیمت روز مقاطع فولادی

دستگاه ریکلایمر چیست؟

این دستگاه معمولا از دو عدد مثلث کناری تشکیل شده تا بهتر بتوانند مواد را تفکیک و جمع آوری کنند. در دستگاه ریکلایمر یا جمع کننده مواد، سرعت حرکت صفحات جمع کننده مواد نیز متغیر بوده و بر اساس نیاز اپراتور دستگاه ریکلایمر قابل تنظیم می‌باشد. ریکلایمرها به منظور حمل مواد از مجموعه‌ای از صفحات متصل بهم که به اصطلاح اسکراپر نامیده می‌شوند، تشکیل شده‌اند. این صفحات در انتها بر روی یک نوار نقاله ریخته شده و برای مصرف ارسال می‌گردد. ریکلایمرها در واقع ماشین‌های حجمی هستند که با واحد متر مکعب بر ساعت برای ظرفیت تعیین می‌گردد. واحدی که برای آن استفاده می‌شود تن بر ساعت است. ریکلایمرها معمولاً بین انبارها در محوطه ذخایر بر روی ریل حرکت می‌کنند.

 

دستگاه ریکلایمر چیست؟

انواع ریکلایمرها

در ریکلایمرهای چرخ بیلی برای استخراج مواد از چرخ بیل استفاده می‌شود. این دستگاه قادر به حرکت در سه جهت می‌باشد. حرکت در راستای افقی ریل، حرکت در راستای عمودی ریل و حرکت دورانی را شامل می‌شوند. برای تغذیه ریکلایمرها از کابل‌های دنبال کننده برق استفاده می‌شود. در ساختار آن از پرتال و پل استفاده شده از همین رو دارای انواع مختلفی است. در ریکلایمرهای پرتال و پل از چرخ بیلی و اسکریپر استفاده می‌گردد.  

 

سیستم‌های کنترل

 توده کننده‌ها و ریکلایمرها در ابتدا توسط ماشین‌های کنترل‌شده توسط انسان و بدون هیچ کنترل از راه دوری هدایت می‌شدند. اما ماشین‌های جدید معمولاً به‌ طور کامل خودکار شده و از راه دور تنظیم می‌شوند.

 

سیستم‌های کنترل

کارکرد ریکلایمر

کارکرد این نوار نقاله به این صورت است که نوار نقاله مواد فله‌ای که با نوار نقاله استاکر انباشته شده‌اند را انتقال می‌دهد. با دارا بودن باکت چرخان در انتهای تسمه نقاله، مواد انتقال داده خواهد شد. باکت‌ها به صورت شعاعی با چرخ خود مواد را برداشته و بر روی نوار نقاله می‌ریزد. در این حالت دیگر نیازی به سامسون فیدر و یا نوار نقاله‌های فیدردار و یا لودرو کمپرس کردن مواد بر داخل کانوایر نیازی نمی‌باشد.

از همین رو نوار نقاله با درجه آزادی خاصی ساخته شده و قادر خواهد بود در راستای افقی و در بعد چپ و راست بر روی ریل به صورت متحرک، حرکت نماید و بیشترین طول حرکت بر روی ریل را داشته باشد. در صورت حرکت در راستای عمودی، بوم نوار نقاله به صورت بالا پایین تنظیم شده و در صورت حرکت در طول، نوار نقاله تلسکوپی به حرکت در خواهد آمد. به این طریق پوشش سرتاسری منطقی ایجاد خواهد شد. از این کانوایر در ظرفیت‌های بالا استفاده شده و با توجه به Rate بالای انتقالی که دارند با سود کارکرد خاصی منحصر به فرد گشته‌اند .این نوار نقاله‌ها در طول‌های ریلی نامحدود و در طول بوم‌های تا 200 متر و حتی بیشتر نیز قابل کارکرد نیز می‌باشند تا ظرفیت‌های بالا که به عنوان نمونه با ظرفیتی 2500 متر مکعبی که بستگی به عوامل زیادی دارد، ساخته می‌شوند.

جهت مشاهده قیمت روزانواع مقاطع فولادی به وب سایت فولاد 24 مراجعه نمایید.

منبع: گروه تأمین محتوای فولاد 24

دیدگاه ها
×