چت

بازاری بکر و سودآور برای سرمایه‌گذاران ایرانی

<p>همانطور که می دانیم بازرگانی بین الملل یا بازرگانی خارجی در واقع تجارت خارجی و یا داد و ستد کالاها و یا خدمات&nbsp;بصورت بین المللی بین کشورهاست، اما چه بازارهایی می تواند سوددهی بیشتری داشته باشد؟ جهت پاسخ به این سوال با همراه باشید با ادامه این مطلب...</p>

بازاری بکر و سودآور برای سرمایه‌گذاران ایرانی

تحقیقات بازار نشان می‌دهد که بازار امیدوارکننده کشوری مثل ارمنستان می‌تواند سود قابل‌توجهی را نصیب تولیدکنندگان و تجار کشورمان کند. اما برای ورود به بازار منطقه اوراسیا باید با اطلاعات کافی و تخصصی وارد شد. کشورهای منطقه اوراسیا و بازارهای سودآور آنها، سرشار از فرصت‌های تجاری بکر و سودآور است. تحقیقات بازار نشان می‌دهد که بازار امیدوارکننده کشوری مثل ارمنستان می‌تواند سود قابل‌توجهی را نصیب تولیدکنندگان و تجار کشورمان کند. در بازار اوراسیا چه فرصت‌هایی در انتظار سرمایه‌گذاران است و از همه مهم‌تر چگونه می‌توان به شکلی مطمئن به این بازار ارزشمند وارد شد؟ برای بررسی بیشتر ابعاد مختلف این موضوع با ما همراه باشید با صحبتهای مدیرعامل یکی از شرکت‌هایی که سال‌ها در این حوزه و بازار فعالیت داشته اند، طبق عناوین ذیل:

  • جنگ اقتصادی تمام‌عیار
  • تبادلات تجاری با همسایگان، پرسود و کم‌هزینه
  • اوراسیا، بازاری ۱۸۳ میلیون نفری در همسایگی ایران
  • آیا ارمنستان، پلی برای ورود ایران به اوراسیاست؟
  • نمایشگاه، ابزاری موثر و ارزان برای ورود به بازارهای جدید

ارمنستان و جنگ اقتصادی تمام عیار

علی کریمیان، مدیرعامل شرکت بازرگانی آرک، نماینده رسمی و انحصاری سازمان نمایشگاهی ایروان و مشاور تجاری در حوزه اوراسیا درباره اهمیت تجارت و دادوستد با کشورهای همسایه اظهار داشت: «با یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار، روبرو هستیم چون کشورمان در حال حاضر با بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های تاریخ خود روبرو است. در مسیر رشد اقتصادی کشورها؛ پیوندی ناگسستنی بین الگوی تولید، صادرات و واردات وجود دارد. در عمل، هیچ کشوری نتوانسته است بدون تجارت برون‌مرزی و جذب سرمایه و فناوری از کشورهای دیگر جهان، دستاورد اقتصادی قابل‌توجهی کسب کند».

سرمایه گذاران ایرانی

تبادلات تجاری با همسایگان، پرسود و کم‌هزینه

وی در ادامه اظهار داشت: «ایران با ۱۵ کشور، مرز مشترک دریایی و زمینی دارد. از شرق با پاکستان، افغانستان و ترکمنستان، از شمال با قزاقستان، آذربایجان و ارمنستان، از غرب با ترکیه و عراق و از جنوب با کویت، عربستان، قطر، بحرین، امارات و عمان همسایه است. علاوه بر این دسترسی ایران به آب‌های آزاد و بین‌المللی، فرصت تبادل تجاری با اقصی نقاط جهان را در اختیارمان قرار داده است».

اوراسیا، بازاری ۱۸۳ میلیون نفری در همسایگی ایران

مدیرعامل شرکت بازرگانی آرک در ادامه به بیان ویژگی‌ها و مزایای بازار منطقه اوراسیا پرداخت و گفت: «اوراسیا یکی از جوامع اقتصادی استراتژیک محسوب می‌شود. این جامعه و قطب بزرگ اقتصادی در سال ۲۰۱۴ میلادی شکل گرفت. منطقه آسیای میانه به دلیل وجود نفت و گاز و کریدور‌های بزرگ انرژی همچنین دسترسی به مسیرهای تجاری و همسایگی با قدرت‌های بزرگ اقتصادی، از لحاظ ژئوپولتیکی، ژئواستراتژیکی و ژئواکونومیکی یک منطقه‌ ویژه به حساب می‌آید. احتمالا هیچ جای دیگر جهان را نمی‌توان یافت که همزمان این سه خصیصه اساسی را داشته باشد. کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا حدود ۱۸۳ میلیون نفر جمعیت دارند. این کشورها در حال حاضر، روسیه، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان و قرقیزستان هستند. سه عضو از اعضای این اتحادیه را همسایگان ایران، تشکیل می‌دهند و این به نوبه خود، فرصت ویژه‌ای برای ایران ایجاد می‌کند. اتحادیه اوراسیا یکی از قدرت‌های اقتصادی نو‌ظهور است و با ظرفیت‌هایی که دارد آینده روشنی را پیش روی خود می‌بیند».

سرمایه گذاری در ارمنستان

ارمنستان، پلی برای ورود ایران به اوراسیا

نماینده نمایشگاهی ایروان در تشریح بیشتر این موضوع گفت: «مرز مشترک ارمنستان و ایران به عنوان یک جاده ترانزیتی برای انتقال کالاهای ایران به اتحادیه اوراسیا محسوب می‌شود. روابط اقتصادی ایران و ارمنستان ۲۶ سال است که شکل گرفته و برقرار است و حدود ۱۵ سال است که سطح روابط، بیشتر شده و شکل جدی‌تری به خود گرفته است. ارمنستان جایگاه ویژه‌ای برای تجار ایرانی دارد اما قبل از ورود به این بازار باید به چند توجه داشته باشند. قبل از هر چیز باید با اطلاعات کامل و دید بازار وارد شوند چون اگر بدون شناخت وارد این بازار شوند متضرر شده و ممکن است به آینده اقتصادی دو کشور ضربه بزنند».

نمایشگاه، ابزاری موثر و ارزان برای ورود به بازارهای جدید

علی کریمیان در ادامه تصریح کرد: «تولیدکنندگان و تجار علاقه‌مند می‌توانند با حضور در نمایشگاه‌های تخصصی منطقه اوراسیا علاوه بر ارائه دستاوردهای خود، ذائقه مردم و مشتریان بازار هدف را هم بشناسند. براساس آمارهای رسمی اعلام‌شده، مجموع صادرات ایران به پنج کشور این اتحادیه در سال ۲۰۱۸ حدود ۹۱۸ میلیون دلار بوده و در مقابل، صادرات

کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا به ایران در مدت مشابه، حدود یک میلیارد و ۷۷۵ میلیون دلار، ثبت شده است. همانطور که می‌بینید با یک گردش مالی بزرگ و قابل‌توجه روبرو هستیم».

امیدوارم این نوشتار شما را جهت هر چه بهتر سرمایه گذاری در کشورهای همسایه بخصوص ارمنستان هدایت کرده باشد در پایان جهت مشاهده و آشنایی با شرکتهای ترخیص کاری و خدمات گمرک و نیز خدمات حمل و نقل وباربری به لینک های زیر مراجعه فرمایید.

منبع: گسترش‌نیوز

×