چت

حداقل سرمایه برای آهن فروشی

بازار آهن آلات شغلی پرریسک اما پرسود است. آهن به دلیل ارزش و ماندگاری بالا، همیشه تقاضا دارد. با این حال، این شغل نیازمند سرمایه اولیه زیاد، فشار کاری بالا، سرمایه در گردش بالا و انبار مناسب است.

حداقل سرمایه برای آهن فروشی

آهن فروشی یکی از شغل‌هایی است که می‌تواند بسیار پر درآمد باشد. شاید بارها این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که حداقل سرمایه برای آهن فروشی و شروع این کار چقدر است؟ قبل از پاسخ به این سوال ابتدا باید در رابطه با عوامل موثر بر تعیین حداقل سرمایه برای آهن فروشی اطلاعاتی داشته باشیم. این عوامل عبارتند از:

متراژ محل کسب: یکی از مهمترین عوامل موثر بر تعیین حداقل سرمایه برای آهن فروشی این است که ابتدا شما مکان مورد نظر و متراژ محل کسب و کار خود را در نظر بگیرید. این موضوع بسیار مهم است که شما در نظر داشته باشید در صورت موفق شدن در این کار، باید محل کسب و کار خود را بزرگتر انتخاب کنید و همچنین روش آنلاین و آفلاین بودن کسب و کار را نیز در نظر داشته باشید اما بهتر است که متراژ محل کسب و کار خود را کمی بزرگتر انتخاب کنید. اما هنوز برخی بر این باورند که حداقل مکان مورد نیاز برای شروع آهن فروشی 500 متر باشد نیز کافی است که باید در محلی باشد که دسترسی مشتریان به آن راحت تر باشد. موضوع متراژ و محل کسب و کار بخش بزرگی از سرمایه اولیه جهت آهن فروشی را مطرح می‌کند.

جهت مشاهده هر تن میلگرد چند شاخه است؟  کلیک کنید. 
 

هزینه تجهیزات، قفسه‌بندی و سایر: امروز اهمیت نگهداری از آهن آلات بسیار موضوع مهمی است. به طور مثال با توجه به قیمت روز میلگرد، نمی توان به طور مستقیم آنها را بر روی زمین قرار داد تا دچار خسارت های وارده شود. 

برای جلوگیری از زنگ زدگی مقاطع فولادی باید آنها را در قفسه بندی قرار داد. این قفسه بندی بر اساس نوع، اندازه و... مقاطع فولادی تعیین می شود تا دسترسی سریع و راحتی به نیاز مشتری داشته باشید. در نظر داشته باشید که محل کسب و کار شما باید مجهز به تهویه مناسب و جرثقیل سقفی و لیفتراک باشد همچنین اگر هزینه خرید یک یا چند وانت یا نیسان برای حداقل سرمایه برای آهن فروشی در نظر بگیرید، می‌توانید نسبت به رقبای خود در این زمینه امتیاز بالاتری داشته باشید و سود حاصل از حمل و نقل آهن آلات را نیز به دست آورید.

هزینه تجهیزات، قفسه‌بندی آهن فروشی

هزینه مواد اولیه: سود دهی آهن آلات به ازای هر شاخه یا کیلوگرم آن مقدار ناچیزی است و اگر قصد داشته باشید سرمایه اولیه خود را در کوتاه مدت دوباره برگردانید و همچنین درآمد مناسبی نیز این راه داشته باشید، باید قدرت تامین آهن آلات برای پروژه های کوچک و بزرگ را داشته باشید.

شاید این نکته را بدانید که مسئولان خرید پروژه های عمرانی آهن آلات خود را به صورت بندیل یا ظرفیتی می خرند با توجه به اینکه قیمت مقاطع فولادی در حال حاضر می‌تواند راهنمایی باشد که شما حدود هزینه اولیه و حداقل سرمایه برای آهن فروشی را بدانید.

دستمزد پرسنل: آهن فروشی شغلی است که به تنهایی نمی توانید این محصولات فولادی را جابجا کنید و نیاز است حداقل یکی دو نفر را به عنوان پرسنل داشته باشید تا بتوانید کارها را با هم پیش ببرید بنابراین در نظر گرفتن دستمزد برای پرسنل برای حساب و کتاب کردن حداقل سرمایه برای آهن فروشی نیز موضوع مهمی است.

سرمایه گذاری در آهن آلات

بازار آهن فروشی جز آن دسته از بازار هایی است که سود دهی خوبی دارد. در مطالب فوق عوامل موثر و دخیل بر حداقل سرمایه برای آهن فروشی ذکر شد.

در سال های اخیر با وجود تورم در ایران، اکثر مردم به دنبال روش های مطمئنی برای سرمایه گذاری هستند که بتوانند به این طریق از افت ارزش سرمایه شان پیشگیری کنند و از طرفی سود هم به دست آورند. آشنایی و داشتن اطلاعات کافی در این زمینه گام ارزشمندی است زیرا برخی افراد بدون دانش و آگاهی کامل در بازار های مالی به دنبال ترید می روند و در دام کلاهبرداران در این راه می افتند.

یکی از بهترین سرمایه گذاری های موجود در بازار آهن آلات، سرمایه گذاری در بازار های میلگرد است که مزایایی از جمله: تنوع محصولات فولادی، سوددهی در کوتاه مدت، ریسک کمتر نسبت به بازارهای مالی دیگرو فروش بالای میلگرد و سایر محصولات فولادی بازار است. 

مزایا و معایب اهن فروشی

بازار آهن فروشی در ایران همانند همه مشاغل موجود دارای مزایا و معایب زیادی است. در صورتی که شما حداقل سرمایه برای آهن فروشی را در نظر گرفتید، باید مزایا و معایب این شغل را نیز در نظر داشته باشید.

از جمله مزایای این شغل می توان به: تقاضای بالا،  پتانسیل سودآوری، بازار متنوع و تورم‌گریزی نام برد.

و از معایب این شغل نیز می توان به مواردی همچون: بازار رقابتی، نوسانات قیمتی، رعایت الزامات قانونی و ریسک های زنجیره تامین اشاره کرد که هر کدام باید مورد بررسی قرار گیرد.

مزایا و معایب اهن فروشی

بازار آهن فروشی

بازار آهن آلات و یا به طور کلی آهن فروشی شغلی است که ریسک بالایی دارد و از طرفی سود بسیار خوبی نیز دارد چرا که آهن همیشه دارای ارزش است و کالایی است که تاریخ مصرف ندارد و در صورتی که از آن به خوبی نگهداری شود و رطوبتی به آن نرسد که دچار زنگ زدگی شود، تا طولانی مدت نیز باقی خواهد ماند. از طرفی در مقابل این مزیت ها، معایبی همچون: سرمایه اولیه زیاد، ساعت و فشار کاری بالا، سرمایه در گردش بالا و همچنین مکان فیزیکی یا همان انبار را نیاز دارد. حداقل سرمایه برای آهن فروشی به طور تقریبی در زیر برای شما درج شده است که جمع بندی از هزینه های دستگاه های مورد نیاز است.

خرید محصول 5 میلیارد تومان
امنیت فروشگاه 10 میلیون تومان 
دکوراسیون فروشگاه 30 میلیون تومان
تجهیزاتی چون باسکول و جرثقیل 50 میلیون تومان

این ارقام تقریبی است و ممکن است شما بتوانید با هزینه های کمتری از این هم به این بازار ورود داشته باشید.  

جمع بندی

در این مقاله شما را با حداقل سرمایه برای آهن فروشی آشنا کردیم و با تحلیلی در رابطه با بازار آهن آلات به بررسی معایب و مزایای این بازار پرداختیم. جهت مشاهده و بررسی قیمت مقاطع فولادی مانند: قیمت تیرآهن، قیمت میلگرد، قیمت نبشی، قیمت ورق های فولادی و.. به وب سایت فولاد 24 مراجعه نمایید.
 

دیدگاه ها
×