چت

همه چیز درباره پروفیل مکزیکی

پروفیل مکزیکی نوعی از پروفیل های چهارچوب می باشد که در ساخت چهارچوب درب فلزی برای دربهای چوبی، ام دی اف و اچ دی اف کاربرد فراوان دارند، در این بخش قصد داریم شما را به طور کامل با این پروفیل آشنا نماییم پس با ما همراه باشید.

همه چیز درباره پروفیل مکزیکی

در فرایند ساخت ساختمان سازی از ورودی گرفته تا واحدها همچنین فضاهای درون از درب‌های مختلفی استفاده می‌گردد و انتخاب چهارچوب با کیفیت و مناسب بسیار ضروری است، بنابراین درها بخصوص درب ورودی جهت ممانعت از ورد سارقان باید دارای استحکام بالایی باشد و قاعدتاً از جنس آهن و فولاد تولید می گردد که اگر چهارچوب از ضخامت و استحکام لازم برخوردار باشد، سارقان نمی‌توانند از آن عبور کنند. که در این نوشتار به این موضوع بیشتر می‌پردازیم.

 

  • پروفیل مکزیکی
  • کاربردهای پروفیل مکزیکی
  • انواع پروفیل چهارچوب مکزیکی
  • تفاوت چهارچوب مکزیکی با چهارچوب فرانسوی

قیمت روز پروفیل

پروفیل مکزیکی

همانطور که می دانیم به محل اتصال درب و پنجره در ساختمان چهارچوب گفته می‌شود و چهارچوب‌ها محور اصلی نصب درب و پنجره در ساختمان هستند، بطور کلی چهارچوب‌ها دارای انواع مختلف ساده و فرانسوی و مکزیکی و رومی و ... هستند حال چهارچوب مکزیکی در گروه پروفیل های چهارچوب قرار دارد و به چهارچوب قاشقی معروف است و در سایزهای مختلف در دو نوع بیرون و درون تولید می‌گردد و اغلب جهت درب های ضد سرقت کاربرد دارد.

چهارچوب مکزیکی در سایزهای مختلف و طبق درخواست مشتری قابل تولید در قسمت خمکاری ورق می باشد، چهارچوب های تولید کارخانه در دو سایز 3.5 و 4 سانتیمتر و طول شاخه های 60/6 سانتیمتر تولید می‌گردد و وزن هر شاخه حدود 24 تا 29 کیلوگرم متغیر می‌باشد.

 

پروفیل فیزیکی

کاربردهای پروفیل مکزیکی

  • صنعت ساختمان سازی جهت نصب درب ورودی و پنجره
  • درب های ضد سرقت
  • پنجره های PVC
  • قاب های پنجره فلزی

 

انواع پروفیل چهارچوب مکزیکی

چهارچوب در مکزیکی دارای دو مدل می باشد که با توجه به جهت انحنای خم آن در دو نوع بیرون و درون تولید می گردد.

  • چهارچوب مکزیکی درون
  • چهارچوب مکزیکی درون

 

چهارچوب مکزیکی

تفاوت چارچوب مکزیکی یا قاشقی با چهارچوب فرانسوی

چهارچوب فرانسوی

یک از محبوب ترین و پر مصرف ترین انواع چهارچوب فلزی، چارچوب فرانسوی است، که از جمله پروفیل های باز به حساب می آید. ضخامت این چهارچوب غالباً 2 تا 2.5 میلی متر بوده و در طول 6 متر تولید و عرضه می‌شود.

چهارچوب مکزیکی
این پروفیل با نام چارچوب قاشقی نیز شناخته می شود. این پروفیل با توجه به نیاز و سفارش مشتری قابلیت تولید در اندازه های مختلف دارد. اما به طور کلی پروفیل مکزیکی در دو سایز 3.5 و 4 میلی متر ساخته می‌شود.

در نهایت تفاوت این چهارچوب ها در شکل و طراحی سطح مقطع فوطی فلزی و همان عرض و ارتفاع خم های آن ها می باشد و پروفیل های مکزیکی به خاطر داشتن خم بیشتر، وزن هر شاخه آن حدود 15% بیشتر از چهارچوب های در فرانسوی هستند.

به طور مثال وزن هر چهارچوب فرانسوی به طول 60 سانتی متر و ضخامت 2 میلیمتر ، 24 تا 25 کیلوگرم است در حالی که وزن هر چهارچوب مکزیکی به طول 60 سانتیمتر برابر  با 28 تا 29 کیلوگرم خواهد بود.

 

منبع:گروه تأمین محتوای فولاد24

 

 

دیدگاه ها
×