چت

کدام افراد مشمول مالیات بر حساب‌های تجاری می‌شوند؟

موحدی بکنظر گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که با اجرای طرح تفکیک حساب‌های تجاری از غیرتجاری بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار حساب بانکی را از این به بعد بتوانیم به عنوان حساب تجاری شناسایی کنیم.

کدام افراد مشمول مالیات بر حساب‌های تجاری می‌شوند؟

 

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، افرادی که ادعا می‌کنند ممکن است به صورت اتفاقی به طور مثال فقط یک بار در این ماه واریزی مجموع بیش از ۳۵ میلیون تومان در قالب ۱۰۰ تراکنش یا بیشتر برای آنان رقم خورده است و فعالیت تجاری نداشته‌اند، بلکه به دلایل دیگری این اتفاق رخ داده است، می‌توانند با اسناد و مدارک به ادارات مالیاتی مراجعه و مستندات خود را ارئه دهند.

رئیس مرکز پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: در غیر این صورت، حساب آنها به عنوان حساب تجاری شناخته و به پرونده مالیاتی متصل می‌شود و این پرونده مالیاتی هم عملاً مورد رسیدگی از سوی سازمان امور مالیاتی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: این شروعی برای شناسایی برخی از فراریان مالیاتی مانند برخی از پزشکان خواهد بود که برای دریافت حق ویزیت خود از روش کارت به کارت استفاده می‌کنند و یا در صنوف مختلفی که برخی از صاحبان کسب و کار از روش‌های اینچنینی استفاده و درآمد خود را پنهان می‌کنند.

موحدی توضیح داد: قرار است این حساب‌ها در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار بگیرد و سازمان امور مالیاتی این موارد را شناسایی کرده و مورد رسیدگی قرار دهد./خبر آنلاین

دیدگاه ها
×