چت

کاهش تولید فولاد چین در 2023

انتظار می‌رود تولید ترکیبی دو محصول عمده فولاد ساختمانی چین، میلگرد و مفتول، در سال جاری کاهش بیشتری پیدا کند، اگرچه طبق پیش‌بینی تازه منتشر شده Mysteel، این سرعت ممکن است به 1٪ یا 4 میلیون تن کاهش یابد و در مجموع به 406 میلیون تن برسد. فولاد ساختمانی برای سال 2023. این گزارش خاطرنشان می کند که این افت با افت 6.8 درصدی که در سال 2022 شاهد بودیم مقایسه می شود.

کاهش تولید فولاد چین در 2023


Mysteel دریافت که در طول سال 2023، تولید فولاد خام همچنان تحت تأثیر عزم دولت مرکزی برای اطمینان از ثابت ماندن تولید فولاد یا کمتر از کل سال قبل خواهد بود. بر اساس این گزارش، تولید محصولات طولانی به طور اجتناب ناپذیری تحت تأثیر قرار خواهد گرفت، اگرچه کارخانه‌ها معمولاً در واکنش به تغییرات در شرایط بازار، تولید فولاد ساختمانی را خودشان مهار می‌کنند.
 
در مجموع تولید، انتظار می‌رود تولید میلگرد با کاهش 1.1 درصدی یا 3 میلیون تنی در سال به 263 میلیون تن در سال 2023 برسد و تولید میلگرد احتمالا با 0.7 درصد یا 1 میلیون تن کاهش به 143 میلیون تن در مدت مشابه خواهد رسید. Mysteel پیش بینی می کند که با کاهش سالانه در سال 2022 به ترتیب 7.3 و 7.9 درصد.
 
بر اساس این پیش بینی، در سه ماهه اول سال جاری، به دلیل تلفات حاشیه سود مستمر کارخانه ها در فروش فولاد ساختمانی و به دلیل عوامل فصلی، بعید است که اشتیاق در میان فولادسازان چینی برای افزایش تولید فولاد ساختمانی نشانه ای از بهبود را نشان دهد.
 
تولید دو مورد فولاد ساختمانی به تدریج از سه ماهه دوم افزایش خواهد یافت زیرا ممکن است کارخانه ها با آزاد شدن تقاضا از سوی کاربران نهایی و با بهبود حاشیه سود، تولید را افزایش دهند.
 
با این حال، فضای رشد تولید فولاد ساختمانی محدود خواهد شد زیرا تولیدکنندگان فولاد ممکن است پس از رسیدن تولید فولاد خام کشور به اوج خود در سال جاری، از تولید اقلام فولادی بلند به سایر محصولات فولادی نهایی روی بیاورند.
 
از سوی دیگر، مصرف ظاهری فولاد ساختمانی چین در سال 2023 ممکن است 0.7 درصد یا 3 میلیون تن در سال کاهش یابد و به 405 میلیون تن برسد. سال پس از ثابت ماندن در نیمه اول.
 
در همین حال، بخش زیرساخت داخلی شاهد افزایش مصرف فولاد در سال 2023 خواهد بود، زیرا ممکن است وضعیت تنگاتنگ جریان نقدی این بخش کاهش یابد و کار بر روی پروژه‌های زیربنایی که طبق برنامه در سال‌های 2021-2022 تکمیل نشده‌اند، از سر گرفته شود.
 
این گزارش همچنین پیش‌بینی می‌کند که قیمت‌های داخلی میلگرد نقطه‌ای در طول سال به طور گسترده در محدوده 3900-4600 یوان در تن (576-679 دلار در هر تن) نوسان خواهد داشت و میانگین سطح آن تقریباً 4300 یوان در تن یا کمتر از 224 یوان است. تی در سال. قیمت ها همه شامل 13% مالیات بر ارزش افزوده می باشد./ مای استیل

×