چت

کارخانجات دولتی فقط به رانت‌ خواران داده می‌شود

یک کارشناس اقتصادی گفت: در موضوع خصوصی‌سازی افراد رانت‌خوار حضور دارند و این‌ها به فکر این هستند که چگونه کارگران را اخراج کنند و زمین‌ها را به‌صورت تفکیکی بفروشند.

کارخانجات دولتی فقط به رانت‌ خواران داده می‌شود

احمد پزنده، یک کارشناس اقتصادی در مورد بیانیه رهبر انقلاب مبنی بر گام دوم انقلاب اظهار داشت: متاسفانه دولت و دست‌اندکاران به سخنان رهبر انقلاب گوش نمی‌دهند، و اعتمادی به مردم ندارند. وی به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به تولید و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: دولت به سخنان رهبری گوش نمی‌دهد چراکه این‌ها جیره خوار آمریکا هستند و به مردم اعتمادی ندارند و اگر عقب‌نشینی نمی‌کردند شرایط ما اکنون این گونه نبود. این فعال اقتصادی تحریم‌های اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و افزود: ما از روزی که انقلاب کردیم تحریم بودیم. هشت سال با دنیا دست خالی جنگیدیم اما خودمان را باور کردیم و پیروز شدیم. ما در زمان جنگ آر.پی.جی هم نداشتیم اما اکنون موشک داریم.

تحریم‌ها کاری کرد که ما اکنون روی پای خودمان ایستادیم

پزنده عنوان کرد: تحریم‌ها کاری کرد که ما اکنون روی پای خودمان ایستادیم و دستگاهی که ۲۰ سال قبل از اروپا وارد می‌کردیم اکنون همان را با کیفیت بالاتر به اروپا صادر می‌کنیم در حالی که دولت مردان ما را قبول ندارند. وی به موضوع خصوصی سازی پرداخت و در ارتباط با آن گفت: هر کجا کار دست مردم (خصوصی) دادند آباد شد، اما این ویژگی را در واحدهای دولتی نمی‌توان پیدا کرد به‌عنوان مثال ۲۰ سال است پراید را به همان شکل تولید می‌کنند و هر بار بوقش را تغییر می‌دهند و می‌گویند آپشن جدید به آن اضافه کردیم.

این کارشناس اقتصادی افزود: در موضوع خصوصی‌سازی افراد رانت‌خوار حضور دارند و این‌ها به فکر این هستند که چگونه کارگران را اخراج کنند و زمین‌ها را به صورت تفکیکی بفروشند. پزنده خاطرنشان کرد: همه صرفی‌ها و دلار فروشان وابسته به خودشان است و با این کارها نقدینگی را در جامعه افزایش می‌دهند، اگر مشاهده کنیم نقدینگی در دولت روحانی بیش از ۱۰ برابر شد که در هیچ کدام از دولت‌ها سابقه نداشت.

دولت ما را رها کند

این فعال اقتصادی با بیان این‌که ما هیچ‌گونه کمکی از دولت برای پیشرفت نمی‌خواهیم، اظهار داشت: ما به‌عنوان یک صنعت‌گر هیچ کمکی از دولت نمی‌خواهیم و تنها به ما خیانت نکند، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی نباید به دنبال کمک دولت باشند و فکری به حال خودشان کنند.

وی با بیان این‌که یک کاخ نشین هیچ گاه یک کوخ نشین را درک نمی‌کند، گفت: آقای روحانی سال ۷۴ میلگرد را با حواله دولتی می‌خرید و آن را به‌صورت آزاد در بازار می‌فروخت، همه آهن فروشان ایشان را می‌شناسند در حالی که در آن زمان به فعالان این صنعت هم به سختی حواله داده می‌شد. پزنده تصریح کرد: ریشه این دولت خراب است و ما مجبوریم به ظاهر ایشان را به عنوان رئیس جمهور قبول کنیم.

منبع:تهران نیوز

دیدگاه ها
×