چت

چین و هند متقاضی زغال سنگ ایران هستند

رئیس انجمن زغال سنگ ایران گفت که چین و هند از متقاضیان زغال سنگ ایران هستند.

چین و هند متقاضی زغال سنگ ایران هستند


 همایش "چشم‌انداز صنعت زغال سنگ در بازار سرمایه" با حضور رئیس و دبیر انجمن زغال سنگ ایران برگزار شد.در این نشست محمد مجتهدزاده، رئیس انجمن زغال سنگ ایران از تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن زغال سنگ در کشور خبر داد.

به گفته وی اکتشافاتی که تاکنون انجام شده نشان می‌دهد ایران یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن ذخیره احتمالی و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن ذخایر احتمالی زغال سنگ دارد. مجتهدزاده همچنین از راه‌اندازی دومین کوره تولید فولاد با روش کوره‌بلند در سال آینده در زرند خبر داد که در پی آن به حدود ۳.۵ تا چهار میلیون تن زغال سنگ کوک‌شو نیاز خواهیم داشت.

وی افزود: دستیابی به 4 میلیون تن کنسانتره مستلزم بهره‌برداری حداقل هشت میلیون تن از معادن کشور خواهد بود.

رئیس انجمن زغال سنگ ایران با اشاره به لزوم قیمت‌گذاری در بخش زغال سنگ براساس نرم‌های جهانی، اظهار کرد: جلسات تکمیلی با ذوب آهن اصفهان برای تعیین قیمت جدید زغال سنگ برگزار خواهد شد. انجمن زغال سنگ ایران از اول آبان ماه ارسال زغال سنگ به ذوب آهن اصفهان را متوقف کرده و علت آن‌ را افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی در هزینه تجهیزات و ملزومات معادن، افزایش قیمت جهانی زغال سنگ و همچنین افزایش قیمت زغال سنگ وارداتی بر مبنای نرخ ارز نیما عنوان کرده و خواستار تعیین نرخ جدید برای زغال سنگ شده بود. اما 3 روز بعد ارسال زغال سنگ به ذوب آهن اصفهان از سر گرفته شد و انجمن زغال سنگ اعلام کرد مذاکرات فنی و اقتصادی بین این دو واحد صنعتی در جریان است.

رئیس انجمن زغال سنگ ایران از صادرات 3 محموله به چین برای اولین بار در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر چین و هند متقاضی زغال سنگ ایران هستند و پاکستان نیز می‌تواند از خریداران بالقوه زغال سنگ باشد.به گفته وی در حال حاضر زغال سنگ دومین منبع بزرگ انرژی بعد از نفت است و حدود ۳۰ درصد از انرژی جهان را تامین می‌کند.

مجتهدزاده افزود: براساس آخرین گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۵ شاهد روند افزایش در استفاده زغال سنگ در جهان باشیم، اما از سال ۲۰۵۰ در برخی نقاط جهان روند استفاده از زغال سنگ نزولی شود.
 

منبع:متال نیوز

دیدگاه ها
×