چت

موافقت با افزایش قیمت شمش.

نادر سلیمانی عضو هیات ‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در رابطه با افزایش قیمت شمش داخلی نسبت به بازارهای جهانی گفت: بیشترین عواملی که در افزایش قیمت شمش تاثیر دارد؛ افزایش شش تا هفت برابری قیمت انرژی، ۵/۲ برابری گاز و افزایش حقوق و دستمزد می باشد که همگی به طور مستقیم تاثیرات خود را بر قیمت شمش اعمال میکنند.

موافقت با افزایش قیمت شمش.

وی در ادامه ذکر کرد: وقتی قیمت تعرفه های برق در بخش فولاد به میزان هفت برابر افزایش می یابد دور از انتظار نیست که قیمت شمش نیز از ۹۵۰۰ تومان به ۱۳ هزار تومان صعود کند، در این رابطه بارها انجمن تولید کنندگان فولاد در سال گذشته اخطار داده بود.

نادر سلیمانی اظهار داشت: با توجه به نتیجه مطالعات میدانی از ابتدای امسال تعرفه های مربوط به تولید شمش ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش داشته که این تعرفه ها رابطه مستقیمی با قیمت تمام شده فولاد دارد از این رو افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت شمش در بازار را نمی توان غیر عادی دانست.

سلیمانی در رابطه با روند افزایشی قیمت تمامی محصولات زنجیره فولاد از جمله سنگ آهن، کنسانتره، آهن اسفنجی و حتی شمش از ابتدای امسال، گفت: با اعمال دامنه نوسان متقارن سه درصد مثبت و منفی در بورس کالا تلاش می شود بازار شمش متعادل و مانع از ضرر و زیان مصرف کننده نهایی شود.

عضو هیات ‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به روند نزولی قیمت محصولات فولادی در بازار جهانی افزود: در بازار چین در حال حاضر قیمت محصولات فولادی روند کاهشی را طی می کند اما قیمت ها در منطقه cis در برابر این روند مقاومت می کنند ولی واضح است که روند کاهشی قیمت ها در بازار شمش همانند صعود آن نخواهد بود و کاهش قیمت ها تدریجی و کند است.

وی تصریح کرد: زمانی که شمش ۴۷۰ دلاری به سقف ۷۲۰ دلار می رسد و پس از آن وارد مرحله کاهش می شود با ۷۰ دلار کاهش به سقف قیمتی ۶۵۰ دلار خواهد رسید ولی اثر فزاینده افزایش قیمت، تمام محصولات فولادی را با خود همراه می کند.

نادر سلیمانی در پایان خاطر نشان کرد: افزایش قیمت ها نه تنها بر محصولات فولادی بلکه  بر بازار نیز اثر گذار است ولی با گذشت زمان خریدار و فروشنده از نظر روانی خودشان را با بازار تطبیق می دهند که این تطبیق و تنظیم هم اکنون نیز در بازار مشخص است./آهن پرایس

×