چت

مقاطع فولاد در بازار ایران و جهان

قیمت مقاطع فولادی در بازار ایران طی هفته گذشته روند نزولی داشت. جزئیاتت بیشتر تغییرات قیمتی این محصول در بازار ایران و جهان را در ادامه میخوانیم.

مقاطع فولاد در بازار ایران و جهان

طی هفته گذشته قیمت مقاطع فولادی در بازار ایران روند نزولی داشت. میانگین قیمت میلگرد سایزهای 8 تا 32 میلیمتر روز شنبه 36284 ریال بود که تا چهارشنبه به 35530 ریال رسید. قیمت تیرآهن بهم ریخته بود و روند صعودی داشت علت آن عدم عرضه شفاف بود میانگین روز شنبه برای سایزهای 14 تا 18 محصول ذوب آهن از 42767 ریال به 43800 ریال هر کیلو رسید. علت نزولی بودن قیمت مقاطع ضعف شدید تقاضاست دو عامل روی این تقاضای لرزان تاثیر جدی گذاشته اند.

اول نگاه منفی بازار نسبت به روند قیمت ها و عقب نشینی تجار از خرید کالا بخصوص آنکه با افزایش قیمت در هفته های قبل انبارها به اندازه کافی پر شده است .

دوم روند نزولی صادرات که بسیار مهم است این امر بازار را از سمت عرضه تحت فشار خواهد گذاشت. شاهد هستیم که در هفته گذشته نه فقط ذوب آهن که کارخانه های دیگر هم برای فروش محصولشان به بورس روی آورده اند فارغ از اینکه آنها موفق به فروش بشوند یا نه ولی این عرضه ها سیگنال هائی است که به بازار داده می شود و باعث محافظه کارتر شدن تجار می شود. بازار فکر می کند که هنوز قیمت ها به کف خود نرسیده و انتظار دارد قیمت پائین بیاید این انتظار در روزهای آخر

بازارهای جهانی

در هفته ای که گذشت در بازار صادرات چین قیمت میلگرد حدود 15 دلار افت هفتگی را تجربه کرده 465 دلار هر تن فوب ثبت شد.

میلگرد صادراتی سی آی اس 5 دلار از هفته قبل ارزان تر شده 450 دلار هر تن فوب شد. میلگرد صادراتی ترکیه حدود 2 دلار ارزان تر شده 443 دلار هر تن فوب بود. در جنوب شرق آسیا بازار واردات میلگرد بی حرکت و قیمت در حدود 475 تا 485 دلار هر تن سی اف آر بود.

در بازار داخلی اروپا میلگرد حدود 10 یورو ارزان تر شده 525 یورو هر تن درب کارخانه ثبت شد. در بازار امریکا نیز میلگرد همچنان 698 دلار هر شورت تن درب کارخانه و در ثبات بود.هفته با تخفیف هائی که کارخانه های میله گرد میدادند تقویت شده است.

منبع:فولاد ایران

دیدگاه ها
×