چت

صدر فولاد در مسیر احیاء

کارخانه صدر فولاد خرم‌آباد، یکی از پروژه‌های لرستان بوده که هنوز به چرخه تولید برنگشته است. کارخانه صدر فولاد خرم‌آباد، یکی از پروژه‌های لرستان بوده که متاسفانه در سال ۹۶، خط تولید آن متوقف شد و بیش از ۲۰۰ کارگر آن بیکار شدند و تاکنون در مدار تولید قرار نگرفته است.

صدر فولاد در مسیر احیاء

در این خصوص سیروس ابراهیمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان به ایسنا، گفت: چنانچه سرمایه‌گذار این کارخانه اراده کند می‌تواند ظرف ۴۸ ساعت تولید کند. هم‌اکنون همه شرایط برای تولید مهیاست و سرمایه‌گذار باید شمش تهیه و تولید را آغاز کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: استانداری لرستان، دستگاه قضایی استان، امام جمعه خرم‌آباد و نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس، هرکدام به صورت جداگانه پیگیر این کارخانه هستند و سرمایه‌گذار به همه قول آغاز کار را داده و باید این مهم عملیاتی شود.

ابراهیمی عنوان کرد: به نظر می‌رسد باید یک ضرب‌العجلی برای سرمایه‌گذار در نظر گرفت و چنانچه سرمایه‌گذاری پای کار نیاید به بانک‌ها اعلام کنیم که پس از طرح دعوی، کارخانه را تملک کنند. در حال حاضر این کارخانه مشکل آب، برق و گاز ندارد و بخش‌های مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی آن ساماندهی شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: موضوع کارخانه صدر فولاد خرم‌آباد در چندین ستاد تسهیل مطرح شده که امروز به این حد رسیده است.

ابراهیمی اظهار کرد: در ستاد تسهیل دو ماه پیش، سرمایه‌گذار کارخانه صدر فولاد خرم‌آباد به استاندار لرستان قول داده که ظرف یک هفته کارخانه را مجدد راه‌اندازی خواهد کرد.

ورود نخستین محموله شمش به کارخانه صدر فولاد لرستان


نادر احمدی، قائم مقام مقام مدیر عامل کارخانه صدر فولاد لرستان نیز در خصوص این کارخانه اظهار کرد: نخستین محموله ۳۵۰ تنی شمش برای تولید آزمایشی انواع محصولات صنعت فولاد وارد کارخانه صدر فولاد خرم آباد شد.

وی اضافه کرد: کارخانه صدر فولاد پس از شش سال احیاء و وارد چرخه تولید شده است.

احمدی با بیان اینکه با ورود محموله‌های شمش این کارخانه، ظرف ۲۰ روز آینده تولید انواع محصولات صنعت فولادی را از سر خواهد گرفت، عنوان کرد: این کارخانه از سال ۹۵ تاکنون به دلیل بدهی و نبود سرمایه در گردش تعطیل بوده و با تعطیلی این کارخانه ۲۰۰ نفر از کار بیکار شدند.

قائم مقام مقام مدیر عامل کارخانه صدر فولاد لرستان گفت: ظرفیت تولید محصولات فولادی در این کارخانه ۲۰۰ هزار تُن در سال است./خبرگزاری دانشجو

دیدگاه ها
×