چت

سقوط قیمت میلگرد در بازار داخلی چین

براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، روند نزولی قیمت میلگرد در بازار داخلی چین به دنبال کاهش تقاضا تداوم یافت. البته قیمت این محصول در بازار شرق چین نسبت به هفته قبل، افزایش جزئی یافت اما محصول شمال چین در مقایسه با هفته قبل ثابت گزارش شد.

سقوط قیمت میلگرد در بازار داخلی چین

بازار داخلی

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، exw شرق چین بین ۳ هزار و ۵۶۰ یوآن تا ۳ هزار و ۵۸۰ یوآن (۵۰۷ تا ۵۰۹ دلار) به ازای هر تن محاسبه شد که این بازه قیمتی حاکی از افت ۲۰ یوآنی نسبت به روز قبل است. این محصول در روز قبل بین ۳ هزار و ۵۸۰ یوآن تا ۳ هزار و ۶۰۰ یوآن به ازای هر تن معامله می‌شد.

همچنین قیمت‌ها در مقایسه با جمعه گذشته، ۳۰ تا ۵۰ یوآن به ازای هر تن کاهش نشان می‌دهند. بازه قیمتی این محصول در هفته قبل ۳ هزار و ۵۱۰ یوآن تا ۳ هزار و ۵۵۰ یوآن به ازای هر تن گزارش شد.

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، exw شمال چین در بازه ۳ هزار و ۶۵۰ تا ۳ هزار و ۶۸۰ یوآن به ازای هر تن شنیده شد که برای دومین هفته متوالی ثابت باقی ماند.

به گزارش برخی منابع بازار، خریداران بازار نهایی با چشم‌انداز بازار ضعیف فیوچرز، میزان خرید خود را پایین نگه داشتند. در این راستا، قیمت معاملات فیوچرز ماه اکتبر برای میلگرد به ۳ هزار و ۶۱۳ یوآن کاهش یافتند که این نرخ نشان از افت ۷۴ یوآنی نسبت به قیمت توافقی روز قبل دارد.

قیمت‌ها در بازار اسپات نیز از این روند پیروی کردند. یک تاجر در بازار شانگ‌های در این باره گفت: در صبح روز جمعه، قیمت‌ها به ۳ هزار و ۵۲۰ یوآن به ازای هر تن کاهش یافت، ضمن اینکه کاهش قیمت معاملات فیوچرز باعث تضعیف بازار اسپات شده است. وی بیان کرد: میزان فروش روزانه او نسبت به روز قبل، کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین تاجر ثانویه‌ای در بازار مطرح کرد برخی از خریداران به دلیل داشتن ذخیره کافی محصول، سفارشات خود را به تعویق انداختند

زمزمه بازار

با این حال، یک تاجر در بازار تحلیل کرد: کارخانه‌های فولادی مجهز به کوره قوس الکتریکی، میزان تولید میلگرد خود را افزایش می‌دهند، زیرا سود بیشتری کسب می‌کنند، این درحالی است که تقاضا کاهشی است و قیمت‌ها در روندی نزولی قرار دارند.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت بیلت فولادی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ، بازار داخلی، exw تانگ‌شان، شمال چین ۳ هزار و ۴۶۰ یوآن به ازای هر تن گزارش شد که این نرخ در مقایسه با روز قبل بدون تغییر ماند.

بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های

همچنین معاملات فیوچرز ماه اکتبر با قیمت ۳ هزار و ۶۴۵ یوآن به ازای هر تن انجام شدند که این قیمت در مقایسه با روز قبل، ۴۲ یوآن کاهش نشان می‌دهد. قیمت توافقی معاملات این بورس در روز قبل ۳ هزار و ۶۸۷ یوآن به ازای هر تن گزارش شده بود./ فولادبن

دیدگاه ها
×