چت

کاهش ۲۴ درصدی ساخت و ساز در چین/ قیمت میلگرد سقوط کرد

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از کاهش قیمت میلگرد در بازار داخلی چین حکایت دارد.

کاهش ۲۴ درصدی ساخت و ساز در چین/ قیمت میلگرد سقوط کرد

براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، پس از اینکه اداره آمار ملی چین داده‌ها درباره عملکرد ضعیف بازار املاک را در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ منتشر کرد، قیمت میلگرد بازار داخلی چین کاهش یافت.

بازار داخلی

در این راستا، ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، exw شرق چین در بازه ۳ هزار و ۵۸۰ یوآن تا ۳ هزار و ۶۰۰ یوآن (۵۰۱ تا ۵۰۴ دلار) به ازای هر تن محاسبه شد که این بازه قیمتی در مقایسه با روز قبل، کاهش ۶۰ یوآنی را نشان می‌دهد. این محصول در روز قبل در بازه ۳ هزار و ۶۴۰ یوآن تا ۳هزار و ۶۶۰ یوآن معامله می‌شد.

براساس گزارش اداره آمار ملی چین، ساختمانن‌سازی در نیمه نخست سال ۴۹۸٫۸ میلیون متر مربع گزارش شد که این رقم حاکی از کاهش ۲۴٫۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

این اداره همچنین گزارش داد سرمایه‌گذاری ملی بر بهبود بازار املاک در طول این زمان، ۵ هزار و ۸۵۵ میلیارد یوآن بود که این میزان در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته، کاهش ۷٫۹ درصدی را نشان می‌دهد.

بنا بر گفته منابع بازار، تضعیف بازار املاک بر تقاضا و قیمت محصولات خام اولیه از جمله میلگرد فشار وارد می‌کند.

در همین راستا، میزان فروش ملک در نیمه اول سال به ۵۹۵٫۱۵ میلیون متر مربع رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵٫۳ درصد کاهش یافته است.

زمزمه بازار

در عین حال، یک تاجر در بازار شانگ‌های مطرح کرد: وضعیت تقاضا در بازارهای نهایی راکد بود که این مساله ناشی از طوفان تالیم در نواحی ساحلی شرق و جنوب چین بود. البته فعالان بازار نهایی مایل به خرید حجم بالای میلگرد نبودند، زیرا در روزهای آینده در بسیاری از مناطق شرق چین باران شدید خواهد بارید.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت بیلت فولادی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ، بازار داخلی، exw تانگ‌شان، شمال چین ۳ هزار و ۵۵۰ یوآن به ازای هر تن گزارش شد که این نرخ در مقایسه با روز قبل ۱۰ یوآن کاهش یافت.

بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های

معاملات فیوچرز ماه اکتبر میلگرد با قیمت ۳ هزار و ۶۸۷ یوآن به ازای هر تن انجام شدند که این قیمت در مقایسه با روز قبل ۸۷ یوآن افت نشان می‌دهد. قیمت توافقی معاملات این بورس در روز قبل ۳ هزار و ۷۷۴ یوآن به ازای هر تن گزارش شده بود./ فولادبان 

دیدگاه ها
×