چت

دلایل اصلی کاهش قیمت طلا و سکه/ دستگیری دلال‌های فردایی در بازار طلا؛ کرونا بازار را خلوت کرد.

طبق اعلام نائب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر دستگیری دلال‌های معاملات فردایی طلا در بازار موجب کاهش حجم معاملات و قیمت‌ها در بازار شده است؛ ضمن اینکه به‌دلیل شیوع کرونا خریداری راهی بازار تهران نمی‌شود.

دلایل اصلی کاهش قیمت طلا و سکه/ دستگیری دلال‌های فردایی در بازار طلا؛ کرونا بازار را خلوت کرد.


محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت: قیمت طلا و سکه صبح امروز با افزایش قیمت ارز مقداری افزایش یافت ولی در ادامه روز و با کاهش قیمت ارز، قیمت طلا و سکه نیز کاهشی شد.

وی افزود: صبح امروز قیمت دلار برای ساعتی تا 27 هزار و 500 تومان افزایش یافت و همین امر باعث ثبت قیمت 13 میلیون و 200 هزار تومانی برای سکه شد ولی در ادامه با کاهش قیمت دلار به 27 هزار و 200 تومان، قیمت سکه با 500 هزار تومان کاهش به 12 میلیون و 700هزار تومان کاهش یافت.

نائب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر با تأکید بر اینکه خریداری در بازار طلا و سکه وجود ندارد، تصریح کرد: بازار طلا دیگر تمایلی به افزایش قیمت ندارد و همین موضوع باعث ثبات نسبی قیمت‌ها دربازار شده است.

وی یکی از دلایل اصلی کاهش معاملات و قیمت‌ها در بازار طلا را دستگیری دلال‌های معاملات کاغذی و فردایی طلا در روزهای گذشته اعلام کرد و افزود: به همین دلیل نیز سطح معاملات طلای آبشده در بازار به‌شدت کاهش یافته است.

کشتی آرای همچنین گفت:‌ به دلیل شیوع ویروس کرونا، سطح تردد در سطح شهر و بازار تهران به شدت کاهش یافته و برهمین اساس نیز میل به خرید طلا و سکه کاهش چشم گیری داشته است؛ ضمن اینکه ثابت بودن طلای جهانی نیز به ثبات قیمت ها در بازار داخلی کمک کرده است.

به گفته این فعال بازار طلا و جواهر هم اکنون در بازار تهران هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت 12 میلیون و 400 هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 12 میلیون و 700 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 7 میلیون و 150 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 4 میلیون و 800 هزار تومان و سکه گرمی 2 میلیون و 650 هزار تومان فروخته می شود. هر مثقال طلا نیز 5 میلیون و 220 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 205 هزار تومان قیمت خورده است./تسنیم

×