چت

کاهش قیمت‌ها و چالش‌های بازار فولادی؛ تحولات جدید و چشم‌انداز آینده

نفت و فلزات، قیمت شمش فولاد صادراتی ایران از اواخر بهمن‌ماه تا کنون با بیش از ۷ درصد کاهش روبرو شده است. این کاهش قیمت در بازار محصولات فولادی همراه با شدت زیادی رخ داده است

کاهش قیمت‌ها و چالش‌های بازار فولادی؛ تحولات جدید و چشم‌انداز آینده

کاهش قیمت‌ها و چالش‌های بازار فولادی

 نفت و فلزات، قیمت شمش فولاد صادراتی ایران از اواخر بهمن‌ماه تا کنون با بیش از7 درصد کاهش روبرو شده است. این کاهش قیمت در بازار محصولات فولادی همراه با شدت زیادی رخ داده است، به‌طوری‌ که قیمت‌های میلگرد، شمش فولاد، اسلب و ورق‌های فولادی به ترتیب یکی پس از دیگری در این دوره کاهش یافته‌اند.

بر اساس اعلام مؤسسات مختلف، آخرین قیمت شمش فولاد فوب دریای سیاه به ازای هر تن 505 دلار است، اما فست‌مارکت اعلام کرده که این قیمت به 492 دلار کاهش یافته است. با این حال، در بسیاری از بازارهای جهانی، قیمت شمش فولاد همچنان بالاتر از 500 دلار به ازای هر تن است. همچنین، قیمت شمش فولاد صادراتی هند هم کاهش یافته و در انتظار افت قیمت در بازار آمریکای لاتین است.


در عین حال، قیمت اسلب صادراتی ایران با وجود کاهش قیمت در بازار جهانی ثابت مانده است. این امر ممکن است نشانه‌ای از عدم تطابق قیمت‌ها در بازارهای مختلف باشد. با انتظار کاهش قیمت اسلب در بازار جهانی، قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در آینده نزولی خواهد بود.

با توجه به کاهش شدید تقاضا، به‌ویژه از سوی چین، منظره‌ای منفی برای محصولات فولادی پیش‌بینی می‌شود، که این موضوع باعث عدم افزایش قیمت‌ها در هفته‌های آینده خواهد شد.

دیدگاه ها
×