چت

تحولات در بازار فلزات اساسی آوریل 2024

در سال جاری، با افزایش 37 درصدی قیمت قلع و 17 درصدی قیمت مس، بخش فلزات اساسی به طور کلی روند صعودی را تجربه کرده است.

تحولات در بازار فلزات اساسی آوریل 2024

افزایش قیمت‌ها و تحولات در بازار فلزات اساسی: نگاهی به عرضه و تقاضا

در سال جاری، با افزایش 37 درصدی قیمت قلع و 17 درصدی قیمت مس، بخش فلزات اساسی به طور کلی روند صعودی را تجربه کرده است. در هفته گذشته، قیمت مس به بالاترین سطح دو سال اخیر، یعنی 10000 دلار در هر تن، رسیده است. با این حال، بازار چین همچنان به ارسال سیگنال‌های متفاوت ادامه می‌دهد.

از یک سو، شاخص‌های کلان (به غیر از بازار مسکن که هنوز در رکود است) افزایش یافته است، و تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه اول سال جاری 5.3 درصد رشد کرده است، که این رقم بسیار بهتر از رشد 1.6 درصدی سه ماهه قبلی است.

از سوی دیگر، عرضه جهانی مس تحت فشار قرار دارد. کارخانه‌های ذوب چینی به تایید نظارتی خود برای کاهش تولید نزدیک می‌شوند، که با کمبود عرضه ناشی از اختلال در معادن کلیدی در مناطق اصلی تولیدکننده، به‌ویژه در زامبیا، همراه است. همچنین، ایالات متحده و بریتانیا بورس‌های تجارت فلزات را از پذیرش مس، آلومینیوم و نیکل روسیه منع کرده‌اند.

در نتیجه، با افزایش قیمت‌های قلع و مس و همچنین تحریکی از سوی شاخص‌های کلان چین، این بخش از بازار نشانه‌های روند رو به رشدی را نشان می‌دهد. با این حال، اختلالات در عرضه جهانی مس ممکن است منجر به نوسانات بیشتر در بازار شود، و تصمیمات منع واردات فلزات از روسیه نیز می‌تواند تأثیرات قابل‌توجهی داشته باشد.

دیدگاه ها
×