چت

درخواست مصرف‌کنندگان فلزات امریکا/ تعرفه واردات فولاد حذف شود

گروهی از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان فلزات امریکایی بیانیه‌ای صادر کردند و از جو بایدن رئیس‌جمهور خواستند تعرفه‌های بخش ۲۳۲ ایالات‌متحده بر واردات فولاد را لغو کند زیرا قیمت‌های داخلی کویل نورد گرم به بالاترین حد خود رسیده است.

درخواست مصرف‌کنندگان فلزات امریکا/ تعرفه واردات فولاد حذف شود

 

 ائتلاف تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان فلزات امریکایی یا CAMMU در بیانیه‌ای نوشته است: بحران مربوط به نرخ و عرضه فولاد همچنان بدتر می‌شود.

شاخص کویل نورد گرم S&P Global Platts TSI با افزایش ۴ دلاری در تاریخ اول اوت به ۱۹۴۲ دلار در هر تن در ایندیانا یعنی به بالاترین حد خود رسید. با توجه به داده‌های Platts نرخ کویل نورد گرم در بازار امریکا از ابتدای امسال میلادی ۹۲ درصد افزایش یافته است. بر اساس اعداد ارائه‌شده توسط CAMMU، تولیدکنندگان امریکایی درحال‌حاضر مجبورند کویل نورد گرم را با نرخ بسیار بیشتری نسبت به رقبای چینی (تقریبا ۳۳۴، ۱ دلار/تن) و رقبای اروپایی (تقریبا ۷۳۴ دلار/تن) پرداخت می‌کنند.

ائتلاف تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان فلزات امریکایی، علاوه بر قیمت‌های بالا، افزایش مجدد در استفاده از ظرفیت فولاد داخلی را دلیل دیگری برای پایان تعرفه‌ها عنوان کردند. بر اساس داده‌های موسسه آهن و فولاد امریکا، میزان استفاده از ظرفیت تولید فولاد خام ایالات‌متحده در هفته منتهی به ۲۸ اوت به ۹/۸۴ درصد رسید. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق امریکا تعرفه ۲۵ درصدی واردات محصولات فولادی را در مارس ۲۰۱۸ با توجیه امنیت ملی بر اساس بند ۲۳۲ قانون توسعه تجارت مصوب سال ۱۹۶۲، با هدف افزایش نرخ استفاده از ظرفیت تولید فولاد امریکا به بیش از ۸۰ درصد اعمال کرد.

CAMMU نوشته است: میزان استفاده از ظرفیت صنعت فولاد داخلی به ۸۵ درصد رسیده است، یعنی بسیار بالاتر از هدف اعلام شده وزارت بازرگانی ایالات‌متحده (۸۰ درصد) که به عنوان دلیل دولت ترامپ برای اعمال تعرفه‌های بخش ۲۳۲ فولاد در سال ۲۰۱۸ مورد استفاده قرار گرفت. زمان پایان یافتن تعرفه‌ها از زمان وضع آن یک سؤال بوده است. هنگامی که ترامپ تعرفه‌ها را اعمال کرد، گفت که این تعرفه‌ها برای مدت نامحدودی ادامه خواهند داشت و افزود که انتظار دارد این تعرفه‌ها برای مدت بسیار طولانی، بدون کاهش، باقی بمانند. هرگونه تصمیم در مورد تغییر سطوح تعرفه یا حذف آنها باید توسط رئیس‌جمهور گرفته شود. فولادسازان امریکایی گفته‌اند که تعرفه‌ها بدون پرداختن به موضوع مازاد ظرفیت جهانی حذف نمی‌شود زیرا کاهش تعرفه‌ها بدون پرداختن به مسائل اساسی، دروازه‌های ایالات‌متحده را برای افزایش مجدد واردات باز می‌کند.

با توجه به اینکه کنگره درحال‌حاضر به دنبال پیش‌نویس لایحه زیرساختی بزرگ است، کمبودهای فعلی در بازار فولاد ایالات‌متحده در صورت ادامه تعرفه‌ها بدتر می‌شود. این گروه می‌گوید: اگر تولیدکنندگان امریکایی نتوانند فولاد موردنیاز خود را با قیمت‌های رقابتی تهیه کنند، قدرت رقابت خود را با رقبای دیگر کشورها که قیمت‌های بسیار کمتری برای فولاد می‌پردازند از دست خواهند داد. تولیدکنندگان امریکایی به شدت به فولاد بیشتری نیاز دارند و یکی از راه‌های افزایش عرضه این است که دولت بایدن تعرفه‌های بخش ۲۳۲ را حذف کند. با توجه به اینکه تولیدکنندگان داخلی فولاد از سود بی‌سابقه‌ای برخوردار هستند، واضح است که دیگر نیازی به حمایت از تعرفه‌ها نیست.

CAMMU که بیش از ۰۰۰، ۳۰ شرکت در بخش تولید و زنجیره تأمین پایین‌دست را نمایندگی می‌کند، در پی تعرفه‌های ۲۳۲ فلزات برای مخالفت با این اقدام تجاری ایجاد شد./روزگار معدن

×