چت

تحلیل فعالان بازار از آینده قیمت سنگ آهن کک استرالیا در بازار

براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، سنگ آهن کک دریایی فوب استرالیا در یک هفته اخیر ثابت قیمتی را تجربه کرد. در همین حال، بسیاری از فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند قیمت‎‌ها کاهش یابند. البته برخی دیگر با اشاره به کمبود عرضه محصول، چشم‌انداز بدبینانه‌تری نسبت به روند نزولی قیمت دارند.

تحلیل فعالان بازار از آینده قیمت سنگ آهن کک استرالیا در بازار

طبق گزارش منابع بازار، فعالیت تجاری زیادی در روز دوشنبه صورت نگرفت. یک خریدار پیشنهاد قیمتی برای زغال سنگ کک با تحویل یکم تا ۱۰ ژوئیه (۱۰ تا ۱۹ تیر ما ه ۱۴۰۲) و قیمت ۱۹۴ دلار به ازای هر تن فوب استرالیا عرضه کرد.

یک تاجر در بازار بین‌الملل بیان کرد:” بازار در روز دوشنبه راکد بود و گزارش ثابتی از بازار در دست نیست. به نظر می‌رسد همه فعالان بازار منتظر تغییر بازار هستند.”

تاجری در بازار ژاپن مطرح کرد:” من گمان می‌کنم پس از تداوم ثبات قیمت‌ها طی روزهای اخیر، به دنبال کاهش تقاضا با افت قیمت‌ها مواجه خواهیم شد.”

در همین حال، منابع بازار اشاره کردند که هنوز از طرف خریداران هندی در بازار نهایی شاهد تقاضا برای شارژ ذخایر محصول پیش از فصل باران‌های موسمی هستیم که با فرارسیدن این فصل، فعالیت بندر و تحویل زغال کک با مشکل مواجه خواهد شد. البته خریداران از ثبت سفارش خودداری کردند.

یک خریدار در بازار نهایی اظهار داشت:” اگر روند نزولی قیمت‌ زغال کک چینی متوقف نشود، کارخانه‌های هندی پیش از شارژ ذخایر محصول خود صبر خواهند کرد.”

نماینده یک شرکت صنعتی در هند تاکید کرد:” ما پیش از پیش‌بینی روند قیمت‌گذاری طی هفته‌های آینده، باید برای اطلاع از چشم‌انداز قیمت‌ها و عرضه محموله‌های ژوئیه صبر کنیم.”

دو بازرگان در بازار بین‌الملل از محدودیت عرضه در بازار خبر دادند. یکی از این دو بازرگان در این باره گفت: من گمان می‌کنم بازار درحال محدود شدن است. هیچ‌کس محموله‌ای برای عرضه ندارد.

تازه ترین گزارش‌ها نشان می دهد: با توجه به کاهش تمایل خرید و جو منفی بازار، روند نزولی قیمت زغال سنگ کک دریایی در بازار چین ادامه یافت.

یک تاجر زغال کک در بازار چین تاکید کرد: تنها چند خریدار در گوانگ‌ژِی (جنوب‌غربی چین) و ریژائو (شرق چین) دربازه قیمت زغال سنگ کک استرالیا جویا شدند، اما خریداری نکردند. آن‌ها تنها به دنبال بررسی روند قیمت‌گذاری بودند.

وی در ادامه افزود: بسیاری از خریداران تمایل به زغال کک متالورژی روسیه دارند که سرعت تحویل بالایی دارد. همچنین بازه قیمتی ۱۴۰ تا ۱۵۰ دلار به ازای هر تن cfr چین در نظر خریداران کم‌خطرتر به نظر می‌رسد.

در عین حال، شنیده شده است ۲۰ هزار تن زغال کک سخت k10 روسیه با تحویل اواسط ماه ژوئن و شیوه معاملاتی cfr چین و قیمت ۱۵۵٫۷ دلار به ازای هر تن معامله شد.

شاخص زغال سنگ کک به شرح ذیل است:

  • زغال سنگ کک پرمیوم، CFR (DBCT): معادل ۲۱۶٫۵۵ دلار به ازای هر تن، ۰٫۴۴ دلار به ازای هر تن کاهش یافت.
  • زغال سنگ کک پرمیوم، CFR جینگ‌تانگ: معادل ۲۱۰٫۶۲ دلار به ازای هر تن، ۳٫۲۲ دلار به ازای هر تن کاهش یافت.
  • زغال سنگ کک سخت، CFR (DBCT): معادل ۱۹۴٫۲۵ دلار به ازای هر تن، ۱٫۵۸ دلار به ازای هر تن کاهش یافت.
  • زغال سنگ کک سخت، CFR جینگ‌تانگ: معادل ۱۸۹٫۱۳ دلار به ازای هر تن، ۴٫۰۸ دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

بورس کالای دالیان

همچنین پر معامله ترین قرارداد فیوچرز ماه سپتامبر برای زغال سنگ کک با قیمت یک هزار و ۲۵۳ یوآن (۱۷۷ دلار) به ازای هر تن منعقد شد که این نرخ در مقایسه با قیمت توافقی روز قبل، حاکی از کاهش ۱۰ یوآنی است.

در همین حال، پرمعامله‌ترین قرارداد ماه سپتامبر برای زغال کک نیز با قیمت یک هزار و ۹۵۵ یوآن به ازای هر تن انجام شد که این نرخ در مقایسه با قبل، ۳۵٫۵ یوآن کاهش را نشان می‌دهد./ فولادبان

دیدگاه ها
×