چت

تاثیر نوسانات قیمت ارز بر بازار آهن

روز چهارشنبه هفته گذشته نرخ ارز نوسانات جزیی داشت و به کانال ۲۷ هزار تومان بازگشت، بازار آهن هم در کاهش قیمت به سر می برد و برخی مبادی فروش نیز به طور کلی اعلام قیمت نداشتند و فروش را بستند.

تاثیر نوسانات قیمت ارز بر بازار آهن

 

در روز چهارشنبه هفته گذشته نرخ ارز نوسانات جزیی داشت و به کانال ۲۷ هزار تومان بازگشت و روی نرخ ۲۷ هزار و ۹۸۰ تومان به فروش رسید، بازار آهن هم در کاهش قیمت به سر می برد و برخی مبادی فروش نیز به طور کلی اعلام قیمت نداشتند و فروش را بستند.

بر اساس اخبار نیز مذاکرات وین چنانچه اتفاق جدیدی رخ ندهد از ۱۲ آبان ماه از سر گرفته خواهد شد این عوامل بر بازار ارز نیز اثرگذار بوده و جو روانی بازار و خوش بینی پیش آمده منجر به کاهش قیمت دلار شده است.

البته تفاوت اهداف و خواسته های دو طرف مذاکره بسیار زیاد است و دولت سیزدهم بشدت به لغو تحریم ها اصرار دارد در حالیکه ها لغو تحریم ها شاید در کلام ساده به نظر بیاید اما تحریم هایی که چندین لایه و تبصره و بند و ماده دارد به این سادگی قابل لغو نیست. اما چنانچه تغییرات ناگهانی در مذاکرات وین رخ دهد بلا شک بازار ارز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ابراهیم رییسی در سخنرانی خود اعلام داشت پس از بحث واردات واکسن اهتمام خود را بر تنظیم بازار معطوف خواهد کرد و در پی همین صحبت ایجاد تغییرات و تحولات جدید در بازار دور از انتظار نیست و مردم چشم انتظار تورم منفی در بازار آهن هستند.

بر اساس روند فعلی بازار آهن احتمالی ترین حالتی که می توان برای بازار آهن پیش بینی کرد ثبات توام با ریز نوسانات کاهشی خواهد بود. با بررسی قیمت روز آهن مشاهده می شود در روز چهارشنبه قیمت میلگرد در برخی کارخانه ها ثابت بوده و تعداد کثیری نیز کاهش قیمت میلگرد را ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومان اعمال داشتند. در بازار نبشی و ناودانی نیز اکثر فروشندگان ثبات قیمتی را اعلام داشتند.

در بازار تیرآهن نیز در بخش کیلو فروشی اکثریت قیمت تیرآهن ثابت اعلام شد و در بخش شاخه فروشی شاخه های پر فروش ذوب آهن با کاهش قیمت ۲۰ هزار تومانی به فروش می رسید. در بازار پروفیل نیز اکثریت مبادی فروش در روز چهارشنبه فروش خود را بستند و فقط شرکت صدرا کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی را اعلام داشت.

محمدرضا هوشمند یکی از فعالان صنعت فولاد اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید اهتمام و توجه خود را در انتخاب کارشناسان زبده به کار گیرد در این صورت است که می توانیم چشم انتظار نتایج مناسب باشیم.

ما نیاز داریم نگاهمان به زنجیره فولاد را تغییر دهیم چرا که در طول سالهای پیشین این دیدگاه صرفا از انتهای زنجیره بود است اما کار صحیح این است که نگاه از ابتدای زنجیره و موشکافانه و دلسوزانه باشد چنانچه نگاهمان را تغییر دهیم بلاشک به ساختار و شرایط بهتری خواهیم رسید. اگر موفق شویم شرایطی در بازار کشور فراهم نماییم که نیاز داخل و بازار صادراتی به موازات هم حرکت نماید آنگاه تولید کننده زمانی که از بازار رضایت دارد با رغبت محصول خود را به بازار عرضه خواهد کرد و در نتیجه عرضه و تقاضا در بورس کالا نیز به تعادل خواهد رسید./گسترش نیوز

دیدگاه ها
×