چت

بالغ بر 4 ميليون و 949 هزار تن كالا از كشور ترانزيت شد

بيش از 4 ميليون و 949هزار تن كالا از 32 مرز فعال زميني و آبي كشور در 6 ماه سال جاري ترانزيت شد كه اين مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 2درصد افزايش داشته است.

بالغ بر 4 ميليون و 949 هزار تن كالا از كشور ترانزيت شد

به گزارش روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، رضا نفيسي مديركل دفتر ترانزيت و حمل نقل بين المللي اين سازمان با اعلام اين خبر، افزود:

طي مدت مذكور از مجموع كالاهاي ترانزيت شده،يك ميليون و 936هزار تن را مواد نفتي و 3 ميليون و 12هزار تن را مواد غيرنفتي تشكيل داده‌اند كه عمده‌ترين بخش مواد غيرنفتي كالاهايي نظير مواد سوختي، قطعات يدكي ، انواع پنبه، محصولات كشاورزي و مواد غذايي بوده است.

مديركل دفتر ترانزيت و حمل و نقل بين المللي افزود: در مدت زمان ياد شده، از ميان مرزهاي كشور بندر شهيد رجايي با يك ميليون و 467 هزار تن معادل 30 درصد فعال‌ترين مرز در زمينه ترانزيت ورود كالا به شمار مي‌رود. پس از آن مرزهاي پرويزخان با 24 درصد و باشماق با 10درصد در رده‌هاي بعدي قرار دارند.

نفيسي بيشترين حجم تردد كاميون‌هاي حامل بار ترانزيتي را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام كرد و افزود: بيشترين حجم مسيرهاي پرتردد كالا از مرزهاي كشور طي مدت مذكور از پرويزخان به بندر امام، بندر شهيد رجايي به مرز باشماق و بندر شهيد رجايي به مرز دوغارون بوده است.

وي ضمن تقدير از خدمات و زحمات تمامي دست اندر كاران ترانزيت اين حجم از جابه جايي ها را مرهون اقدامات نرم افزاري و سخت افزاري دانست و تصريح كرد :در پي اقدامات انجام شده از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در زمينه توسعه و بهبود زيرساخت‌هاي حمل و نقل و تقويت كريدورهاي ترانزيتي از مسير جمهوري اسلامي ايران، هماهنگي با سازمانهاي ذيربط و برنامه‌ريزي و فعال نمودن مناسبات ترانزيتي و حمل و نقلي با كشورهاي منطقه، همچنين تعامل و همكاري بخش خصوصي فعال در حوزه حمل و نقل بين‌المللي در كشور آمار ترانزيت افزايش يافته است.

منبع: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای
دیدگاه ها
×