چت

بازار ترکیه باعث افزایش قیمت جهانی قراضه شد.

قیمت قراضه آهنی در اکثر نقاط جهان در هفته منتهی به 2 نوامبر با توجه به تقاضای خوب در بازار واردات ثابت بود.اما قیمت ها در آسیا به دلیل اینکه کارخانه های فولادی در ویتنام و تایوان به علت رقابت شدید قیمت بیلت و مقاطع طویل فولاد، قراضه نخریدند، کاهش یافت.

بازار ترکیه باعث افزایش قیمت جهانی قراضه شد.

واردات ترکیه

کارخانه های فولاد ترکیه در 2 نوامبر خرید خود را از سر گرفتند و قیمت ها همچنان ثابت نگه داشته شدند. تولید کنندگان فولاد ترکیه در روز اول نوامبر هیچ خریدی در بازار قراضه نداشتند.

یک تامین کننده دریای بالتیک در روز اول نوامبر محموله 30 و 35 هزار تنی اچ ام اس را با قیمت 345 دلار برای هر تن عرضه کرد و یک کارخانه فولاد در منطقه اسکندرون منطقه پس از مذاکرات، 342 دلار به ازای هر تن پرداخت کرد. همان کارخانه محموله ایالات متحده که شامل 20000 تن قراضه اچ ام اس با قیمت 341 دلار و 5000 تن قراضه بریده شده با قیمت 346 دلار برای هر تن بود، رزرو کرد.

همچنین در 31 اکتبر یک کارخانه فولاد در منطقه مرمره، کالای دریای بالتیک که شامل 23000 الی 25000 تن قراضه اچ ام اس با قیمت 335 دلار به ازای هر تن بود، رزرو کرد. برخي منابع معتقد بودند كه این محموله شامل 1000 تا 2000 تن ریل با قیمت 350 دلار بود. منابع گفتند که بازار قراضه در 30 اکتبر آرام بود. کارخانه ها هنوز هم در رابطه با قیمت قراضه، با مشکلاتی روبرو هستند، در حالی که تقاضا و ارزش سهام کم است.

صادرات ایالات متحده

قیمت صادرات قراضه در ایالات متحده همچنان با فروش به تركیه افزایش می یابد. همچنین شایعاتی مربوط به تعداد زیادی از محموله های فروخته شده به ترکیه از جانب اروپا، دریای بالتیک و ایالات متحده وجود دارد. قیمت قراضه اچ ام اس فروخته شده به ترکیه در روز 29 اکتبر به 335 دلار به ازای هر تن سی اف آر افزایش یافت.

شاخص هفتگی متال بولتن برای صادرات قراضه آهنی به اندازه 1 درصد افزایش یافت و به 307 دلار به ازای هر تن فوب رسید. شاخص قراضه بریده شده نیز به اندازه 1 درصد افزایش یافت و به 312 دلار رسید. صادرکنندگان ساحل شرقی در نیویورک و فیلادلفیا شروع به عقب نشینی با توجه به کاهش اخیر قیمتهای خرید کردند.

کارخانه ها در منطقه ساحلی ترکیه هیچ اقدام اولیه ای برای تأمین مواد برای ماه نوامبر انجام نداده اند. اما انتظار می رود قراضه بریده شده خریداری شود. قراضه بریده شده با قیمت 339 دلار به ازای هر تن فروخته شد، که به اندازه 4 دلار نسبت به قیمت های اکتبر افزایش یافته است.

در ساحل غربی، بازار صادرات همچنان ضعیف باقی مانده است، در حالی که بازار آسیا همچنان شراط مطلوبی را برای محصولات تجربه می کند. محموله های آمریکا با قیمت 360 ای 365 دلار به ازای هر تن سی اف آر به ویتنام پیشنهاد شد. شاخص صادرات قراضه آهنی در ساحل غربی در قیمت 327 دلار به ازای هر تن فوب ثابت بود.

واردات تایوان، ویتنام

قیمت قراضه آهنی در آسیا در طول هفته با توجه به رقابت شدید در بازار بیلت و مقاطع طویل فولادی، روند نزولی داشت. انتظار میرود که روند نزولی در کوتاه مدت ادامه یابد و قیمت واردات قراضه را کاهش دهد.

ویتنام

ارزیابی متال بولتن برای واردات اچ ام اس 350 الی 358 دلار به ازای هر تن سی اف آر بود، هفته قبل قیمت آن 355 الی 357 دلار بود. اما خریداران قراضه در ویتنام به علت رقابت شدید در بازار بیلت، دور از بازار بودند. محموله قراضه اچ ام اس آمریکا با قیمت 358 دلار در هر تن سی اف آر ارائه شد. اما مذاکرات جدی صورت نگرفت، زیرا کارخانه های ویتنامی موجودی کافی از این مواد را در اختیار داشتند. لازم به ذکر است که کارخانه های ویتنامی در طول هفته هیچ پیشنهادی ارائه نکردند.

ژاپن و کره جنوبی قراضه H2 را با قیمت 347 تا 348 دلار در هر تن ارائه دادند، قیمت قبلی آن 350 دلار به ازای هر تن سی اف آر بود. تاجری در شمال شرقی آسیا در این باره گفت:" خریداران ویتنام علاقه مند به ضایعات H2 ژاپنی هستند، اما حاضر به خرید این مواد در سطح پیشنهاد فعلی نیستند."

قراضه ژاپنی H2 با قیمت 35500 الی 36000 ین به ازای هر تن فوب ارائه شد، در حالیکه اچ ام اس هنگ کنگ با قیمت 345 دلار عرضه شد. در همین حال، یک شرکت فولاد سازی در کره جنوبی قراضه A3 روسی را با قیمت 352 الی 355 دلار در هر تن سی اف آر تهیه کرد. منابع خاورمیانه می گویند که کارخانه های فولاد کره جنوبی در هفته جاری نیازی به محموله ندارند.

تایوان

قیمت واردات اچ ام اس کانتینری در تایوان همچنان کاهش می یابد. ارزیابی متال بولتن برای واردات اچ ام اس فروخته شده به تایوان 315 الی 320 دلار به ازای هر تن سی اف آر بود، که به اندازه 5 الی 8 دلار نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشت.

قراضه آمریكا عمدتا به قیمت 320 دلار برای هر تن سی اف آر ارائه شد، هفته قبل قیمت آن 327 الی 330 دلار بود. اما معاملات با قیمت 315 الی 320 دلار به ازای هر تن سی اف آر صورت گرفت. یک کاربر عمده حدود 3000 تن قراضه وارداتی را در آن قیمت خریداری کرد. پیشنهادات برای قراضه آمریكا 315 دلار برای هر تن سی اف آر بود، هفته قبل با قیمت 320 دلار پیشنهاد شد. به گفته منابع بازار، فروشندگان آمریکایی هفته گذشته پیشنهاد خود را کاهش دادند.

واردات هند

قیمت قراضه بریده شده وارداتی به هند در این هفته ثابت بود و معامله گران انتظار داشتند پس از جشن مذهبی دیوالی معاملات از سر گرفته شود. شاخص هفتگی متال بولتن برای واردات قراضه بریده شده به هند، در تاریخ 2 نوامبر، 355.52 دلار به ازای هر تن سی اف آر بود، در حالیکه قیمت قبلی آن 355.67 دلار بود.

vبازار همچنان با توجه به جشن دیوالی آرام شود، و برخی از شرکت های بازرگانی گفتند که در این هفته هیچ معامله ای انجام نداده اند. همچنین ارزیابی هفتگی متال بولتن برای واردات اچ ام اس به هند، در تاریخ 2 نوامبر، از 315 الی 330 دلار به 320 الی 335 دلار در هر تن رسید. پیشنهادات مواد آفریقایی از 315 دلار به 320 دلار برای هر تن سی اف آر افزایش یافت. همچنین معامله ای برای مواد استرالیا با قیمت 335 دلار برای هر تن سی اف آر صورت گرفت.

بازار داخلی ترکیه

قیمت قراضه داخلی ترکیه به دلیل عرضه کم و افزایش هزینه های قراضه وارداتی افزایش یافت. ارزیابی هفتگی متال بولتن برای قراضه DKP 1830 الی 1940 لیره به ازای هر تن بود، در حالیکه هفته گذشته قیمت آن 1770 الی 1940 لیره بود. قیمت قراضه حمل شده توسط کشتی نیز در طول هفته افزایش یافت. سه کارخانه فولاد قیمت خرید خود را به 330 دلار در هر تن افزایش دادند. همچنین ارزیابی هفتگی متال بولتن برای قراضه ی ذوب شده داخلی ترکیه در روز 30 اکتبر 330 . دلار بود، قیمت قبلی آن 320 الی 330 دلار بود.

منبع:آرتان پرس

×