چت

انجمن آهن و فولاد چین هشدار داد

انجمن آهن و فولاد چین اخیرا اظهار داشته صنعت فولاد چین با ریسک های حاصل از مازاد ظرفیت تولید و کمبود تقاضا و همچنین افزایش قیمت مواد اولیه روبروست که می تواند حاشیه سود فولادسازان را به خطر بیندازد.

انجمن آهن و فولاد چین هشدار داد

سه سال گذشته صنعت فولاد چین 150 میلیون تن از تولید فولاد خود را کاهش داده که طبق برنامه های اصلاحات بازار عرضه، با نتیجه مورد نظر فاصله داشت. برخی شرکت ها به دنبال افزایش تولید بودند و از کوره های آلاینده هوا استفاده کردند تا هزینه کمتری بپردازند. سرمایه گذاری در دارایی های ثابت در صنعت فولاد سه ماه نخست سال جاری 30.6 درصد رشد داشت. صنعت فولاد چین باید تلاش کند تا از افزایش های این چنینی ظرفیت تولید آن پرهیز شود. حفظ تعادل عرضه و تقاضا راه مناسب حفظ ثبات در بازار فولاد آن به شمار می رود.

اقتصاد چین در حال تغییرات ساختاری است از این رو تقاضای سنگ آهن و فولاد آن نیز کمتر خواهد شد. در این بین افزایش قیمت مواد اولیه در سه ماه نخست سال زمانی که سنگ آهن وارداتی از 60 دلار به 90 دلار رسید نیز به شدت بر سوددهی صنعت فولاد چین اثر منفی داشته است.

از طرفی صنعت فولاد چین به شدت تحت توجه دولت است چرا که در مرکز آلاینده های محیط زیست قرار دارد ولی از طرفی فرمانبرداری از استاندارهای سخت گیرانه تر دولت هزینه تولید و در نتیجه سوددهی کارخانه ها را پایین تر می آورد. همچنین این انجمن از بانک های چینی خواسته محدودیت های ارائه تسهیلات به صنعت فولاد برداشته شود تا شرکت ها بتوانند راحت تر به منابع فاینانس دسترسی داشته باشند و هزینه های خود را پایین بیاورند.

منبع:ایفنا

دیدگاه ها
×