چت

آخرین دستاوردهای فولاد خوزستان تا پایان دی ماه سال ۹۷

مدیرعامل فولاد خوزستان با حضور در استودیو روابط عمومی این شرکت، آخرین دستاوردهای فولادخوزستان تا پایان دی ماه ۹۷ را بیان نمود.

آخرین دستاوردهای فولاد خوزستان تا پایان دی ماه سال ۹۷

محمد کشانی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در گفتگوی رسانه‌ای خود با کارکنان این شرکت، با ابراز تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با تلاش و همت کارکنان شرکت از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تُن تولید تعیین شده برای سال ۹۷ با گذشت ۱۰ ماه از سال به ۳ میلیون و ۲۷۵ هزار تُن محصول نهایی فولاد دست یافته ایم و در خط تولید گندله از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن، امروز به مرز ۵ میلیون و ۶۲۰ هزار تُن رسیده ایم؛ همچنین در خط تولید آهن اسفنجی نیز به ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تُن تولید خود رسیده ایم که مطابق بودجه به تولید خود ادامه داده و در پایان سال به میزان مشخص شده خواهیم رسید.

وی با اشاره به میزان فروش و صادرات فولاد خوزستان اذعان داشت: تا کنون ۲ میلیون و ۹۷۸ هزار تُن محصول خود را به فروش رسانده ایم که ۱ میلیون و ۸۱۵ هزار تُن از محصول خود را به کشورهای مختلف صادر کرده ایم. همانگونه که کارکنان عزیز استحضار دارند سال ۹۶ توانستیم ۲ میلیون و ۷۶۵ هزار تُن بالغ بر ۷۳ درصد تولید خود را صادر نموده و ۱/۲ میلیارد دلار ارزآوری برای کشور داشته باشیم . اما از ابتدای سال ۹۷ به دلیل تغییرات بوجود آمده، خروج امریکا از برجام، صدور بخشنامه‌های جدید از سوی وزارت و همچنین به‌ دلیل نیازهای کاذب در کشور، محدودیت‌هایی برای صادرات ایجاد شد. به همین دلیل با افزودن متممی به بودجه شرکت، از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تُن تولید تعیین شده برای سال ۹۷ ، ۲ میلیون تُن را برای صادرات در نظر گرفتیم. با توجه به ۱ میلیون و ۸۱۵ هزار تُن محصولی که تا کنون صادر شده، اطمینان داریم که میزان صادرات مان به ۲ میلیون تُن خواهد رسید و امیدواریم از مرز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تُن نیز بگذرد.

کشانی با اشاره به نبود تقاضا در بازار داخلی تصریح کرد: با شرایط موجود شرکت های فولادی به دلیل عدم فروش داخلی و به منظور پیشگیری از انبارش ناکافی ، نیاز به سوی صادرات بیشتر احساس می شود. وی درباره دستاوردهای شرکت‌های تابعه افزود: در شرکت های زیر گروه نیز اتفاقات خوبی افتاده است و با توجه به تملک شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی سنگان برای تأمین کنسانتره فولادخوزستان در اسفند ماه سال گذشته، در آغاز به کار معدن و پروژه تولید کنسانتره، ۱/۵ میلیون تُن برآورد تولید بوده که تا امروز ۱/۲ میلیون تن آن تولید شده و قطعاً تا پایان سال، مقدار تولید پیش بینی شده محقق خواهد شد و در سال آینده نیز این تولید به رقم ۲/۵ میلیون تُن خواهد رسید. با راه‌اندازی شرکت صنعت فولاد شادگان نیز بودجه ۷۰۰ هزار تُن آهن اسفنجی برای تولید برنامه‌ریزی شد و اکنون با گذشت ۱۰ ماه از سال ۹۷ ، ۶۰۰ هزار تُن آن تحقق یافته و با تلاش و همت کارکنان تا پایان سال به بودجه برنامه ریزی شده خواهیم رسید.

کشانی با اشاره با طرح‌های توسعه‌ای فولادخوزستان بیان داشت: در برنامه طرح های توسعه سال ۹۷ با حضور معاون اول رییس جمهور، همزمان با افتتاح ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان، كلنگ ساخت کارخانه مگامدول آهن اسفنجی با ظرفیت ۱/۷ میلیون تُن تولید بر زمین زده شد که با قرارداد منعقد شده در مدت ۳۶ ماه به مدار تولید می‌پیوندد. وی با تأکید بر ضرورت برگشت فولاد اکسین به فولاد خوزستان اظهار داشت: براساس تدوین برنامه سال گذشته شرکت، تملک شرکت فولاداکسین در دست اقدام است. سالیان گذشته بنابر دلایلی این شرکت از زنجیره فولاد خوزستان جدا شد؛ که اکنون ضرورت برگشت این شرکت احساس شده و خوشبختانه با انعقاد قرارداد و پیگیری‌های سهامداران و هیئت مدیره فولاد خوزستان، پس از قیمت‌گذاری و توافق نهایی، انتقال سهام فولاد اکسین به فولادخوزستان انجام خواهد شد و با تولید ۱ میلیون تُن از نوع ورق‌های خاص بعد از تولید اسلب به چرخه تولید فولاد خوزستان بر خواهد گشت. وی با اشاره به پایش‌ گزارش های تولید، میزان آن را از نظر کیفیت و کمیت در حد مطلوب برشمرد.

کشانی در ادامه سخنان خود برای ارتباط کارکنان با مدیرعامل تأکید نمود: در کنار مراجعات حضوری به سایت و ارتباط مستقیم با کارکنان، مراجع دسترسی دیگری به مدیرعامل امکان پذیر است و کارکنان می توانند برای ملاقات از سه محور فوق اقدام نمایند : نخستین پل ارتباطی کارکنان محترم با مدیر عامل، واحد روابط عمومی می‎باشد؛ دومین راه ارتباط با مدیرعامل، صندوق هایی است که در سطح کارخانه برای دسترسی آسان کارکنان با مدیرعامل در نظر گرفته شده و با پایش ماهانه مورد پیگیری قرار می‌گیرند؛ سومین راه ارتباطی نیز کانال رسمی اطلاع رسانی فولادخوزستان در پیام رسان آی‌گپ است که تمامی اطلاعیه‌ های شرکت از سوی معاونت منابع انسانی و امور اجتماعی و دیگر معاونت ها را به اطلاع کارکنان می رساند و هیچ‌گونه کانال دیگری در فضای مجازی مورد تأیید نمی باشد. مدیرعامل فولادخوزستان در پایان سخنان خود از همت و تلاش تمامی کارکنان این شرکت، تشکر و قدردانی نموده و ابراز امیدواری کرد که در پایان سال گزارش جامعی که موجب رضایت سایر کارکنان باشد، ارائه خواهد شد.

منبع:اخبار فلزات

×