چت

قیمت فولاد در آستانه تعطیلات با سیاست‌های مطلوب دولت افزایش یافت

قیمت فولاد چین طی هفته گذشته افزایش یافت و میزان تولید فولاد خام و سطح موجودی انبارها کاهش یافت. این افزایش را می‌توان به سیاست‌های مطلوب دولت برای بخش املاک و انتشار داده‌هایی از سوی اداره ملی آمار نسبت داد که نشان‌دهنده بهبودی در وضعیت اقتصادی آن است.

قیمت فولاد در آستانه تعطیلات با سیاست‌های مطلوب دولت افزایش یافت

به گزارش فولاد 24 به نقل از فولاد ایران؛ متوسط تولید روزانه فولاد خام کارخانه های عضو انجمن آهن و فولاد چین در اوایل سپتامبر به 2.159 میلیون تن رسید که نسبت به 2.046 میلیون تن در اواخر آگوست 5.53 درصد افزایش داشت.
در همین حال، کل موجودی فولاد آن ها با 1.079 میلیون تن یا 7.33 درصد افزایش به 15.803 میلیون تن و موجودی انبارها 248400 تن یا 1.55 درصد کاهش یافت.
قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص 62 درصد به 125.6 دلار در هر تن سی اف آر رسید که 8.8 دلار در هر تن افزایش یافت. قیمت سنگ آهن به دلیل تداوم تقاضای خرید قوی، داده های اقتصاد کلان قوی تر چین و معاملات بسیاری که ثبت شد، افزایش یافت. موجودی سنگ آهن در بنادر اصلی چین نسبت به هفته گذشته با 2.3 میلیون تن افزایش به 113.6 میلیون تن رسید.
قیمت زغال‌سنگ کک شوی به دلیل محدودیت عرضه و تعلیق فعالیت در چند معدن در کوئینزلند استرالیا، 14 درصد افزایش یافت و به 315 دلار در تن فوب رسید.
قیمت بیلت در تانگشان چین شاهد افزایش 3 دلار در تن بوده به 483 دلار در هر تن با 13 درصد مالیات بر ارزش رسید. در همین حال، معاملات آتی میلگرد چین در 15 سپتامبر به 506 دلار در هر تن رسید که افزایش 8 دلاری داشت.
قیمت ورق گرم در بازار داخلی چین با یک دلار رشد به 536 دلار در تن رسید. فعالان بازار معتقد بودند که کاهش تولید همراه با سیاست‌های مطلوب دولت ممکن است تقاضای داخلی فولاد را افزایش دهد. قیمت قرارداد ورق گرم در بورس شانگهای نیز 7 دلار در تن افزایش یافت و به 535 دلار رسید. پیشنهادات صادرات ورق گرم  چین با 3 دلار در هر تن کاهش به 555 دلار در هر تن فوب رسید. کارخانه‌ها تلاش کرده بودند قیمت‌ها را افزایش دهند اما مقاومت سایر فعالان بازار مشاهده شد.
قیمت میلگرد در بازار داخلی چین 11 دلار در تن افزایش یافت و 517 دلار در تن شنیده شد. معاملات آتی میلگرد نیز 8 دلار بالا رفت. اجرای طیف وسیعی از اقدامات حمایتی برای بخش املاک، همراه با کاهش سیاست‌های پولی توسط مقامات چینی در اواخر ماه آگوست، تأثیر مثبتی بر جو و چشم‌انداز بازار فولاد داشت.
 بازار فولاد چین به دلیل کاهش نسبت ذخایر الزامی بانک مرکزی و انتظارات کاهش تدریجی در سمت عرضه، به روند صعودی خود ادامه می دهد. احساسات بازار قوی است و معامله گران فعالانه در حال بررسی روند صعودی هستند. همچنین انتظار می رود تقاضا در سپتامبر قبل از تعطیلات پاییزه آخر ماه تقویت شود.

دیدگاه ها
×