چت

تحلیل بازار فولاد 04 تیر 1403

به گزارش فولاد 24؛ امروز دوشنبه 4 تیر 1403 به گزارش تحلیل و تغییرات قیمت ارز و طلا و قیمت مقاطع فولادی مانند: میلگرد، تیرآهن، ورق سیاه در بازار ایران می پردازیم.

تحلیل بازار فولاد 04 تیر 1403

امروز با افزایش حدود 1000 تومانی قیمت دلار، بازار آهن واکنش نشان داد و اکثر مقاطع روند افزایشی به خود گرفتند. بر این اساس، تیرآهن و میلگرد بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند.

مهندس کاغذگران، کارشناس صنعت فولاد، در گفتگویی اظهار داشت که با توجه به رونق معاملات شمش فولادی در بورس کالا طی هفته‌های گذشته و افزایش قیمت این محصول در معاملات امروز، احتمالاً این افزایش قیمت به سرعت بر بازار مقاطع تأثیر خواهد گذاشت و منجر به اصلاح قیمت‌ها در این بازار خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش ۷۰۰ تومانی قیمت میلگرد در معاملات دو هفته اخیر در بورس کالا و همچنین تداوم روند افزایش قیمت به علت محدودیت‌های انرژی، اظهار داشت که انتظار می‌رود به زودی نرخ میلگرد در کف بازار به حدود ۳۰ هزار تومان برسد.

معامله 65 درصد محصولات فولادی در بورس کالا

از مجموع 289 هزار و 310 تن محصول فولادی عرضه شده در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا، 185 هزار و 815 تن یعنی معادل 65 درصد این محصولات به فروش رسیدند.

در این میان، 147 هزار و 360 تن شمش بلوم عرضه شد که 84 درصد آن، یعنی 124 هزار و 515 تن به فروش رسید. قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول 222 هزار و 105 ریال بود که نشان از افزایش 2 هزار و 127 تومانی نسبت به هفته قبل دارد.

تلاطم بازار در روزهای نزدیک به انتخابات: افزایش قیمت دلار و طلا

با نزدیک شدن به روزهای انتخابات، بازارهای مالی و ارز با نوسانات شدیدی مواجه شده‌اند. در این میان، افزایش قیمت دلار و طلا بیشترین توجه را به خود جلب کرده است.

شاخص کل بورس نیز تحت تأثیر این تلاطم‌ها، در پایان معاملات امروز با رشد ۱۴ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۶۴ هزار واحد رسید.

این نوسانات نشان‌دهنده افزایش نگرانی‌ها و عدم اطمینان در بازارهای مالی کشور در آستانه انتخابات است. کارشناسان توصیه می‌کنند که سرمایه‌گذاران در این شرایط با دقت و تحلیل بیشتری نسبت به تصمیم‌گیری‌های مالی خود اقدام کنند.

تغییرات قیمت در بازار آهن

به گزارش فولاد24، در بازار آهن امروز شاهد نوسانات مختلفی در قیمت محصولات فولادی بودیم. بر اساس آخرین اطلاعات:

میلگرد:

  • میلگرد کاوه تیکمه با افزایش 850 تومان به ازای هر کیلوگرم همراه بود.

تیرآهن:

  • تیرآهن ذوب آهن با افزایش 1000 تومان به ازای هر کیلوگرم مواجه شد.

نبشی و ناودانی:

  • نبشی نستا با افزایش 700 تومان به ازای هر کیلوگرم و ناودانی نصر آذربایجان با افزایش 600 تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش رسیدند.

ورق:

  • ورق فولاد مبارکه با افزایش 200 تومان به ازای هر کیلوگرم معامله شد.

شمش:

  • شمش با افزایش 250 تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش رسید.

بیشترین کاهش قیمت‌ها نیز به محصولات زیر اختصاص یافت:

  • ورق عرشه فولادی خودرو شهرکرد: کاهش 220 تومان به ازای هر کیلوگرم.
  • قوطی صدرا پروفیل کاوه: کاهش 200 تومان به ازای هر کیلوگرم.
دیدگاه ها
×