چت

افزایش فولاد هبی در ماه نوامبر

نتیجه هبی در نوامبر نیز 2.5 واحد پایه بالاتر از PMI ملی فولاد چین بود که طبق گزارش ها پس از افزایش 2.6 درصدی در ماه نوامبر به 48.2 رسید.

افزایش فولاد هبی در ماه نوامبر

شاخص مدیران خرید (PMI) برای صنعت فولاد در استان هبی شمال چین، برترین پایه تولید فولاد این کشور، در ماه نوامبر با 5.6   واحد افزایش در ماه به 50.7 رسید و به کاهش مداوم طی سه ماه گذشته پایان داد و در نهایت کاهش یافت. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده توسط انجمن صنعت متالورژی هبی در 6 دسامبر، بالاتر از آستانه 50 به معنای گسترش است.
نتیجه هبی در نوامبر نیز 2.5 واحد پایه بالاتر از PMI ملی فولاد چین بود که طبق گزارش ها پس از افزایش 2.6 درصدی در ماه نوامبر به 48.2 رسید.
 
نتایج نشان داد که زیرشاخص سفارش‌های جدید دریافتی توسط کارخانه‌های فولاد هبی در ماه گذشته به 50 رسید که 7.5 واحد پایه بیشتر از اکتبر افزایش داشت. انجمن خاطرنشان کرد که در ماه گذشته، احساسات در میان مصرف‌کنندگان فولاد نسبتا مثبت بود و قیمت‌های داخلی فولاد با افزایش قیمت‌های نقدی و آتی عملکرد قوی داشتند.
 
به موازات آن، بازار فولاد صادراتی چین نیز از برخی عوامل مثبت کلان اقتصادی از جمله کاهش شاخص دلار آمریکا حمایت دریافت کرد، در حالی که زیرشاخص سفارش‌های صادرات فولاد جدید توسط کارخانه‌های هبی در نوامبر 9.1 واحد افزایش یافت. در ماه تا 50
 
به گفته انجمن، در نوامبر، زیرشاخص تولید فولاد هبی به 53.5 رسید که 15.4 واحد در ماه جهش داشت، زیرا بهبود سودآوری فولادسازان را بر آن داشت تا تولید فولاد خود را از سر بگیرند یا افزایش دهند. 
 
با توجه به اینکه سیاست های محرک اقتصادی پکن عموماً در ماه نوامبر اعمال می شود و پیمانکاران ساختمانی عجله دارند پروژه ها را تا پایان سال به پایان برسانند، مصرف فولاد در ماه گذشته تا حدودی افزایش یافت و باعث شد که ذخایر فولاد در اختیار فولادسازان هبی کاهش یابد. زیرشاخص موجودی فولاد با 9.7 واحد کاهش در ماه به 47.6 رسید.
 
از سوی دیگر، داده‌های انجمن نشان می‌دهد که زیرشاخص ذخایر مواد اولیه متعلق به فولادسازان داخلی با 10.4 واحد کاهش دیگر در ماه به 38.4 در ماه نوامبر رسید. در این بیانیه اشاره شده است که هزینه های بالای تولید، اشتهای فولادسازان را برای خرید مواد خام ضعیف کرده است./ منبع:Mysteel 06 دسامبر 2023

دیدگاه ها
×