چت

با توجه به برنامه چین برای کاهش تولید، قیمت مس به بالاترین حد در 7

افزایش بهای مس پس از توافق تولید کنندگان چین به کاهش تولید

با توجه به برنامه چین برای کاهش تولید، قیمت مس به بالاترین حد در 7

قیمت مس روز چهارشنبه پس از توافق کارخانه‌های ذوب چین که نیمی از مس استخراج شده جهان را پردازش می‌کنند، بر سر کاهش تولید مشترک، به بالاترین حد خود در هفت ماه گذشته رسید .

مس سه ماهه در بورس فلزات لندن (LME) به 8799 دلار در هر تن رسید که بالاترین میزان از اول اوت 2023 است. آخرین بار در ساعت 1055 GMT با 1.6 درصد افزایش در 8790 دلار معامله شد.

این افزایش در بورس آتی شانگهای (SHFE) آغاز شد، جایی که مس به بالاترین سطح در دو سال گذشته یعنی 70,460 یوان (9,796 دلار) در هر تن رسید.

بزرگ‌ترین کارخانه‌های ذوب مس چین روز چهارشنبه در پکن گرد هم آمدند و در مورد کاهش نمادین تولید زیان‌ده، بدون تعیین حجم و زمان، توافق کردند.

کمبود منجر به تشدید رقابت برای کنسانتره مس استخراج شده شده است و باعث کاهش شدید درآمد کارخانه‌های ذوب به سطوح پایین یک دهه شده است.

برایان پنگ، تحلیلگر مس گفت: «اما مهم است که توجه داشته باشیم که سالانه حدود 1.7 میلیون تن پروژه‌های جدید ذوب در چین وجود دارد که انتظار می‌رود در نیمه دوم به صورت آنلاین عرضه شوند، که فشار بیشتری بر عرضه جهانی کنسانتره وارد می‌کند.» 


بر اساس اطلاعات CRU داده‌های نظارت ماهواره‌ای کارخانه‌های فرآوری فلزات نشان می‌دهد که بیشتر کارخانه‌های ذوب مس جهانی در دو ماه اول سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، عمدتاً به دلیل عدم فعالیت چینی‌ها فعالیت نمی‌کردند.

با این حال، قیمت‌های بالاتر مس می‌تواند تقاضا را در چین مصرف‌کننده اصلی کاهش دهد، همانطور که در موجودی‌ها مشاهده می‌شود.


موجودی مس در انبارهای تحت نظارت SHFE از 30905 تن در ابتدای سال تا 8 مارس به 239245 تن افزایش یافت.

دیدگاه ها
×