چت

نا امیدی تجار چینی از رونق ساختمانی و فولاد

تجار چینی در فصل زمستان، به افزایش ذخایر انبارهای فولادی خود با احتیاط نگری می‌پردازند. این احتیاط ناشی از انتظار آنها نسبت به ضعیف ماندن تقاضای داخلی برای فولاد ساختمانی در دوره‌ای که با رکود بخش املاک همراه است. هر سال در این فصل، تاکنون عموماً تجار چینی خریدهای خود را افزایش می‌دهند، زیرا به قیمت‌های پایین‌تری دسترسی دارند و این خریدها به منظور آماده‌سازی برای افزایش تقاضا و قیمت‌ها در فصل بهار انجام می‌شود. اما در سال جاری، تمایل به افزایش خریدها هنوز مشاهده نشده است.

نا امیدی تجار چینی از رونق ساختمانی و فولاد

به گزارش فولا د24؛ 

بدبینی در مورد تقاضای فولاد در چین، بزرگترین مشکل برای ذخیره مجدد انبارها توسط تجار است، در حالی که روند قیمت محصولات فولادی نیز یکی از نگرانی‌های اصلی آنهاست.

در دوره‌ی ژانویه تا سپتامبر، کل مساحت پروژه‌های ملکی تازه راه‌اندازی شده با یک کاهش 23.4 درصدی نسبت به سال گذشته به 721.2 میلیون متر مربع کاهش یافته و پروژه‌های مسکونی نیز با کاهش 23.9 درصدی نسبت به سال گذشته به 525.1 میلیون متر مربع کم شده است. از این رو، برای نیمه اول سال 2024، اکثر بازاریان چینی اعتقاد داشتند که قیمت میلگرد که یکی از محصولات اساسی فولاد ساختمانی است، به اندکی افزایش خواهد پیدا کرد و در سطح نسبتاً پایین باقی خواهد ماند.

واضح است که در هفته‌ی پایانی اکتبر، موجودی 5 محصول فولادی اصلی در چین به کمترین سطح طی 9 ماه اخیر کاهش یافت و به مقدار 16.98 میلیون تن رسید، با این حال همچنان 3.1 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته بود.

 

دیدگاه ها
×