چت

رقص فلزات: رونقی در سایه تقاضا چینی 2024

فلزات صنعتی از جمله مس و روی در سال جاری میلادی عملکرد قابل توجهی از خود نشان داده‌اند، این عملکرد مثبت ناشی از نشانه‌های رو به افزایشی از تقاضا از سوی تولیدکنندگان چینی است که به طور موازی با نگرانی‌ها در خصوص کاهش عرضه جهانی صورت گرفته است.

رقص فلزات: رونقی در سایه تقاضا چینی 2024

فلزات صنعتی از جمله مس و روی در سال جاری میلادی عملکرد قابل توجهی از خود نشان داده‌اند، این عملکرد مثبت ناشی از نشانه‌های رو به افزایشی از تقاضا از سوی تولیدکنندگان چینی است که به طور موازی با نگرانی‌ها در خصوص کاهش عرضه جهانی صورت گرفته است. امیدها برای بهبود تقاضای جهانی از قیمت‌های بالاتر فلزات صنعتی حمایت کرده و تجار نیز از اولین نشانه‌های بازگشت تقاضا از سوی چین استقبال کرده‌اند. 

آخرین شاخص مدیران خرید چین که در پایان ماه مارس منتشر شده، نشان‌دهنده افزایش فعالیت کارخانه‌ها در این کشور بوده است. این افزایش فعالیت می‌تواند نشان‌دهنده احیای تولید و رشد صنعتی در چین باشد.
 

رونقی در سایه تقاضا چینی

مس از ابتدای سال 2024 تقریباً 10 درصد افزایش یافته و به بالاترین رقم 15 ماهه اخیر، یعنی 9523 دلار در هر تن رسیده است. این افزایش قیمت مس که به دلیل کاربردهای گسترده اش در صنایع مختلف، از جمله ساخت و ساز، خطوط برق و وسایل نقلیه الکتریکی، برای تحلیلگران نشانگر معیار کلیدی سلامت اقتصاد جهانی محسوب می‌شود.

تولید مس استخراج شده در سال جاری به نظر انتظار می‌رود حدود 0.7 درصد کاهش یابد، در حالی که رشد تولید روی پالایش شده نیز 0.4 درصد کاهش خواهد یافت. همچنین، قیمت روی اخیراً 0.8 درصد افزایش یافته و به 2756 دلار در هر تن رسیده که بالاترین سطح از آوریل 2023 بوده است. قلع، آلومینیوم و سرب نیز به بالاترین سطح خود در چند ماه گذشته رسیده‌اند. تحلیلگران این افزایش‌ها را به بازار چین و تقاضای آن نسبت می‌دهند که می‌تواند نشانگر رونقی مجدد در بازار فلزات باشد.

دیدگاه ها
×