چت

ترتیبات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی

بخشنامه شماره ۵۳۱/ ۱۴۰۱/ ۲۰۰ مورخ ۲۵/ ۴/ ۱۴۰۱ سازمان امور مالیاتی

ترتیبات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی

ماده ۵: اعتراض به صحت ابلاغ الکترونیکی

اعتراض به صحت ابلاغ الکترونیکی، در موارد زیر مجاز بوده و از طریق هیأت موضوع ماده ۲۱۶ ق.م.م قابل رسیدگی خواهد بود :

  •  مودی متکی بر دلایل و اسناد و مدارک معتبر اثبات نماید، به دلیل عدم دسترسی به سامانه های رایانه ای/مخابراتی یا نقص در این سامانه ها از بارگذاری اوراق یا مفاد ابلاغ مطلع نشده است.
  •  ابلاغ الکترونیکی در شرایطی انجام گرفته باشد که حساب کاربری مودی می بایست غیرفعال بوده و یا مودی از شمول ابلاغ الکترونیکی خارج شده باشد.

ماده ۱۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده

مودیان مکلفند مالیات و عوارض فروش موضوع این قانون را از خریدار یا کارفرما وصول کنند و پس از کسر مالیات و عوارض پرداختی، مطابق مقررات به حساب سازمان واریز نمایند.

تبصره ۱ - سازمان میتواند تمام یا برخی از مودیان مشمول این قانون یا مشتریان آنها را مکلف کند مالیات و عوارض متعلقه را همزمان با صدور صورتحساب به حساب سازمان واریز نمایند. آیین نامه اجرائی این تبصره، (ابلاغیه مورخ ۱۳/ ۸/ ۱۴۰۲ رییس کل سازمان امور مالیاتی) مشتمل بر فهرست مودیانی که مشمول این حکم میشوند و نحوه پرداخت مالیات و عوارض متعلقه با پیشنهاد سازمان، به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی میرسد. 

مالیات و عوارضی که به این ترتیب به سازمان پرداخت میشود، به حساب بستانکاری فروشنده منظور میشود و برای خریدار، در صورتی که مصرف کننده نهائی نباشد، اعتبار مالیاتی به حساب میآید.

دیدگاه ها
×