چت

19 پروژه بزرگ فولادی در کرمان مراحل اجرایی را می گذراند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت)کرمان با بیان اینکه 19 پروژه بزرگ صنعت فولاد در استان مراحل اجرایی را می گذراند گفت: بهره برداری از این طرح ها ما را در افق 1404 به قطب فولادی کشور تبدیل خواهد کرد.

19 پروژه بزرگ فولادی در کرمان مراحل اجرایی را می گذراند

مهدی حسینی نژاد، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت)کرمان روز دوشنبه به مناسبت چهل سالگی انقلاب گفت: استان معدنی کرمان 10 میلیون تن از مجموع 55 میلیون تن فولاد کشور در افق 1404، را تولید خواهد کرد. وی اظهار داشت: استان کرمان توانمندی تکمیل زنجیره ارزش افزوده در حوزه معادن و همکاری در این حوزه را با دیگر کشورها دارد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: سال 96 میزان صادرات استان کرمان 354 هزار تن به ارزش یکهزار و 17 میلیون دلار و سهم صادرات ما 2.2 درصد از صادرات کشور بوده است. وی افزود: صادرات استان کرمان باوجود زیرساخت ها و ظرفیت ها طی سالهای آینده افزایش می یابد.

حسینی نژاد عنوان کرد: 5.8 میلیارد تن ذخایر قطعی اثبات شده معدنی در استان کرمان وجود دارد و بهره گیری از معادن در راستای تکمیل چرخه زنجیره ارزش افزوده فرصتی برای توسعه صادرات و ارتقای دانش فنی و مهندسی است. وی گفت: استان کرمان 3.4 تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده که 39.7 درصد از این میزان مربوط به حوزه صنعت و معدن و تجارت استان است و با برنامه ریزی های انجام گرفته در پایان برنامه ششم توسعه این آمار به 48 درصد رشد خواهد یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اضافه کرد: رشد متوسط استان کرمان در برنامه ششم توسعه 8.5 درصد برنامه ریزی شده اما این آمار در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان حدود 11 درصد پیش بینی شده است. وی تاکید کرد: با زیر ساخت های ایجاد شده در حوزه معدن و صنایع به این رشد خواهیم رسید.

منبع:متال نیوز

دیدگاه ها
×