چت

کارخانه لوله سازی کیهان

<p>لوله های شرکت فولاد کیهان تهران به روش ERW که مخفف عبارت Electric Resistance Welding می باشد و به صورت درزدار و با جوش بدون الکترود، اصولا با قطرهایی بیش از ۱۰ اینچ با مواد اولیه ورق های رولی به مرحله تولید می رسند.</p>

کارخانه لوله سازی کیهان

در این مقاله به معرفی شرکت لوله سازی کیهان تهران میپردازیم در ادامه خواهیم خواند که : 

  • روش تولید مجتمع پروفیل کیهان تهران
  • محصولات تولیدی شرکت لوله و پروفیل کیهان
  • تکنولوژی تولید لوله های فولادی ERW
  • دستاورد و افتخارات شرکت لوله و پروفیل کیهان
  • چشم اندازهای شرکت تولیدی لوله و پروفیل کیهان
  • واحد کنترل کیفی کارخانه لوله سازی کیهان
  • خط تولید مجموعه تولیدی کیهان لوله و پروفیل

بیش از دو دهه قبل یعنی در سال 1370 مجموعه ای با هدف تولید لوله و پروفیل های فولادی کلنگ زنی شد. فعالیت های این مجموعه تولیدی به مدیریت محمد کاظم بادامی در تهران آغاز و سطح آن کم کم با فراهم سازی تجهیزات و بستر مربوطه ارتقاء یافت. این مجموعه پرفیل سازی تهران، شرکت لوله و پروفیل کیهان نام گرفت. تولید محصولاتی چون انواع لوله های صنعتی، لوله های انتقال آب، لوله های گازرسانی، گاردریل، پروفیل هایی در اشکال مربع و مستطیل، تولید پروفیل های مخصوص درب و پنجره، و بوشن هایی از جنس فولاد با ظرفیت ۳۵۰ هزار تن به صورت سالیانه از جمله فعالیت های کارخانه لوله سازی کیهان به شمار می رود. کلیه فعالیت های مجتمع لوله سازی کیهان با مجوز ۶۸۱۲۳ در محل کارخانه واقع در استان صورت پیاده سازی می شود. کارخانه لوله سازی کیهان تولید کننده لوله های انتقال آب و گاز با بیش از دو دهه فعالیت درخشان در زمینه تامین زنجیره فولادی کشور در حال فعالیت است.
 

کارخانه لوله سازی کیهان

روش تولید مجتمع پروفیل کیهان تهران

لوله های شرکت فولاد کیهان تهران به روش ERW که مخفف عبارت Electric Resistance Welding می باشد و به صورت درزدار و با جوش بدون الکترود، اصولا با قطرهایی بیش از ۱۰ اینچ با مواد اولیه ورق های رولی به مرحله تولید می رسند. محصولات از یک میدان الکتریکی عبور داده می شوند حرارت وارده، لبه های فولادی را ذوب نمود موجب اتصال آن ها می گردد.
 

کارخانه لوله سازی کیهان

به این شیوه لوله سازی کیهان جوش القایی یا های فرکانس نیز گفته می شود. امروزه این نوع محصولات از پرکاربردترین لوله های سطح کشور برای مصارفی چون انتقال آب و گاز می باشند. با توجه به شیوه تولید، میزان مقاومت داخلی لوله ها بالا بوده بر همین اساس تحمل فشار بیشتری را نسبت به موارد مشابه دارند. این محصولات شامل ویژگی های خاصی چون سهولت نصب، برش آسان و مقاومت بالایی هستند که بر میزان محبوبیت آن ها افزوده است.
 

کارخانه لوله سازی کیهان

محصولات تولیدی شرکت لوله و پروفیل کیهان

  • تولید انواع لوله های فولادی مطابق با استاندارد JIS G 3442 و JIS G 3452
  • لوله های فولادی مخصوص آبرسانی مطابق با استاندارد ISIRI 3765/BS 1387 تحقیقات صنعتی ایران
  • لوله های فولادی مخصوص موارد صنعتی و لوازم خانگی بر اساس استاندارد تولیدی DIN 2394 PART 1
  • تولید انواع مقاطع Z و مقاطع چهارچوبی شکل
  • قوطی های فولادی مربعی شکل مطابق با استاندارد تولید DIN 2395 PART 3
  • قوطی فولادی مستطیل شکل برای مصارف صنعتی، عمومی و ساختمانی
  • انواع پروفیل های درب و پنجره با کدهای تولیدی بین المللی
  • و...
کارخانه لوله سازی کیهان
 

تکنولوژی تولید لوله های فولادی ERW

در پروسه تولید محصولات از فرایندهای ERW کمک گرفته می شود به این صورت که نوارهایی از جنس فولاد از میان غلطک هایی که به صورت عمودی و افقی در خطوط تولید تعبیه شده اند، عبور داده می شود. این نوارها با عبور از غلطک به صورت تدریجی شکل مورد نظر را به خود گرفته و سپس لبه های ورق به کمک روش های جوش با فرکانس بسیار بالا به یکدیگر متصل می گردند. در این استاندارد جوش، هیچ گونه مواد خارجی در پروسه جوشکاری مورد استفاده قرار نمی گیرد. بعد از جوشکاری محصولات فولادی از بخش سایزینگ عبور داده می شوند. تمام مراحل برش و سایزبندی به صورت اتوماتیک توسط ماشین آلات پیشرفته صورت می گیرد.
 

کارخانه لوله سازی کیهان


بازرس خط محصولات را بررسی کرده و در صورت نیاز آزمایشاتی بر روی نمونه های انتخابی صورت می گیرد. گزارشی مبنی برا تایید کیفیت مورد نظر محصولات نهایی تهیه و پس از انجام مراحل آزمایشگاهی و بررسی خواص فیزیکی و ظاهر محصول مبنی بر عدم وجود عیب یا ترک روی سطح محصولات جهت بسته بندی اتوماتیک به خطوط بعدی هدایت می شوند.

دستاورد و افتخارات شرکت لوله و پروفیل کیهان

این مجموعه با توجه به استفاده از ورق های فولادی با کیفیت تهیه شده از مجموعه فولاد مبارکه موفق شده محصولات تولیدی با کیفیتی را نیز روانه بازار کند. از اهم دستاورد و گواهی نامه های اخذ شده توسط  شرکت لوله و پروفیل کیهان تهران می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • گواهی نامه عضویت شرکت لوله و پروفیل کیهان در سندیکای لوله و پروفیل فولادی ایران
  • اخذ پروانه کاربرد و علامت استاندارد اجباری
  • اخذ دیپلم افتخار به عنوان تولید کننده موفق لوله و پروفیل از مجامع بین المللی

چشم اندازهای شرکت تولیدی لوله و پروفیل کیهان

کارخانه لوله کیهان با استفاده از آخرین ماشین آلات و تکنولوژی های روز و با بهره گیری از روش جوش القایی، استفاده از ورق های گالوانیزه میکرون بالا و نظارت همه جانبه بازرسین و متخصصین فنی توانسته محصولات با کیفیتی را به مرحله تولید برساند و به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر ایرانی شناخته شود. این مجموعه رضایت مندی مشتریان و تولیدات با کیفیت را در چشم اندازهای خود قرار داده و در راستای تحقق هر چه بیشتر این امر می کوشد. از طرفی تحویل سریع محصولات فولادی سفارش داده شده توسط این مجموعه و بهره گیری از ورق های با کیفیت کارخانه فولاد مبارکه برای تولید مقاطع خود از ویژگی هایی است که این مجموعه را نسبت به رقبای خود متمایز می سازد. مجموعه لوله سازی کیهان با بیش از ۲ دهه فعالیت تولیدی در زمینه لوله و پروفیل توانسته محصولاتی با کیفیت بالا تولید، و برای فروش به بازار آهن آلات ارسال نماید.

واحد کنترل کیفی کارخانه لوله سازی کیهان

این فرایند زیر نظر متخصصان صورت گرفته تا کیفیت محصولات تولیدی مطلوب واقع گردد. در نهایت لوله های تولید شده پس از جوشکاری به خطوط سایزینگ هدایت شده و در طول استاندارد برش می خورند. لوله های تولید شده به واحد کنترل کیفی منتقل شده آزمایشاتی روی نمونه ها صورت گرفته بعد از صدور تاییدیه توسط مسئول ناظر برای بسته بندی و فروش آماده می شوند.
 

کارخانه لوله سازی کیهان

خط تولید مجموعه تولیدی کیهان لوله و پروفیل

شایان ذکر است ورق های خطوط تولید شرکت لوله و پروفیل کیهان تهران از مجموعه فولاد مبارکه اصفهان تهیه و به محل کارخانه انتقال داده می شود. این ورق ها به صورت رول به خط تولید هدایت شده و در اندازه های استاندارد برش داده می شوند. غلطک هایی که به صورت افقی و عمودی تعبیه شده اند وظیفه هدایت ورق های برش خورده به ماشین آلات فرمینگ را بر عهده دارند. پس از پایان عملیات فرم دهی، به واسطه تجهیزات مخصوص پروسه جوشکاری صورت گرفته و محصولات نهایی در اندازه های دلخواه برش داده می شوند. در نهایت تست هایی جهت کنترل خواص مکانیکی و ظاهر محصولات فولادی انجام شده با گالوانیز بسته بندی و به انبار محصولات منتقل می شوند.

 
 
دیدگاه ها
×