چت

گزارش بازدید کارخانه فولاد مهر سهند تبریز

خلاصه ای از گزارش بازدید اعضای هیئت مدیره فولاد ۲۴ از شرکت فولاد مهر سهند، تولید کننده بزرگ انواع لوله و پروفیل فولادی در تاریخ ۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۹..

گزارش بازدید کارخانه فولاد مهر سهند تبریز

در مورخ 99/05/14 اعضا هیئت مدیره فولاد 24 در یک بازدید نیمروزی  از شرکت فولاد مهر سهند  با توانمندی ها و محصولات این شرکت از نزدیک آشنا شدند. در این بازدید هر دو مجموعه گفتگو‌هایی در خصوص نحوه  ارتقاء کسب کار فعالان فولادی کشور اعم از تولید کنندگان و بازرگانان از طریق  استفاده حداکثری از فضاهای مجازی  و بهره وری بهینه از فرصت ها و خدمات مجموعه فولاد 24 که  به عنوان یک بستر آنلاین ارتباط دهی بین فروشندگان و تامین کنندگان فولاد و خریداران محصولات فولادی سراسر کشور در این حوزه فعالیت می‌کند انجام پذیرفت. در ادامه این گزارش به معرفی بیشتر و ارائه گزارش از این مجموعه بشرح ذیل می‌پردازیم. 

  • تاریخچه کارخانه مهر سهند تبریز
  • کیفیت استانداردها و قیمت محصولات تولیدی
  • محصولات این کارخانه
  • چشم انداز و خط مشی ها
  • ارزش های کلیدی فولاد مهر سهند
  • مصاحبه اختصاصی با  مدیران فولاد مهر سهند

قیمت روز انواع پروفیل

شرکت فولاد مهر سهند در حال حاضر يکي از بزرگترين توليد کننده گان لوله و پروفيل فولادي کشور مي‌باشد و در 30 کيلومتری شمال غرب تبريز ، شهرک صنعتي سليمي واقع گرديده است. عمليات اجرائي اين کارخانه در زميني به مساحت 3.5 هکتار در سال 1387 شروع و در ارديبهشت ماه سال 1388 مورد بهره برداري قرار گرفته است . در طول سنوات گذشته ظرفيت اسمي اين واحد طي 4 فقره اصلاحيه به ميزان 320 هزار تن توليد انواع لوله و پروفيل فولادي در سال رسيده است. کیفیت  محصولات تولیدی این کارخانه  به عنوان یک اهمیت آستانه ای از اولویت دارترین فعالیت های شرکت بوده و استقبال بازار از محصولات تولید شده بهترین دلیل این ادعا می‌باشد. الزام به رشد و تعالی نیروی انسانی به عنوان سرمایه واقعی، جلب رضایت و تکریم مشتریان به عنوان ولی نعمتان اصلی و همچنین مسئولیت پذیری در قبال جامعه چهار‌چوب حرکت فولاد مهر سهند می‌باشد.

                                                         

کیفیت  استانداردها و قیمت محصولات تولیدی

 با تلاش مستمر مدیر عامل شرکت فولاد مهر سهند تبریز و یک دهه فعالیت مداوم، این مجموعه  تولید کننده انواع قوطی، پروفیل و لوله های فولادی بر اساس سیستم مدیریتی IMS و استانداردهای ملی و بین المللی ISO 9001:2008، سیستم ایمنی کارکنان OHSAS 18001:2007، سیستم مدیریت و حفاظت از محیط زیست مطابق ISO 14001:2004 به شیوه نورد سرد است.

شاخص ترین  محصولات تولیدی در سبد کارخانه فولاد مهر سهند تبریز شامل لوله های فولادی، مقاطع قوطی و پروفیل می‌باشد. لوله های فولادی طبق  استانداردهای API آمریکا به مرحله تولید می‌رسند. لوله های فولادی با مشخصه 2B، اتصالات فولادی بر اساس 2H، لوله های انتقال آب و گاز بر اساس 5L و به همین منوال تمامی محصولات بر اساس جدول استاندارد محصولات فولادی در این مجموعه بزرگ تولید می‌گردند.

کیفیت محصولات تولیدی در این مجموعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی به شیوه نورد سرد به مرحله تولید می‌رسند. علاوه بر تولید محصولات مذکور در صنایع گسترش فولاد سهند غرب، خدماتی از جمله طراحی و ساخت درب و نرده با کمک دستگاه های مخصوص و تجهیزات پیشرفته نیز انجام می‌شود به گونه ای که این مجموعه یکی از مراکز خدماتی طراحی و ساخت با لیزر در منطقه شمال غربی کشور محسوب می‌شود.

 از دیگر توانمندی شرکت فولاد مهر سهند تبریز، می‌توان به تولید انواع  پروفیل و مقاطع به  صورت سفارشی و مطابق با ضخامت و طرح مورد درخواست مشتری، به مقدار مورد نیاز و ارائه با قیمت نهایی مناسب اشاره نمود ،که علت آن استفاده از مقاطع خاص در کار می‌باشد و کمتر از طریق اتصال پروفیل های عمومی اقدام می‌شود که این روش هزینه های تولید و جوشکاری و اتصال را کاهش می‌دهد.‌از مزیت های دیگر این روش سرعت بالاتر در انجام کار، مقاومت و استحکام بالاتر و ظاهر مطلوب تر محصول نهایی می‌باشد.

قیمت پروفیل مهر سهند با توجه به نوع‌ فرم پذیری و جوش پذیری بالای این محصولات، دقت ابعادی و مقاومت مطلوب آنها و کیفیت سطحی تولیدی تعیین می‌شود. محصولات شرکت فولاد مهر سهند تبریز در وزن های متفاوت از 500 کیلوگرم تا 2 تن قابلیت بسته بندی دارند. پروفیل های فرم دار صنعتی این شرکت نیز در گستره بالایی تولید می شوند و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

          

       

                                                            

محصولات کارخانه فولاد مهر سهند :

از مهمترین محصولات فولادی کارخانه فولاد مهر سهند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

پروفیل های قوطی مربع


پروفیل های قوطی مربع تولیدی شرکت فولاد مهر سهند دارای قابلیت فرم پذیری، جوش پذیری، مقاومت بالا و از دقت ابعادی و کیفیت سطحی بالایی برخوردار است.
از جمله کاربردهای قوطی های مربع می توان به ساخت لوازم پزشکی، صنایع خودروسازی، حمل و نقل و... اشاره کرد.

پروفیل های قوطی مستطیل


پروفیل های قوطی مستطیل تولیدی شرکت فولاد مهر سهند دارای قابلیت فرم پذیری، جوش پذیری، مقاومت بالا و از دقت ابعادی و کیفیت سطحی بالایی برخوردار است.
از جمله کاربردهای قوطی های مستطیل می توان به ساخت لوازم خانگی، انواع حفاظ ها، عمران و ساختمان سازی و... اشاره کرد.

پروفیل های درب و پنجره


قابلیت فرم پذیری، جوش پذیری، مقاومت بالا و دقت ابعادی و کیفیت سطحی پروفیل های درب و پنجره تولیدی شرکت فولاد مهر سهند امکان ساخت انواع درب و پنجره را مهیا می‌سازد.

پروفیل های چهارچوب فلزی


پروفیل های چهارچوب تولیدی شرکت فولاد مهر سهند دارای قابلیت فرم پذیری، جوش پذیری، مقاومت بالا و از دقت ابعادی و کیفیت سطحی بالایی برخوردار است. از جمله کاربردهای پروفیل های چهارچوب می‌توان به ساخت چهارچوب درب فلزی برای دربهای چوبی، ام دی اف و اچ دی اف اشاره کرد.

پروفیل های زد سوله (Z)


پروفیل های زد (Z) تولیدی شرکت فولاد مهر سهند دارای قابلیت فرم پذیری، جوش پذیری، مقاومت بالا و از دقت ابعادی و کیفیت سطحی بالایی برخوردار است. از جمله کاربردهای پروفیل های زد می‌توان به ساخت پوشش سقف انواع سوله ها اشاره کرد.

لوله فولادی


لوله های فولادی تولیدی شرکت فولاد مهر سهند دارای تنوع، قابلیت فرم پذیری، جوش پذیری، مقاومت بالا و از دقت ابعادی و کیفیت سطحی بالایی برخوردار است. از جمله کاربردهای لوله های فولادی می توان به ساخت دوچرخه، موتورسیکلت، آبرسانی بین شهری، برون شهری و... اشاره کرد.

پروفیل ها و مقاطع سفارشی


پروفیل ها و‌مقاطع سفارشی بنا به درخواست و مورد نیاز مصرف کننده تولید می‌گردند. این محصولات به 2 دسته پروفیل های سفارشی استاندارد و پروفیل های سفارشی خاص تقسیم بندی می‌شوند.

سیم مفتول و وایر


سیم مفتول تولیدی شرکت فولاد مهر سهند از نظر سایز و بسته بندی دارای کیفیت بالایی می‌باشد و با این که از نظر شیمیایی ماهیت خود را از دست نداده اما از نظر خواص مکانیکی و فیزیکی بسیار نرم و انعطاف پذیر می‌باشد.


لوله های صنعتی و جدار چاهی


لوله های صنعتی و جدار چاهی شرکت فولاد مهر سهند دارای جوش پذیری مناسب، مقاومت بالا و از دقت ابعادی و کیفیت سطحی بالایی برخودار‌است. از جمله کاربردهای لوله های صنعتی و جدار چاهی می‌توان به ساخت لوله های جدار چاهی(داخل چاهی)، آبرسانی بین شهری، برون شهری،ساخت سازه، ساخت ماشین آلات صنعتی، ساخت پل، تابلوهای راهنما، سایبان های مدرن، پایه چراغ، کارهای عمرانی و شهرسازی و... اشاره کرد.

پروفیل های قوطی ستونی


پروفیل های قوطی ستونی تولیدی شرکت فولاد مهر سهند دارای قابلیت فرم پذیری، جوش پذیری، مقاومت بالا و از دقت ابعادی و کیفیت سطحی بالایی برخوردار است. انواع پروفیل های شکل مربع و مستطیل با مقاطع بزرگ که معروف به ستونی هستند، در صنعت و ساختمان سازی کاربرد و موارد استفاده مختلفی دارند.
                                                  

                                                                    

چشم انداز و خط مشی ها


مجموعه تولیدی فولاد مهر سهند همواره در راستای ارتقاء کیفیت در تلاش بوده و برنامه هایی چون ایجاد اشتغال با توسعه ظرفیت های تولیدی، توجه به مسائل زیست محیطی، ایمنی محیط کار در امور خود لحاظ نموده است.  

  1. تامین نیازهای بازار داخلی
  2.  تامین نیازهای بازارهای صادراتی از جمله کشورهای عراق، ترکمنستان، ترکیه، لبنان و ...
  3. کسب رضایتمندی روزافزون مشتریان و ذینفعان
  4. ایجاد و تعهد به فرهنگ بهبود مستمر در محصولات، فعالیت ها و فرآیندهای سازمان
  5. تلاش در جهت رعایت کلیه الزامات و مقررات قانونی در زمینه مسائل کیفی، ایمنی و بهداشت حرفه ای و زیست محیطی
  6. ارتقاء قابلیتهای عمومی و تخصصی کارکنان و بهبود بهره وری سرمایه های انسانی از طریق آموزشهای اثربخش
  7. کاهش ضریب و شدت حوادث، خطرات و ریسکهای ایمنی محیط کار جهت کنترل و کاهش مصدومیت ها و بیماری های شغلی
  8. تلاش در جهت کنترل و کاهش پیامدهای آلاینده های زیست محیطی و افزایش فضای سبز


دستاورد و افتخارات فولاد آلیاژی سهند

از مهمترین دستاوردهای مجموعه فولاد مهر سهند تبریز می‌توان به کسب عنوان واحد نمونه صنعتی اشاره نمود که با تلاش و پشتکار مسئولین و پرسنل گامی به سمت تحقق چشم اندازها محسوب می‌گردد. صنایع فولاد مهر سهند با ایجاد اشتغال و تکمیل خطوط تولیدی خود در دو سال متوالی 1389 و 1390 به عنوان واحد نمونه استانی برگزیده شد پس از آن توانست به عنوان یک برند برتر در زمینه تولید انواع محصولات فولادی اعم از لوله و پروفیل  در سطح کشور، تولید کننده واحدهای نمونه در زمینه ایمنی و بهداشت، کارآفرینی، پیشگام در زمینه تولیدات ملی، مدیریت نمونه و اخذ گواهی نامه های تعالی موفق عمل نماید. با توجه به سابقه کوتاه مدت پروفیل سهند تبریز، کسب افتخارات متعدد و اخذ گواهی نامه های سازمانی نشان از همت و تلاش این مجموعه دارد. این مجموعه در سال 1399 موفق به دریافت تندیس صادرکننده نمونه ملی شد.


ارزش های کلیدی فولاد مهر سهند

توجه ویژه به نقش و جایگاه نیروی انسانی در سازمان به عنوان اصلی ترین سرمایه
نظام حقوق و دستمزد (طبقه بندی مشاغل) جهت تطابق نیازهای شرکت با توانائی های مستخدمین و همچنین رعایت عدالت در پرداخت دستمزدها
نظام ارزیابی ادواری کارکنان جهت شکوفائی استعدادها و تبدیل توانائیهای بالقوه به بالفعل با تشویقات و تقدیرات
نظام بهداشت و ایمنی محیط کار توام با آموزشهای لازم جهت حفظ استانداردهای سلامت حرفه ای
نظام انضباطی جهت رعایت حقوق کارکنان و کارفرما

مصاحبه اختصاصی فولاد۲۴ با  مدیر کارخانه فولاد مهر سهند


                                                             


اگر شما دوست عزیز جزء خریداران و یا تامین کنندگان این صنعت فولادی می‌باشید،با مراجعه به وب سایت فولاد 24 قیمت خود را ثبت نمایید.

گروه تأمین محتوای فولاد 24

×