چت

کارخانه فولاد سیورستال (Severstal)

<p>شرکت سیورستال از سال ۲۰۰۹ به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت فولاد، در کشور روسیه محسوب می‌شود. سیورستال (Severstal) از سال 1993 شروع فعالیت خود را آغاز کرد. سیورستال (Severstal)، یک کارخانه فولاد یکپارچه با زغال‌سنگ کک، تجمع، کوره‌های انفجاری، تجهیزات ذوب فولاد و نورد است.</p>

کارخانه فولاد سیورستال (Severstal)

سیورستال (Severstal)

سیورستال (Severstal) که به معنای "فولاد شمالی" است، یک شرکت فولاد روسی است، که در صنایع استخراج معادن فعالیت گسترده‌ای دارد. دفتر مرکزی این شرکت، در شهر چرپووتس، در شمال روسیه قرار دارد. سهام شرکت سیورستال در بازارهای بورس مسکو، بورس فرانکفورت و بورس لندن دادوستد می‌شود.
 

سیورستال

شرکت سیورستال از سال ۲۰۰۹ به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت فولاد، در کشور روسیه محسوب می‌شود. اکثریت سهام این شرکت متعلق به آلکسی مورداشوف است. وی در حال حاضر ریاست این شرکت روسی را بر عهده دارد. شرکت سیورستال دارای بزرگ‌ترین ذخایر کربن شناخته‌شده در جهان بوده، که به‌عنوان نمونه، معادن زغال‌سنگ آن، از تمامی شرکت‌های عمومی فعال در صنایع معادن، بیشتر است.

تاریخچه

ساخت کارخانه فولاد چروپووات

مواد خام برای صنعت فولاد در شمال غربی روسیه اولین بار در بین سال‌های 1930 تا 1933 کشف شد. ذخایر سنگ‌آهن در بالای قطب شمال در شبه‌جزیره کولا یافت شد و ذغال سنگ در منطقه رودخانه پچورا شمال کشف شد. در روسیه به‌طور سنتی، کارخانجات فولاد یا نزدیک به آهن و یا نزدیک به زغال‌سنگ ساخته‌شده بودند، اما ازآنجایی‌که این ذخایر جدید در چنین قلمروی دورافتاده و غیرقابل انعطاف قرار داشتند، برنامه ریزان شوروی تصمیم به ساخت یک کارخانه در یک منطقه مرکزی در نزدیکی تقاطع مسیرهای تجاری برای سنگ معدن، گرفتند. مکان انتخاب‌شده در نزدیکی شهر کوچکی از چروپووات قرار داشت، این مکان از مسکو و سن‌پترزبورگ فاصله داشت و فاصله آن از منابع آهن و زغال‌سنگ 1500 تا 2000 کیلومتر بود.
 

سیورستال فولاد

در 20 ژوئن سال 1940، دولت ایالات‌متحده آمریکا قطعنامه‌ای را در سازمان پایگاه متالورژیکی در شمال غربی اتحاد جماهیر شوروی تصویب کرد و در آن خواستار ساخت یک کارخانه فولاد در نزدیکی چروپووات شد. ده‌ها نفر از مؤسسات علمی شروع به آزمایش مواد اولیه خام کرده و برنامه‌های مربوط به کارخانه را آغاز کردند، اما مشارکت اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم پیشرفت این اقدامات را موقتاً را متوقف کرد.

از معدن تا تولید فولاد

ساخت‌وساز کارخانه در اوایل سال 1948 ادامه یافت. در سال 1951، یک کارخانه ساختمانی پیش‌ساخته و به دنبال آن‌یک مرکز گرمایش و برق در سال 1954 تأسیس شد. در 24 آگوست 1955، اولین کوره انفجاری که سنگ‌آهن و اکسید آهن را به آهن مذاب تبدیل می‌کرد برای عملیات اپراتور انفجار F.E. Drozdov ایجاد شد و اولین ریخته‌گری آهن از کوره ‌تر این کارخانه صورت گرفت. این تاریخ تولد میلگرد فولاد Cherepovets (چروپووات) بود.

دیگر تجهیزات و اجزا به‌تدریج در پنج سال آینده به کارخانجات اضافه شد. در فوریه سال 1956 یک کوره زغال که سنگ را به کک تبدیل می‌کرد، برای کاهش سنگ‌آهن در کوره انفجار در کارخانه تأسیس شد. اولین شمش فولادی تولید این کارخانه در تاریخ 1 مه 1958 تولید شد. در سال 1959 میلگرد، فولاد نیمه‌نهایی را به ورق‌های نهایی تبدیل کرد. بزرگ‌ترین خط تولید ورق نورد اروپا در ماه نوامبر 1959 شروع به کارکرد.
 

Severstal

کارخانه چروپووات (Cherepovets) به یک کار کامل فولاد و آهن تبدیل شد. تأسیسات متالورژیکی جدید در کارخانه در طی سال‌های کوتاهی به بهره‌برداری رسیدند. این تجهیزات شامل کوره‌های انفجاری، کوره‌های الکتریکی، مبدل‌ها، نورد کارخانه برای تولید بخش ورق و فولاد بودند.

سازماندهی مجدد و خصوصی‌سازی

با توجه به ساختار پیچیده و ماهیت یکپارچه تولید، در تاریخ 23 ژوئن 1983، وزارت متالورژی آلیاژ اتحاد جماهیر شوروی سابق تصمیم به سازماندهی کارخانه متالورژی چروپووات گرفت و آن را به کارخانه فولاد Cherepovets کرد. در 24 سپتامبر 1993، با توجه به فرمان رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه، شرکت دولتی Cherepovets فولاد توسط دفتر شهردار شهر Cherepovets به‌عنوان سهام شرکت سیورستال (Severstal) ثبت شد.
 

کارخانه فولاد سیورستال

سیورستال (Severstal) از سال 1993 شروع فعالیت خود را آغاز کرد، این شرکت همکاری خود را با شرکت‌هایی که تولید محصولات فلزی ولوله‌های ساخته‌شده و تولید سنگ‌آهن و دیگر مواد معدنی، و همچنین کارخانه‌های تولید فولاد در آمریکای شمالی و اروپا را تشکیل می‌دادند، آغاز کرد.

سیورستال (Severstal) یک کارخانه موفق

امروزه شرکت سیورستال (Severstal) تمرکز به خصوصی درزمینهٔ تولید محصولات فولادی منحصربه‌فرد و باکیفیت بالا دارد که این امر باعث شده که سیورستال (Severstal) در رده‌بندی شرکت‌هایی که محصولات فولادی تولید می‌کنند، در جایگاه بالایی قرار گیرد و جزء چند کارخانه موفق و بزرگ فولاد جهان به‌حساب بیاید.

سیورستال (Severstal)، که همان کارخانه میلگرد فولاد (Cherepovets) است ، یک کارخانه فولاد یکپارچه با زغال‌سنگ کک، تجمع، کوره‌های انفجاری، تجهیزات ذوب فولاد و نورد است. سیورستال (Severstal) یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین شرکت‌های تولید فلزات آهنی در جهان است. اداره شرکت سیورستال (Severstal) با بهترین شیوه‌های بین‌المللی همراه است. هیئت‌مدیره این شرکت دارای 10 عضواست که، 5 نفر از آن‌ها مدیران مستقل هستند.
 

 Severstalسیورستال

در سال 2011، شرکت سیورستال (Severstal) یک سیاست مسئولیت اجتماعی شرکتی را تدوین کرد که تعهدات عمومی آن را به ایمنی، بهداشت، و مسئولیت اجتماعی و زیست‌محیطی تعریف می‌کرد. سیاست مسئولیت اجتماعی شرکت و استانداردهای مربوط به صنعت در تمام فعالیت‌های شرکت در سال 2012 به تصویب رسید.


منبع: گروه تامین محتوای فولاد 24

دیدگاه ها
×