چت

نگاهی به زندگینامه سلطان فولاد دنیا، لاکشمی میتال

<p>لاکشمی نارایان میتال ، رئیس « آرسلور میتال» بزرگ‌ترین کمپانی فولاد جهان است، که با ثروت ۱۶٫۵ میلیارد دلار در جایگاه ششمین فرد ثروتمند جهان و ثروتمندترین فرد آسیایی‌تبار اروپا ، قرار دارد.</p>

نگاهی به زندگینامه سلطان فولاد دنیا، لاکشمی میتال

نگاهی به زندگینامه سلطان فولاد دنیا، لاکشمی میتال، شاید برای همه ما جالب باشد بدانیم بزرگترین کمپانی فولاد جهان از آن کیست و چگونه به این نقطه رسیده است با ماه همراه باشید با ادامه این نوشتار بشرح عناوین زیر:

  • لاکشمی میتال کیست؟
  • لاکشمی میتال چه دستاوردهایی داشت؟
  • زندگی شخصی Lakshmi Mittal چگونه بود؟
  • آیا با شرکت فولاد میتال آشنایی دارید؟

لاکشمی میتال کیست؟

 لاکشمی میتال، به انگلیسی: Lakshmi Mittal (متولد ۱۵ ژوئن ۱۹۵۰) مهاجر هندی، رئیس بزرگ‌ترین کمپانی فولاد جهان است، که با ثروت ۱۶٫۵ میلیارد دلار در جایگاه ششمین فرد ثروتمند جهان، قرار دارد. میتال متولد ۱۵ ژوئن سال ۱۹۵۰ در راجستان هندوستان است.

او مدیر ارشد اجرایی و مؤسس شرکت آرسلور میتال، از زمان ادغام، بوده‌است. در آوریل ۲۰۱۰ میتال به عنوان ثروتمندترین فرد در اروپا و در حال حاضر به عنوان ثروتمندترین فرد آسیایی‌تبار شناخته می‌شود. در سال ۲۰۰۶، ساندی تایمز او را تاجر سال ۲۰۰۶، مجله تایم وی را خبرسازترین فرد در سال ۲۰۰۶ و همچنین فایننشیال تایمز، میتال را به عنوان مرد سال انتخاب کرد. در سال ۲۰۰۷ او عنوان یکی از ۱۰۰ فرد تأثیرگذار جهان را، از مجله تایم دریافت کرد.

او هم‌اکنون به عنوان مدیر غیراجرایی گلدمن ساکس، شرکت ای‌ای‌دی‌اس، بانک آی‌سی‌آی‌سی‌آی (بزرگترین بانک خصوصی هند) و نایب رئیس مجمع جهانی فولاد نیز مشغول به کار است.

میتال عضو شورای سرمایه‌گذاری خارجی در قزاقستان، شورای بین‌المللی سرمایه‌گذاری در آفریقای جنوبی، شورای بین‌المللی تجارت مجمع جهانی اقتصاد و کمیته اجرایی مؤسسه فولاد نیز می‌باشد. او عضو هیئت علمی دانشگاه مدیریت کلاگ دانشگاه نورت‌وسترن و کلینیک کلیولند نیز می‌باشد.

در سال ۱۹۷۶ وقتی که خانواده‌اش تجارت در زمینه فولاد را راه‌اندازی کردند، میتال تصمیم بخشی بین‌المللی در شرکت برای خود تاسیس کند. میتال تصمیم خود را با خرید کارخانه‌ای کهنه و فرسوده در اندونزی عملی کرد . مدتی بعد از تاسیس بخش بین المللی، او با دختر یک وام‌دهنده که بسیار ثروتمند بود ازدواج کرد.

و در سال ۱۹۹۴ میتال از شرکت خانوادگیشان جدا شد زیرا میخواست متمایز باشد و کسب و کار بین المللی خود را با اسمه خودش آغاز کند .
لاکشمی میتال

دستاوردهای لاکشمی میتال

در زندگینامه لاکشمی میتال می خوانید که در سال ۲۰۰۶ مجله ی ساندی تایمز میتال را به عنوان تاجر سال معرفی کرد و در همان سال بود که مجله ی تایم وی او را به عنوان خبر ساز ترین فرد معرفی کرد .

از دیگر مجلات مانند فایننشیال تایمز، میتال را به عنوان مرد سال انتخاب کرد. در سال ۲۰۰۷ بود که میتال به عنوان یکی از ۱۰۰ افراد تاثیر گذار در دنیا از سوی مجله تایم معرفی شد . میتال اکنون یکی از مدیران غیراجرایی گلدمن ساکس در شرکت ای‌ای‌دی‌اس بانک و آی‌سی‌آی‌سی‌آی که از بزرگترین بانک های خصوصی هند است و به عنوان نایب رئیس در مجمع جهانی فولاد نیز مشغول به کار است.

همچنین میتال عضویت شورای سرمایه‌گذاری خارجی در قزاقستان، شورای بین‌المللی سرمایه‌گذاری در آفریقای جنوبی و شورای بین‌المللی تجارت مجمع جهانی اقتصاد و کمیته اجرایی مؤسسه فولاد را نیز عهده دار است. او حتی عضو هیئت علمی دانشگاه مدیریت کلاگ دانشگاه نورت‌وسترن و کلینیک کلیولند می‌باشد.

زندگی شخصی Lakshmi Mittal

محل زندگی میتال در کاخ کنزینگتون است که واقع در شهر لندن می‌باشد، او در سال ۲۰۰۴ کاخ را با مبلغ ۱۲۸ میلیون دلار، از رئیس مسابقات فرمول یک، برنی اکلستون خریداری کرد. این کاخ در زمان خود، یکی از گران‌ترین خانه های مسکونی جهان، محسوب می‌شد. این کاخ ۱۲ اتاق دارد و مجهز به استخر سرپوشیده، حمام ترکی و پارکینگی با ظرفیت ۲۰ خودرو می‌باشد.

در بخش خصوصی زندگینامه لاکشمی میتال می خوانیم که او صاحب یک پسر و یک دختر است. پسر او آدیتیا میتال در سال ۱۹۹۷ به گروه آرسلور میتال ملحق شد و مدیریت بخش های مختلفی را برعهده گرفت . او هم اکنون مدیر مالی ارشد مجموعه و بخش ادغام و مالکیت‌ها نیز زیر نظر او اداره می‌شود. استراتژی آدیتیا در تعیین مالکیت‌های شرکت سبب بزرگتر شدن شرکت میتال در اروپای مرکزی، آفریقا و قاره آمریکا شده است.

آرسلور میتال یک شرکت خانوادگی است. لاکشمی مدیرعامل و رییس هیئت مدیره و آدیتیا عضو هیئت مدیره و مدیر امور مالی است. لاکشمی اعتقاد دارد دوسوم کسب‌وکارهای موفق جهان، تحت کنترل خانوادگی اداره می‌شوند.

شرکت فولاد میتال

در بخش کاری زندگینامه لاکشمی میتال بیان شده است که شرکت فولاد میتال در سال ۲۰۰۶ موفق شد بزرگترین رقیبش در بازار جهانی فولاد یعنی شرکت آرسلور را بخرد ، و با ادغام دو شرکت، گروه آرسلور میتال تاسیس شد. اکنون شرکت آرسلورمیتال، از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در جهان می‌باشد، که تولید فولاد خام آن، در سال ۲۰۱۱ معادل ۹۷،۲ میلیون تن تخمین زده شده است.

در سال ۲۰۱۲ شرکت آرسلور میتال، در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰ در رتبه ۷۰ از بزرگترین شرکت‌های جهان، قرار گرفت. شرکت آرسلور میتال با بیش از ۲۸۱ هزار کارمند در بیش از ۶۰ کشور، یکی از بزرگترین شرکت های فولاد جهان به‌شمار می‌رود. این شرکت از ادغام شرکت آرسلور و شرکت فولاد میتال در سال ۲۰۰۶ به وجود آمد و در سال ۲۰۰۹ در رتبه ی بیست و هشتم در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰ قرار گرفت.

شرکت آرسلور میتال در تهیه فولاد برای اکثر بازارهای جهانی، مانند صنایع خودروسازی، ساختمان‌سازی، لوازم خانه و بسته‌بندی، در رده ی اول قرار دارد. به‌رغم تمام موفقیت‌ها در زندگینامه لاکشمی میتال،، کارکنان شرکت او را بعد از کشته شدن چند نفر از کارکنان در معدن، او را متهم به برده‌داری کردند. در سال ۲۰۰۴، به دلیل انفجار معادن میتال، در قزاقستان، که به خاطر اشتباهِ دستگاه ردیاب، صورت گرفت، ۲۳ تن از کارگران معدن، کشته شدند.

لاکشمی میتال پس از اینکه هندوستان در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۰، تنها یک مدال برنز و در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۴ یک مدال نقره دریافت کرد. او تصمیم گرفت، شرکت میتال چامپیون تراست را، با سرمایه ۹ میلیون دلار برای حمایت از ۱۰ ورزشکار هندی با استعداد راه‌اندازی کند.

​منبع: گروه تأمین محتوای فولاد24

×