چت

شرکت فولاد نیپون

<p>فولاد نیپون&nbsp;توسط ادغام دو غول، یواتا آهن و فولاد یاواتا (Yawata Seitetsu) و فوجی آهن و فولاد (Fuji Seitetsu) ایجادشده است. فولاد نیپون محصولات خود را در نیمه‌هادی‌ها، الکترونیک، نرم‌افزار و حتی محصولات انسانی گسترش داد.</p>

شرکت فولاد نیپون

فولاد نیپون

شرکت نیپون استیل (Nippon Steel) در سال 2012 با همکاری دو شرکت سومیتومو میتال (Sumitomo Metal) و نیپون استیل متشکل شد. فولاد نیپون در سال 1970 با ادغام یواتا آیرون (Yawata Iron) و فوجی آیرون (Fuji Iron) تشکیل شد. امروزه شرکت Nippon Steel و Sumitomo Metal Corporation سومین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان از سال 2017 است.

فولاد نیپون

تاریخچه

فولاد Nippon توسط ادغام دو غول، یواتا آهن و فولاد (Yawata Seitetsu) و فوجی آهن و فولاد (Fuji Seitetsu) ایجادشده است. بااین‌حال، در اوایل سال 1981، این شرکت تولید را کاهش داد و شاهد افت شدید سود مالی در سال بود. شرکت مجبور به بستن کوره‌ها شد، و عده‌ای از کارکنان خود را اخراج کرد. در این سال‌ها پیشنهادی به این شرکت رسید و آن طرح کشت قارچ از گرمای مازاد تولیدشده توسط کوره‌های فولادی به‌منظور کنترل دمای قارچ‌ها بود.

تاریخچه شرکت نیپون

زمان‌های تأسف‌بار

این شرکت با توجه به هزینه بالای مواد، نمی‌توانست تولید آهن و فولاد را ادامه دهد. در سال 1983، گزارش پایان سال مالی این شرکت در (31 مارس) نشان می‌داد که نیپون استیل Nippon Steel در یک وضعیت حتی بیشتر از ورشکستگی قرار دارد. سقوط تقاضا موجب کاهش 39 درصدی سود مالی این شرکت نسبت به سال گذشته شده است. در طول این مدت که کل صنعت فولاد ژاپن در دوره‌ای از آشفتگی به سر می‌برد کشورهایی مانند کره جنوبی با کمترین هزینه‌های کار، در کسب‌وکار از چینی‌ها پیشی گرفتند. فولاد نیپون در سال 1986 اعلام کرد که طرح‌های جدیدی ارائه‌شده است که موجب ارائه کار جدید برای هزاران کارمند از کوره‌های بسته‌بندی می‌شود.

اوج گرفتن دوباره شرکت

در سال 2005 شركت نیپون (Nippon Steel) طرحي را جهت افزايش ظرفيت پالايش زباله‌های زباله در کک‌ها با 30 درصد افزايش را ارائه داد. کک منبع اصلی تولید فولاد است، برای مدیریت بار، آن‌ها 4 میلیارد ¥ (حدود 38.2 میلیون دلار) سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا تجهیزات را در Oita Mill  و یک کوره دوم را در تأسیسات Kyushu نصب کنند.
 

Sumitomo Metal

در سال 2006، نیپون Nippon Steel و میتسوبیشی (Mitsubishi Heavy Industries Ltd. (MHI) به‌طور مشترک یک فولاد باقدرت کششی بالا ایجاد کردند. اولین بار این فولاد برای پوسته کشتی‌های کانتینری استفاده شد. این فولاد اجازه می‌دهد تا کشتی‌ها به همان اندازه ی قبلی قوی باشد  و بدون نیاز به  فولاد ضخیم قدیمی این امر امکان پذیر است . ضخامت کوچک‌تر اجازه می‌دهد تا کشتی‌ها برای بهره‌وری بیشتر سوخت، بار محیطی کشتی‌ها را کاهش دهند.

فولاد نیپون Nippon Steel یک پروژه آزمایشی را برای پردازش مواد غذایی در اتانول در سال 2006 را آغاز کرد. آن‌ها مسئولیت جمع‌آوری و مرتب‌سازی زباله‌های مواد غذایی و شرکت نیشی هارا Nishihara(یک شرکت مدیریت زباله)، با توسعه فن‌آوری‌های جدید برای پیاده‌سازی سیستم جمع‌آوری مرتب‌شده را به عهده داشتند. برای به حداقل رساندن هزینه‌ها، آن‌ها از حرارت موجود در یک مجتمع شیمیاک موجود که به‌طور مؤثری مورداستفاده قرار نگرفته‌اند استفاده می‌کنند و پس‌مانده پس از بازیابی اتانول در این کارخانه زباله سوزانده می‌سوزانند.
 

Nippon Steel

اهداف شرکت

فولاد نیپون Nippon Steel از زمان تأسیس شرکت باهدف ایجاد یک جامعه پایدار به مسائل زیست‌محیطی به‌صورت یکپارچه به‌عنوان بخشی از مدیریت کلی پرداخت. در سال 2011، این شرکت در مکزیک با ارائه راه‌حل‌هایی برای دستیابی به محیط‌زیست، محصولات زیست‌محیطی و محیط‌زیست جایزه Sustainability International Fray را دریافت کرد.

فولاد Nippon محصولات خود را در نیمه‌هادی‌ها، الکترونیک، پارک‌های تمیز به نام جهان فضایی، نرم‌افزار و حتی محصولات انسانی گسترش داد. این شرکت با هفت سال ورشکستگی که می‌توان گفت برای آن‌ها سودآور بوده توانست به شرایط مطلوب بازگردد و دوباره هزاران کارمند را برای طرح‌های جدید خود استخدام کند. بااین‌حال، نیپون Nippon Steel گزارش داده است که در سال 1999 از هزینه‌ی هنگفتی که برای پوشش هزینه‌های ورشکستگی پرداخت‌شده است. سال‌های 2002 و 2003 سال‌های ازدست‌رفته برای فولاد نیپون به‌حساب می‌آید، اما تقاضای قوی برای فولاد در جمهوری خلق چین این شرکت را به سودآوری بازگرداند.
 

نیپون

پس از ادغام سه گروه سومیتو کورپوراشن (Sumitomo Corporation)، سومیکین بوسان کینزوکو (Kinzoku Steel Sumikin Bussan)، و فولاد نیپون Nippon Steel، شرکتی به‌عنوان NSSC تشکیل شد که به تولید فولاد ضدزنگ می‌پردازند.

در اوایل سال 2011، فولاد نیپون Nippon Steel اعلام کرد که قصد دارد با اداره سومیتو (Sumitomo Metal Industries) ادغام شود. فولاد نیپون (Nippon Steel) با تولید 26.5 میلیون تن فولاد در سال و سومیتو (Sumitomo) با تولید حدود 11 میلیون تن، نزدیک به 37 میلیون تن فولاد خام در سال تولید کردند. این میزان تولید فولاد نیپون  (Nippon Steel) را به‌عنوان دومین تولیدکننده فولاد در جهان معرفی کرد.

سرمایه‌گذاری در خارج از کشور

شرکت فولاد نیپون 30 درصد سهام شرکت محلی اندونزی (PT IndoJapan Steel Centre) را در اختیار دارد. فولاد نیپون این سرمایه‌گذاری را به دلیل تولید سالانه 120000 تن ورق فولاد انجام داد. این شرکت در یک ناحیه 4.8 هکتاری واقع‌شده است و از ژانویه 2013 شروع به کارکرده است.

منبع: گروه تامین محتوای فولاد 24

دیدگاه ها
×