چت

شرکت اتوتک

<p>اتوتک موقعیت بازاری قوی و&nbsp;دانش و تکنولوژی را از همان اختراع و عملیات شرکت مس مسکو به دست آورده است. اتوتک راه‌حل‌های پایدار برای پردازش فلزات، تولید انرژی تجدید پذیر و تصفیه آب صنعتی ارائه می‌دهد. اتوتک یک شرکت فنلاندی است که در عرصه پردازش فلزات و مواد معدنی فعالیت می‌نماید.</p>

شرکت اتوتک

 شرکت اتوتک

اتوتک یک شرکت فنلاندی است که در عرصه ارائه خدمات و فناوری استخراج و پردازش فلزات و مواد معدنی فعالیت می‌نماید. اتوتک (Outotec) ریشه در تاریخ بسیاری از شرکت های شناخته‌شده نظیر: اتوکامپو (Outokumpu)، (Metallgesellschaft)، ( Lurgi) ، (Klöckner-Humboldt-Deutz) و بالیدِن(Boliden) دارد. اولین ریشه‌های تأسیس این شرکت‌ها در اواسط قرن نوزدهم در مرکز اروپا و صنعت معدن و فلزات آلمان قرار دارد. در حال حاضر دفتر مرکزی شرکت اتوتک در شهر اسپو، فنلاند قرار دارد و سهام آن، در بازار بورس اوراق بهادار هلسینکی دادوستد می‌شود.

تاریخچه

شروع شرکت اتوتک با اختراع یک روش همراه بود، وقتی در دهه 90 شرکت مس مسکو یعنی (Outokumpu) که در فنلاند مستقر بود، برای تصفیه فلز با مشکل کمبود برق مواجه بود راه‌حل ارائه‌شده برای تولید فلز از انرژی خارجی استفاده نشود و آن روش ذوب فلزی از گوگرد در سنگ معدن بود. شرکت مسکو یک واحد تکنولوژیکی دولتی را تأسیس که، با عنوان Outokumpu Technology شروع به فعالیت کرد. این اختراع در دهه 1950 علاقه‌مندان و مشتریان زیادی را از سراسر جهان به‌خصوص کشورهای ژاپن و هند را به خود جذب کرد.
 

شرکت اتوتک

این اختراع Outokumpu موفقیت بین‌المللی در مس، نیکل، کبالت، روی، فولاد و فن‌آوری اسیدسولفوریک را به ارمغان آورد و این شرکت شروع به ایجاد دفاتر فروش در کانادا، ایالات‌متحده، مکزیک، برزیل، شیلی و پرو کرد. اتوکامپو Outokumpu تخصص تکنولوژی خود را با کمک ادغام با، تخصص کمپانی آلومینیوم در کانادا و آلمان و تکنولوژی فرایند پردازش گاز و فلزات گران‌بها در سوئد گسترش داد. اما در سال 2001 یک اتفاق بسیار مهم برای این شرکت رخ داد و آن خرید شرکت 100 ساله آلمانی (Lurgi Metallurgie) و به دست آوردن تخصص‌هایی مانند فن‌آوری تولید اسیدسولفوریک بود.

در اوایل سال 2006، Outokumpu Oyj بخش فناوری خود را به یک شرکت جدید به نام اتوکامپو تکنولوژی اویج (Outokumpu Technology Oyj) تبدیل کرد و در پاییز همان سال 80 درصد سهام این شرکت را به سرمایه‌گذاران خارجی فروخت. این شرکت در اکتبر 2006 در بورس اوراق بهادار هلسینکی ثبت شد و در آوریل 2007 نام خود را به Outotec Oyj تغییر داد. Outokumpu برای واحد تکنولوژی خود در ارتباط با این لیست 360 میلیون یورو دریافت کرد.
 

شرکت فولاد اتوتک

در سال 2007، ارزش سهام شرکت اتوتک تقریباً 2.5 میلیارد یورو افزایش یافت و بین سال‌های 2005 و 2008، فروش خالص این شرکت به بیش از دو برابر (از 0.5 میلیارد یورو به بیش از 1.2 میلیارد) یورو رسید. در سال 2008 سرمایه این شرکت به سود باورنکردنی 67 درصد رسید. در سال 2013، اتوتک از Outokumpu ازنظر سرمایه‌گذاری بازار فراتر رفت. در سال 2007 اتوتک شرکت چنا (Chena) را خریداری و در سال بعد Auburn Group را خرید.

تکامل 150 ساله به‌ سوی یک آینده سبز

اتوتک این موقعیت بازاری قوی و این دانش و تکنولوژی را از همان اختراع و عملیات شرکت مس مسکو به دست آورده است. بر اساس موقعیت تاریخی این شرکت به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت مس مسکو شروع به فعالیت کرد و طی یک دوره زمانی، به یکی از مراکز مهم عملیات‌های متالوژی همان شرکت تبدیل شد. شرکت مس مسکو برای این جایگاه و عملیات منابع قابل توجهی را صرف کرد.

اتوتک (Outotec) یک شرکت توسعه فن‌آوری‌های پیشرو خدمات برای استفاده پایدار از منابع طبیعی زمین است. نقش این شرکت ساخت، نگهداری و حتی اجرای کل عملیات به معنای واقعی کلمه از سطح زمین است. اتوتک از 4000 کارشناس برتر صنعت تشکیل‌شده است. یکی از اهداف اتوتک دیجیتالی سازی در قلب عملیات است. این شرکت با خدمات هوشمند، برنامه‌ها و تجهیزات ایمنی، پیش‌بینی و عملکرد دارایی‌های مشتریان خود را بهبود می‌بخشد. اتوتک در 36 کشور جهان دارای نمایندگی فروش است.
 

اتوتک

اتوتک و پیشرفت فناوری

اتوتک از راه‌حل‌های پردازش مواد معدنی پایدار، از مطالعات پیش امکان‌سنجی برای تکمیل فرایند های تولید از انرژی های سبز و سرویس‌های حیاتی استفاده می‌کند. هدف اتوتک طراحی و ارائه تجهیزات پیشرفته معدنی پردازش، بهینه‌سازی فرایندها، از جمله خودکارسازی و سیستم‌های کنترل هوشمند، و همچنین گیاهان کامل است.
 

Outotec

فلزات، انرژی و آب

اتوتک راه‌حل‌های پایداری برای پردازش فلزات، تولید انرژی تجدید پذیر و تصفیه آب صنعتی ارائه می‌دهد. Outotec همچنین تخصص زیادی در پردازش اسیدسولفوریک برای گیاهان متالورژی و گوگرد عنصری دارد.

اتوتک همچنین فناوری‌ها و خدماتی را برای تولید انرژی تجدید پذیر و متعارف ارائه می‌دهد. فن‌آوری‌های احتراق و گازسیون این شرکت از سوخت‌های مختلف مانند زیست‌توده، زغال‌سنگ، لجن، محصولات زراعی و صنعتی و همچنین زباله‌های مرتب‌شده استفاده می نماید. علاوه بر این، اتوتک راه‌حل‌هایی برای برنده شدن نفت از شیل نفت و بازیافت فسفر پاک‌سازی از خاکستر لجن فاضلاب ارائه می‌دهد.

منبع: گروه تامین محتوای فولاد 24

دیدگاه ها
×