چت

بازاریابی محتوا، کلید موفقیت در نمایشگاه

<p>در طول برگزاری نمایشگاه محتوا،&nbsp;بیشترین تعامل را با مراجعین دارد و به نوعی می توان گفت که زبان دوم شما برای سخن گفتن با مشتری است،&nbsp;محتوا می تواند مشتری را به راحتی جذب نماید. اما چه محتوایی مناسب است؟ چگونه محتوای مفید را تولید و عرضه کنیم؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.</p>

بازاریابی محتوا، کلید موفقیت در نمایشگاه

چه محتوایی در غرفه ارائه شود؟

به طور خلاصه بازاریابی محتوایی یا فروش از طریق محتوا یعنی تولید محتوای مفید و مؤثر که مشتری بالقوه شما را برای خرید محصولتان قانع کند. به بیان دیگر، شما با شناختی که از ذهن مشتری بالقوه خودتان دارید، محتوایی تولید می‌کنید که او را در تصمیم‌ گرفتن برای خرید محصول تحریک کند، بنابراین اگر محتوای شما مستقلاً مفید نباشد و فقط معرفی محصول خودتان باشد، صرفاً یک متن تبلیغاتی است.

اگر محتوای خواندنی و مفیدی تولید کنید که خیلی‌ها بخوانند ولی هیچ‌کدام با خواندن این متن تصمیم به خرید محصول شما نگیرند، باز هم متن شما بازاریابی محتوایی نیست و فقط تولید محتوا کرده‌اید.

محتوایی که تولید می‌کنید باید مفید باشد و برای خواننده‌ای که قصد خرید محصول شما را ندارد هم ارزش خواندن/ دیده‌ شدن/ شنیده‌ شدن داشته باشد. محتوایی که مفید نباشد تبدیل به یک متن صرفاً تبلیغاتی می‌شود که این روزها خیلی‌ها حوصله خواندن و دیدن و شنیدنش را ندارند. محتوای شما باید چیزی به دانسته‌های مشتری‌تان اضافه کند و یا مشکلی از مشکلاتش را حل کند. یک مثال ساده:

فکر کنید شما در غرفه‌تان ماژیک هایلایت می‌فروشید. تولید محتوا، تبلیغات و فروش از طریق محتوا هر کدام یک شکل می‌شوند:

-تولید محتوا با تیتر «درباره ماژیک هایلایت بیشتر بدانیم»:

یکی از اختراعات جدید در دنیای لوازم التحریر، ماژیک هایلایت است. ماژیک‌های هایلایت برای هایلایت کردن( برجسته سازی و رنگی کردن به منظور جلب توجه ) متون استفاده می‌شوند و معمولاً در رنگ‌های زرد، بنفش، آبی و قرمز عرضه می‌شوند. ماژیک‌های هایلایت با استفاده از ترکیب رنگ‌دانه‌های شفاف می‌توانند بافتی از رنگ را تولید کنند که متن هایلایت ‌شده را به طور کامل نپوشانند و فقط آن را روشن و درخشان و مشخص می کنند.

-تبلیغ با تیتر «بهترین ماژیک‌های هایلایت را از ما بخواهید»:

ماژیک هایلایت جدید به بازار آمد. ما بهترین‌ها را برای شما آورده‌ایم؛ با بالاترین کیفیت و ارزان‌ترین قیمت. دارنده گواهینامه iso 9002 در مدیریت کیفیت.

-بازاریابی محتوایی با تیتر «دو مزیت خیلی مهم برای استفاده از ماژیک‌های هیلایت !»:

بسیاری از افراد برای علامت‌دار کردن عبارت‌های منتخب‌شان در کتاب‌ها، مجلات و روزنامه‌ها از خودکار استفاده می‌کنند. ولی یکی از راه‌های بهتر، استفاده از ماژیک‌های هایلایت با رنگ‌های متنوع است.

تحقیقات جدید نشان داده که مطالعه متون با فونت ریز که با خودکار، زیرخط‌دار شده‌اند، خیلی زود منجر به خستگی مغز شده و کیفیت مطالعه را کاهش می‌دهد. استفاده از ماژیک‌های هایلایت همچنین باعث افزایش تمرکز و میل به مطالعه می‌شوند. البته تشخیص ماژیک هایلایت واقعی از ماژیک‌های تقلبی نیاز به مهارت دارد. ماژیک هایلایت را روی کاغذ کالک تست کنید؛ اگر رنگ آن پخش شد، تقلبی است. مجموعه متنوعی از ماژیک‌های هایلایت را در غرفه لوازم‌التحریر ما ببینید.

بازاریابی محتوایی منجر به افزایش آگاهی مشتری درباره موضوع و اقناع او برای خرید محصول می‌شود و به طور واضح از او برای اقدام به خرید دعوت می‌کند. ولی تولید محتوا نهایتاً منجر به افزایش آگاهی مخاطب می‌شود و لزوماً ربطی به محصول پیدا نمی‌کند.

بازاریابی محتوا نمایشگاه

محتوا موفق در غرفه:

بازاریابی محتوایی موفق، مبتنی بر شناخت دقیق شما از مشتری‌ محصولتان است. قبل از تولید محتوا باید به خوبی از این موارد آگاه باشید:

  • چه کسی می‌خواهد محصول شما را بخرد و چطور فکر می‌کند؟
  • دغدغه‌هایش برای انتخاب چنین محصولی چیست؟
  • هنگام تصمیم‌گیری برای خرید، به چه مواردی فکر می‌کند و اهمیت می‌دهد؟
  • چه موانعی ممکن است او را از خرید منصرف کند؟

محتوای شما باید به این دست سؤالات پاسخ دهد. محتوایی که به نیاز مشتری پاسخ می‌دهد و هم‌راستا با ذهن اوست، او را برای خرید قانع خواهد کرد. بنابراین باید دایره مشتری‌های احتمالی‌تان را خوب بشناسید، نسبت به فضای کلی حاکم بر بازار محصول‌تان آگاهی داشته باشید و بتوانید با محتوایی که تولید می‌کنید، «تصمیم به خرید» را در همه مشتری‌های بالقوه‌تان ایجاد کنید.

چرا بازاریابی محتوا این‌قدر مهم است؟

1. ایجاد اعتماد

این روزها اینقدر حجم محتواهای تبلیغاتی زیاد شده است که مردم دیگر به این پیام‌ها اعتماد ندارند. زیاد شدن این پیام‌ها باعث شده که کسب‌و‌کارهای خوب هم در بین این پیام‌ها نادیده گرفته شوند. به همین دلیل ایجاد اعتماد بین مخاطب‌ها و تبدیل آن‌ها به مشتری قبل، حین و بعد از نمایشگاه، یکی از بزرگترین چالش‌های هر کسب‌وکار است.

محتوا به دو دلیل می‌تواند در ایجاد این اعتماد موثر باشد:

اول اینکه، بیشتر مردم ترجیح می‌دهند یک کسب‌وکار را حتی در تبلیغاتش از محتوایی که تولید می‌کند، بشناسند و خیلی از آن‌ها معتقدند کسب‌وکارهایی که می‌توانند محتوای بهتری تولید کنند، توانایی بیشتری در برقراری ارتباط با مشتریان دارند. پس فراموش نکنید که اطلاعات کامل و ارزشمند می‌تواند نقطه شروع جذب مشتری و اعتماد او باشد.

دلیل بعدی این است که در هر زمینه‌ای افراد به کارشناسان اعتماد می‌کنند و از آن‌ها برای حل مسائل کمک می‌گیرند. وقتی شما محتوایی در حوزه کاری خود تولید می‌کنید، در واقع دارید تخصصتان را با کاربران به اشتراک می‌گذارید.

تولید محتوا نمایشگاه

2. آگاهی از برند (Brand Awarness)

بیایید صادق باشیم؛ خیلی از افراد ممکن است چیزی درباره کسب‌و‌کار شما ندانند یا برند شما را نشناسند؛ پس وقت آن است که این شرایط را تغییر دهید. چگونه؟ شما می‌توانید با استفاده از بازاریابی محتوا، ترافیک سایت و لینک‌های ورودی را افزایش دهید و آن‌ها را برای معرفی برند تجاری خود به کار بگیرید. وقتی دارید راجع به کسب‌وکارتان، آموزشی به کاربران می‌دهید، مخاطب دارد شما را می‌بیند، می‌شنود و از کسب و کار شما آگاه می‌شود. پس دست به کار شوید و با تولید محتواهای خوب و ارزشمند، هرچه بیشتر برای نشان دادن تخصص خود استفاده کنید.

3. هزینه کمتر

هزینه‌های بازاریابی محتوایی ۶۲% کمتر از روش‌های سنتی بازاریابی است و از طرف دیگر صرف هزینه در بازاریابی محتوایی سبب کاهش هزینه های نمام شده ی نمایشگاه می شود.

محتوا تولیدی چگونه به مراجعین عرضه گردد؟

عرضه محتوا تولید شده اگر از خود تولید محتوا با ارزش تر نباشد، کم ارزش تر نیز نیست. اینکه محتوا تولید شده چگونه به دید مخاطب برسد می تواند تاثیر شگرفی در اقناع مشتری برای ایجاد تعامل با شما و محصولتان ایفا کند.

نحوه عرضه محتوا به محتوا تولید شده و محصول شما بستگی دارد. برای مثال اگر محصول شما محصولی الکترونیکی است بهتر است نمونه ای فیزیکی از آن در غرفه موجود باشد و مراجعین به کار با آن بپردازند و اعضا پرسنل نیز برای پاسخگویی به سوالات احتمالی فرد مراجعه کننده آماده عرضه اندام باشند.

گاهی اوقات نمایش یک کلیپ در غرفه بر دید عموم تاثیر بهتری میگذارد و ویژگی های محصول شما را با جزییات تر به دید عموم می رساند.

در مواقعی دادن کاتالوگ تبلیغاتی با شعار هایی از پیش تعیین شده و تاثیرگذار بر ذهن مخاطب و معرفی محصولات در قالبی کار شده و زیبا می تواند بهتر از هر روش دیگری پاسخگو باشد.

نکته قابل توجه در روش عرضه محتوا زمان است. زیرا مراجعه کننده زمان محدودی را به هر غرفه اختصاص می دهد و باید در این زمان کوتاه بیشترین اثرپذیری صورت گیرد.

نتیجه گیری

در این مقاله با چگونگی تولید محتوای ارزشمند و عرضه ی آن، تفاوت محتوای مفید و متن تبلیغاتی و همچنین بازاریابی محتوایی آشنا شدید. تولید محتوای ارزشمند می تواند کلید موفقیت کسب و کار شما و یک مزیت رقابتی برای شما باشد، زیرا محتوای مفید شما بین بازدیدکنندگان دست به دست شده و این خود تبلیغی گویا و هدفمند برای کسب و کار شما می باشد و باعث کم شدن هزینه ها در بخش تبلیغات ممستقیم می شود.

آیا نگران این هستید که در تبلیغات از رقبای خود عقب بمانید؟ اینجا کلیک کنید.

منبع: گروه تأمین محتوای فولاد24

دیدگاه ها
×