چت

هزینه های ساخت سوله

سوله‌ها به عنوان ساختمان‌های فضایی بدون دیوارهای داخلی و باز پذیرفتن سقف‌های بلند، در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سازه‌های بزرگ و پویا اغلب برای انبار داری، تولیدات صنعتی، و فعالیت‌های تجاری به کار می‌روند. سوله‌ها به دلیل طراحی‌های ساده و امکان انعطاف‌پذیری در استفاده، محل مناسبی برای ذخیره‌سازی کالاها، تولیدات صنعتی، و حتی ورزشگاه‌ها ارائه می‌دهند.

هزینه های ساخت سوله

یکی از صنایع‌ های قدیمی که امروزه کاربرد بسیاری دارد سوله است. سوله سازان باید قبل از ساخت سوله برآوردی از قیمت هر متر مربع سوله در سال 1402 داشته باشند، این موضوع خیلی مهم است همچنین این برآورد نوع سوله و جهت گیری ها را مشخص می‌کند.

 در ادامه به مطالب زیر خواهیم پرداخت:

► هزینه ساخت سوله در سال 1402

► مراحل ساخت سوله

► هزینه ساخت سوله در سال 1402 چقدر است؟

► جمع بندی

هزینه ساخت سوله در سال 1402

سوله ها از کاربرد بسیار بالایی برخوردار هستند همه ما اکثر این کاربرد ها را از بر هستیم. هزینه ساخت سوله در سال 1402 را نوع و کاربرد آن مشخص می‌کند، به طور تقریبی هزینه ساخت سوله در سال 1402 به مبلغ 1.300.000 الی 2.000.000 تومان است. برای رسیدن به برآورد دقیقی از قیمت هر متر مربع ساخت سوله در سال 1402 باید از چند فاکتور مهم اطلاع داشته باشیم، برای مثال دارای جرثقیل است یا خیر؟ محل احداث سوله چگونه است و مواردی از این قبیل، همه ی این موارد می‌تواند در هزینه هر متر مربع ساخت سوله در هر سالی تاثیر بگذارد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را از هزینه های کاذب دور کنیم...

ساخت سوله

مراحل ساخت سوله 

برای ساخت سوله باید مراحلی را طی کرد. این مراحل را می‌توان به دو دسته اداری و اجرایی تقسیم کرد، همچنین مراحل ساخت سوله صنعتی کشاورزی و... تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و مانند هم هستند. در ادامه با مراحل ساخت سوله آشنا می‌شویم...
1. دریافت مجوز: مرحله اول دریافت مجوز های لازم برای ساخت سوله است. ابتدا باید نوع کاربری سوله را مشخص کنید تا اطلاع داشته باشید که در زیر مجموعه کدام وزارت خانه قرار می‌گیرید. این سازمان ها می‌توانند سازمان صنایع، وزارت کشاورزی، وزارت بهداشت یا سایر سازمان های مربوط باشند.
2. آماده سازی زمین: بعد از گرفتن مجوز های لازمه باید زمین مناسبی برای ساخت سوله خود در نظر گرفته باشیم. فاکتور های لازم برای خرید زمین ساخت سوله عبارت اند از: موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوا، دسترسی به برق، گاز و آب، دسترسی به جاده های حمل و نقل و... همچنین زمینی که انتخاب می‌شود باید مشخصات لازم را برای احداث سوله داشته باشد و به تایید شرکت سازنده سوله برسد. 
3. خاک برداری: خاک برداری در مرحله سوم قرار دارد که قبل از آن باید وزن سوله مشخص باشد، زمانی که خاک برداری صورت می‌گیرد ‌سطح زمین کاملا صاف و تراز می‌شود.
4. اجرای فونداسیون: یکی از مهم ترین مراحل ساخت سوله اجرای فونداسیون است که در صورت عدم انجام محاسبات لازم باعث کج شدن یا فرو ریختن سوله در مراحل  بعدی می‌شود. فونداسیون سوله به وزن سوله و کاربری آن وابستگی بسیاری دارد.
5. نصب سازه‌ی سوله در محل مورد نظر: یکی از مهم ترین مراحل ساخت سوله نصب سازه ی آن است که نیاز به نیروی متخصص و تجربه بالا دارد، همچنین معمولا سازه ی سوله را در محل کارخانه می‌سازند. ابتدا ستوان های سوله را نصب می‌کنیم سپس بعد از آن قسمت های دیگر مانند: نصب بادبند ها، پرلین ها و قطعات دیگر را روی سازه اصلی قرار می‌دهیم. پس از تمام شدن ساخت اولیه سوله در زمین سایر مراحل همانند دیوار کشیف نصب ورق های سقف، نصب درب و پنجره و... انجام می‌شود.
6.  تکمیل تاسیسات سوله: سوله به این مرحله که رسید یعنی ساختمان و سازه ی آن بنا شده است اما هنوز نمی‌توان از آن بهره برداری کرد. در این مرحله باید تاسیساتی از قبیل سیستم گرمایش و سرمایش، موتورخانه، استبلایزر، جرثقیل، ژنراتور، یو پی اس، کابل کشی، پریز ها و کلید ها، لوله کشی آب و مواد، دوربین های مدار بسته، برقرای اینترنت و کابل شبکه و... انجام شود.
7. بهره برداری از سوله: در این مرحله سوله بطور کامل آماده ی بهره برداری است. سوله ها کاربرد هایی از جمله (انبار های توزیع و نگهداری کالا، نمایشگاه های هنری و کتاب، سالن های ورزشی، نگهداری دام، آشیانه پرواز هواپیما و...) دارند که سوله داران می‌توانند از همین طریق بهره برداری کنند.

هزینه ساخت سوله در سال 1402 چقدر است؟

در ایران فاکتور های متعددی هستند که هزینه ساخت سوله در سال 1402 را مشخص می‌کنند، همچنین ممکن است هرماه هزینه ساخت سوله تغییر کند اما ما بطور کلی چند فاکتوری که تاثیر بسیاری در هزینه نهایی ساخت سوله را دارد به شما معرفی خواهیم کرد...
1.  ابعاد و اندازه سوله
2. دستمزد طراحی سوله و نظارت و اجرا
3. متریال مورد استفاده در ساخت سوله
4.  هزینه های اجرایی متفرقه 

هزینه ساخت سوله در سال 1402 به عنوان مثال یک سوله 300 متری با هزینه ساخت یک سوله 1000 متری به صورت منطقی و واضح یکسان نمی‌باشد. اما این هزینه فقط برای یه ماه یا یک سالی است که هزینه ساخت سوله تغییر نکرده باشد، با توجه به اینکه هزینه ساخت سوله در هر سالی مورد تغییر قرار می‌گیرد نمی‌توانیم قیمت مشخصی را بطور دائم اعلام کنیم. همچنین گاهی هزینه ساخت سوله می‌تواند به چند میلیارد هم برسد و این موضوع کاملا متغیر است، برای مدیریت پروژه بهتر است تمامی هزینه ها تخمین و به اطلاع سفارش دهنده برسد.

ساخت سوله

 

جمع بندی

ما در مقاله سعی کردیم شما را با سوله و مراحل تولید آن آشنا کنیم. همچنین گفتیم هزینه ساخت سوله در سال 1402 بطور تقریبی هر متر مربع به مبلغ 1.300.000 الی 2.000.000 تومان است. همانطور که در مطلب اشاره شد فاکتور های متعددی در هزینه ساخت سوله تاثیر دارند که دو مورد از مهم ترین آن ها ابعاد و سایز سوله و دیگری متریال مورد استفاده در ساخت سوله است.


فولاد 24


همچنین شما می‌توانید اگر تامین کننده ی این محصول یا محصولات دیگر هستید قیمت محصولات خود را روزانه در سایت فولاد24 به خریداران معرفی کنید و یا اگر خریدار محصولات فولادی هستید درخواست خرید خود را به صورت کاملا رایگان در سایت ما بگذارید. 

دیدگاه ها
×